LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visolie in combi met ssri's?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mathy02

Visolie in combi met ssri's?

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hallo allen!
Heeft iemand van jullie ervaring met het slikken van visolie in combinatie met ssri's? Visolie schijnt goed te zijn tegen depressies ivm de omega 3 en 5 vetten...

groetjes
Mathy

james86

Re: Visolie in combi met ssri's?

Ongelezen bericht door james86 »

Je kan het gewoon erbij slikken hoor. Die vetten heb je gewoon nodig als mens, maar of het nou tegen depressies werkt.....het is gewoon een noodzakelijk preventiefs iets. Gewoon erbij slikken dus. Alleen geen sint janskruid en tryptofaan tabletten.
Ik slik trouwens ook omega pillen.

groetjes

mathy02

Ja, die SintJanskruid had ik ook gehoord. Serontonine-syndroom toch? Visolie kan ik gewoon blijven slikken, dat is fijn... Dat andere spul Tiraniuaunblabla ken ik niet, maar zo te horen dus niet raadzaam ter ondersteuning!
Dank voor je reactie. Gaat het weer een beetje met je? Je had weer een terugslagje hè?

james86

Dat tiranuweetikveel ken ik al helemaal niet hoor :P Maar die visolie gewoon doen. Er zijn trouwens ook bepaalde soorten boter waar extra omega vetten inzitten enzo. Als ik het goed heb zitten zulke goede vetten ook in vette vis, dus als je van vis houd is het een extra reden om lekker vis te gaan eten. Verder reageerde ik weer heel heftig op cita 20 miligram en heb vanmorgen weer een 10 mg genomen. hopenlijk verbeterd het wat.
Owja en vitamine B is ook erg goed voor psychische dingen overigens. Kan je ook gewoon bij een drogist ofzo halen

groetjes

mathy02

James, ik lees net je verhaal pas 'onze' topic. Ik ben inderdaad ook op eigen houtje weer terug gegaan naar de 30mg, want ik voelde me werkelijk een totaal ander mens. Niet depressief, maar gewoon helamaal geen gevoelens meer! Nou, dat is zo mogelijk nog erger, want dan word je echt een robot. Ik heb die 40 ruim twee weken geslikt en ik ben nu op eigen houtje weer terug gegaan naar de 30mg. Beetje spanningshoofdpijn e.d., maar ik voel weer wat meer. Ik heb vanochtend ook een half uur zitten janken en dat moest er kennelijk ook uit...
In januari is mijn oma overleden. Nou denk ja, ja, oma's.... die gaan dood. Maar mijn oma was heel speciaal, een soort tweede moeder en op sommige momenten ook zelfs mijn 'eerste' moeder. In het begin ging die rouwverwerking prima, maar nu, ruim een half jaar later slaat het ineens in als een bom. Want naast dat ze fantastisch was, was ze de laatste paar jaar ook een energie-vreter en ze heeft het me behoorlijk lastig gemaakt (midden in de nacht bellen dat ze zelfmoord giing plegen e.d.) en nu heb ik last van a) het missen en b) van een schuldgevoel dat ik toch ook een soort opluchting voelde toen ze stierf. Opluchting vor mij? Voor haar? Tja, dat zijn dingen waar ik echt mee aan de slag moet. De pillen zijn maar een hulpmiddel, maar het zijn geen wonderpillen. Je moet ook op zoek naar oorzaken!
Maar, er veel over lezen en praten is goed. Rustmomenten zoeken in de dag en jezelf blijven uitdagen af en toe. En ja, ik heb een nieuwe Golluf! Uit 2000 met 80.000 op de teller. Opscheppert dieikerbenhe! ;)

james86

Het is idd zo dat als je echt hoog in dosis zit, dat al je gevoelens uitgeschakelt worden. Dat is mooi als je er echt zo slecht aan toe bent dat je elk moment uit het leven wil stappen. Mooi om je ff onder de plak te houden, maar voor neerslachtigheid en paniekaanvallen is het denk ik toch te heftig. Het is gewoon super lastig om te bepalen wat voor hoeveelheid iemand nodig had. Ik had bijvoorbeeld gewoon ontzettend vaak paniekaanvallen die alles beheerste. Ik wou wel dingen ondernemen maar die paniek hield het tegen. Ik voel me in elk geval gelijk wat meer down to earth nu ik 10 mg slik.

Maar best heftig dat je zo ineens in een verwerking komt zeg. Je krijgt het wel dubbel op zo ineens. Vaak word alles een tijd onderdrukt en dan opeens krijg je alles op je boterham. Het zal ongetwijffeld een zware tijd zijn. Maar dat zombie achtige is in elk geval niet de bedoeling, want dan krijg je niks verwerkt omdat niks je ook meer uitmaakt dan. Dat gevoel heb ik tenminste als ik hoge dosis heb.

