Ik ben vandaag naar de neurologie geweest bij het AMC voor een tremor(trilling) in me rechterhand. daar heb ik een heel verhaal uitgelegd dat door mijn opleing (instrumentmaker) ik veel en nauwkeurig moet werken met machines!
Wat ze je dan voorschrijven is een medicijn waardoor je niet meer met machines mag werken!
Weet iemand een ander medicijn (anders dan: Propranolol HCL 40 PCH) of een reden waarom een Neuroloog die 10 jaar een opleiding volgt dit niet snapt???
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraagje over neurologen!
-
3L Pim
Re: Vraagje over neurologen!
Hi,
Ik denk dat je beter eerst even het internet had kunnen raadplegen (of je eigen arts uiteraard), voordat je zoiets hier post.
Propanolol is een eenvoudige bètablokker, die toevallig ook blijkt te werken bij tremoren.
Als je de bijsluiter van een geneesmiddel leest, dan durf je inderdaad vaak niet eens meer adem te halen, maar in de praktijk loopt het zo'n vaart niet.
Propanolol verlaagt de bloeddruk (voor wie niet weet wat een bètablokker is...) en daardoor staat er een waarschuwing voor het bedienen van zware (gevaarlijke) machines. Dit is in de praktijk een tijdelijk verschijnsel. Bekijk de volgende site maar eens:
http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true
Succes,
3L Pim.
(Arts i.o.)
Ik denk dat je beter eerst even het internet had kunnen raadplegen (of je eigen arts uiteraard), voordat je zoiets hier post.
Propanolol is een eenvoudige bètablokker, die toevallig ook blijkt te werken bij tremoren.
Als je de bijsluiter van een geneesmiddel leest, dan durf je inderdaad vaak niet eens meer adem te halen, maar in de praktijk loopt het zo'n vaart niet.
Propanolol verlaagt de bloeddruk (voor wie niet weet wat een bètablokker is...) en daardoor staat er een waarschuwing voor het bedienen van zware (gevaarlijke) machines. Dit is in de praktijk een tijdelijk verschijnsel. Bekijk de volgende site maar eens:
http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true
Succes,
3L Pim.
(Arts i.o.)