Maar 80000 km is goed te doen, daar kun je wel weer een tijd mee vooruit.

maar ik ga even de stad in. onder die 20 mg kwam ik de deur niet eens uit :P dus ik ben allang blij.

Groetjessss

mathy02

Goed zo James, lekker even de stad in! Jij klinkt trouwens als iemand van 21 (?) die wel de nodige uit je leven hebt gehaald zeg! Ik ken natuurlijk een beetje je geschiedenis, maar als ik je dingen lees, denk ik ECHT niet aan iemand van 21! Je bent volgens mij een ontzettende slimme jongen en daarmee bedoel ik ook op emotioneel vlak.

Die paniekaanvallen zijn vreselijk. Die had ik toen ik jong was ook. Straatvrees e.d. Die Cipramil kan daar heel goed tegen werken, maar je moet inderdaad de juiste dosis vinden. Je hebt best kans dat die 20mg even z'n tijd nodig hadden hoor, maar als iedere dag vervelend aanvoelt, voelt ie aan als een jaar en dan is elke dag er eentje teveel. Ga inderdaad gewoon eventjes door op die 10mg. Neem je ook nog steeds die drie oxa's per dag? Van 10 mg toch?

james86

Haha ja dat hoor ik weleens meer, dat ik wat volwassener overkom dan andere leeftijdsgenoten. In mn leven heb ik al behoorlijk wat op mn bord gekregen en daar word je ook wel wijzer van. En in ieder geval bedankt voor het compliment dat doet mn ego weer goed haha :P

Verder slik ik de ene dag 1 pammetje en soms 2. In ieder geval geen 3 meer. Gister kreeg ik er wel weer een zooi mee maar ik kijk het zelf wel even aan. Maar volgens mij is 10 mg maar een hele lage dosis????
Maar die paniek is idd echt super vervelend. een paar jaar terug was ik zo sociaal als het maar kon en was bijna nooit thuis, en nu vind ik het eng om uit te gaan enzo. Echt heel irritant, en het bellemmert me in een hoop dingen zoals sporten ofzo en nieuwe contacten aangaan. En een relatie met een meid zit er ook niet in....wie zit er nou te wachte op een bange jongen. Dus ik hoop dat het middel me weer op gang kan helpen. Maar hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?

Maarehh we gaan aardig offtopic hier haha :P

groeten

mathy02

Ja, mag je vragen. ik ben een jonge blom (ahum) van 38 met een zoontje van 7, die overigens ontzettend leuk is en waar ik heel veel positieve energie uithaal gelukkig. We wonen met z'n tweetjesi n Amsterdam en ik werk in Hilversum.
Mijn werk is overigens belangrijk. Mijn huisarts raadde me aan om niet langer dan 6 weken te stoppen, omdat het dan moeilijker wordt om terug te keren. Daarom ben ik sinds drie weken halve dagen gaan werken. Ik denk er nu zelfs aan om daar dan steeds een uurtje bij te tellen, omdat ik er rustig van word, leuke collega's heb e.d. - dus het is heel heilzaam.
En jij? Ik las dat je met zware machines e.d. werkt en dat het link is om daar mee door te gaan met je medicijnen? Kun je niet iets lichts administratiefs doen ofzo? Voor een uurtje per dag? Kan al heel fijn zijn namelijk. Zo de hele dag thuis zitten malen is volgens mij voor niemand goed joh. Kijk even of je iets kunt vinden... Of voorlezen voor een bejaarde meneer of mevrouw? Ja, het klinkt misschien stom wat ik zeg, maar ik denk dat een kleine doel elke dag wel goed voor je kan zijn. Of en hond uitlaten? misschien kom je dan in een park wel een leuke meid tegen die dol is op bange jongens!
(Overigens heb ik -veel liever bange jongens dan te zelfverzekerde flapdrollen hoor) ha ha! :P

james86

Hahahaha jij ben echt grappig :P Nee maar ik probeer wel gewoon dagstructuur te hebben enzo. 4 keer per dag de hond uitlaten, wat boodschappen doen en af en toe komt er is wat bezoek. Ook wil ik zodra ik me wat beter voel regelmatig de sportschool induiken want dat is natuurlijk altijd goed voor lichaam en geest. Verder lees ik best veel.

Maar op mijn werk hebben ze echt niet iets waar ik wel wat mee kan. Ik ben boomverzorger en 90 % van mijn werk bestaat uit zieke bomen of bomen die gevaarlijk worden wegzagen met een motorzaag en het verkeer afsluiten enzo. Dit is veelste link op het moment :P
De eerste week van de citalopram was echt zo goed dat ik bijna weer aan het werk was en nu dit weer :( Echt een domper.
Maar weet jij dat als ik gewoon 10 mg blijf slikken dat de inwerktijd die gemiddeld 4-6 weken is ook nog steeds geldt? of gaat die inwerkperiode met bijwerkingen sneller voorbij als de dosis hoger is? Dit is me nog een beetje onduidelijk.

Maar je zoon brengt ook veel afleiding mee natuurlijk. je hebt in elk geval een goeie houvast en je ziet waarvoor je het doet. Aan de andere kant brengt het wel veel stress mee als je in je eentje een kind opvoed en ook nog eens geld in het laatje moet brengen. Je hebt eigenlijk gewoon 2 fulltime banen :roll:

mathy02

Hoi James,

Mijn psych zei me dat als je de dosering verhoogd, die inwerktijd ook weer 2 tot 3 weken duurt. De nadelen (bijwerkingen) voel je overigens wel meteen, dus dat is erg oneerlijk.... Ik geloof wel dat als je de dosis verlaagd zoals wij hebben gedaan, dat het iets van anderhlave dg duurt voordat het uit je bloed is - maar helemaal zeker weten doe ik dat niet...
Heb jij trouwens ooit dat Valdispert geprobeerd? Of is dat voor watjes? Ik wil zo graag die pammetjes gaan minderen....
En wat doe jij trouwens thuis? Zou jij niet even de stad in? Ik ben net zelf eventjes naar de sportschool gegaan. Gewoon een half uurtje en daarna eventjes op de zonnebank. Is overigens heerlijk - bijna een soort lichttherapie en ik voel me daarna ook meteen beter. misschien kun je een abonnementje nemen op de sportschool en heel langzaam opbouwen? Dan ga je bijvoorbeeld de eerste keer een kwartiertje? Daarna zonnebankje, douche.... zoiets? En dan een paar keer per week? Van sporten wordt er trouwens ook serotonine aangemaakt he? Net als die lichttherapie, visolie e.d. Ik heb net dat boek Uw Brein Als Medicijn gelezen en daar staat van alles in wat je zelf kunt doen.
Hardlopen
Omega 3
Lichttherapie
En zelf heb ik verzonnen: elke dag een stukje chocolade!

james86

Hey Mathy,

ik was al tussendoor de stad in geweest hoor. maar ik ging alleen dus dan ben ik altijd al snel terug :O Even mn recepten wezen halen en ff een cdtje gekocht. En dat sporten is trouwens een heel goed idee ik loop er zelf ook al een tijdje mee rond. Maar die paniekaanvallen hielden me altijd tegen. Niet sporten is ook helemaal fout dus ik zal er toch echt aan moeten geloven. En door sporten word idd serotonine aangemaakt. Vooral als je met fitness je benen traint of met fietsen, hardlopen ed.

Zonnebankje doet ook altijd erg goed :P ik ga 1 keer per week en het werkt echt prima. Lekker warm en ontspannen. Ook zie ik er wat gezonder uit met een tintje haha. valdispert ken ik eigenlijk helemaal niet. Kan je dat gewoon kopen bij de drogist? Ik heb wel in het begin van mn paniekfase valeriaan en nog een heel arsenaal aan natuurlijke rustgevers gebruikt maar geen van allen gaf me toen wat rust. Dat van die pammetjes kan ik heel goed snappen, ik wil ze het liefst ook niet meer nemen. Verder ben ik ook erg in het alternatieve gebeuren gaan rondneuzen of er iets bijzat wat me kon helpen. Die bach bloesems enzo heb ik ook allemaal geprobeert, maar dat kan verder niks helpen als je een verstoring in je serotonine hebt. Dat kan geen van al dat soort dingen trouwens.

Wat bij mij wel hielp was reiki. Ik weet niet of je dat kent en het is misschien voor veel mensen heel zweverig maar ik heb er wel wat aan gehad. Heb er zelfs een cursus voor gevolgd enzo. Wat ook super goed bij mij werkte was hardlopen!!!! ik kwam daardoor zo tot rust, maar door die paniekaanvallen altijd maar werd ik zo uitgeput dat ik het hardlopen ook maar achterwegen liet. Eigenlijk best stom want het is goede therapie. Als je word opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis en je krijgt therapie dan word je vaak ook aan het hardlopen gezet. Goed dat je me eraan helpt herinneren en ik ga morgen in elk geval wat proberen te hardlopen :P

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Even er tussendoor.

Er wordt gesproken over Valdispert?
Dat is toch een middel tegen aambeien??
In welk verband met de kwaal zou ik dit middel moeten zien?

Grootvader

james86

Aangezien dit topic over antidepressiva gaat, en ik denk dat Mathy geen aambeien heeft denk ik dat het over dit gaat.

http://www.valdispert.nl/

mathy02

Heb je alles gehad, krijg je ook nog eens aambeien! :lol:

Gesloten