LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAT GEBEURT ER MET TEVEEL SEROTINNE???

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Anoniem

WAT GEBEURT ER MET TEVEEL SEROTINNE???

Ongelezen bericht door Anoniem »

Wat gebuert er als je teveel serotinne hebt ? Kan dat ?

Irene

Re: WAT GEBEURT ER MET TEVEEL SEROTINNE???

Ongelezen bericht door Irene »

Dan krijg je het serotonine-syndroom (volgens mij). Dat staat in de bijsluiter (van seroxat en paroxetine). Of je moet even "serotonine-syndroom" intoeten op het internet, dan vind je het vanzelf.
Groetjes, Irene

Anoniem

hoi Irene ik heb t ingetikt maar het is een erg vaag verhaal waar niet echt uitkom . Zou het erg zijn denk je ??? Ik ben benieuwd naar het antwoord wie weet hoeveel vragen daar weer mee beantwoord kunnen worden. Valt me trouwens op dat er zich weinig artsen op dit forum begeven :)) groetjes

Maaike

Ongelezen bericht door Maaike »

Als je teveel serotonine hebt dan word je eufoor op een nare, overdreven, opgewonden manier. Soms krijg je krampjes in je kaken en je doet zo uitheems dat je kennissen denken: wat heeft die nou!!!
Maar veel serotonine kan geen kwaad voor je gezondheid, alleen voor je geloofwaardigheid en de verstandhouding met je omgeving.

Maaike

Ongelezen bericht door Maaike »

Als je teveel serotonine hebt dan word je eufoor op een nare, overdreven, opgewonden manier. Soms krijg je krampjes in je kaken en je doet zo uitheems dat je kennissen denken: wat heeft die nou!!!
Maar veel serotonine kan geen kwaad voor je gezondheid, alleen voor je geloofwaardigheid en de verstandhouding met je omgeving.

Anoniem

Tenzij je dus heel erg raar gaat doen

Marcel

Ongelezen bericht door Marcel »

Hoi Anoniem,

Hangt er vanaf.

Gebruik van XTC bv. veroorzaakt o.a. een extra aanmaak (?) van Serotonine (exacte proces ken ik niet) en veroorzaakt o.a. daardoor een weldadig gevoel. (uit recent onderzoek blijkt overigens dat veelvuldig en langdurig XTC-gebruik bij vrouwen uiteindelijk een chronisch tekort aan serotoninereceptoren tot gevolg heeft!)

Je kunt ook een teveel aan Serotonine krijgen door bv. een foute combinatie van verschillende soorten antidepressiva (vnl. MAO-remmer met SSRI); dan heet dit het Serotoninesyndroom en is zelfs levensgevaarlijk (N.B. zonder hiermee mensen in paniek te willen laten raken want deze combinatie is goed bekend bij apothekers!)

Groetjes,

Marcel (http://www.antidepressiva.cjb.net)

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Ik slik al sinds februari 1992 Seroxat, in wisselende dosis.
Mijn dagelijkse dosis varieert van 2 tot 2,5 tablet per dag. Als ik me te euforisch ga voelen , dan neem ik gewoon wat minder, b.v. 2 i.p.v. 2,5 tablet. Het is wel lekker als je je euforisch voelt, maar als het al te manisch wordt, dan moet je wat minder nemen.
Groetjes, Peter.

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Hoi Marcel,
Ik heb altijd begrepen dat bij gebruik van XTC de opgeslagen voorraad serotonine in het lichaam in een keer vrij komt, waardoor een euforisch gevoel ontstaat. Het lichaam heeft daarna een tekort aan serotonine, het lichaam kan het niet snel genoeg aanmaken, en dat geeft dan vaak een depressief gevoel.
Groetjes, Peter.

Heleen

Ongelezen bericht door Heleen »

Het kan zelfs nog erger. Ik heb in een periode van 3 weken iets van 5 XTC-pillen geslikt en dat was te veel (een zwaar gebruiker was ik dus niet...) De eerste keer is er veel serotonine aanwezig maar elke daarop volgende pil geeft een minder euforisch gevoel doordat je hersenen steeds opnieuw serotonine moeten aanmaken. Op den duur is het gewoon op. Ik werd acuut depressief en kreeg paniekaanvallen. Dit is nu 6 jaar geleden. Sindsdien heb ik nooit meer iets illegaals geslikt maar met mijn serotonine is het niet meer goed gekomen, waardoor ik nu op en af al 6 jaar SSRI's slik. God straft meteen zullen we maar zeggen. Het sneue van XTC is dat het een drug is die depri mensen zeer aanspreekt terwijl een depressie er uiteindelijk alleen maar erger van wordt.

Meike

Ongelezen bericht door Meike »

MAO-remmers mag je nooit met andere antidepressiva slikken, ook niet met de oude vertrouwde tricyclische antidepressiva zoals Amitriptyline. Dat weet de apotheker heel goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Toch wil ik hier een lans breken voor Amitriptyline. Als je daarvan 's avonds voor het slapen een geringe dosis slikt bijv. 25 à 35 mg dan slaap je daarvan veel beter en dan kan je de dag veel beter aan. Het werkt ook prima tegen lichte chronische pijn. Wel is het heel giftig zodat het een prima zelfmoordmiddel is. Je sterft dan wel een ellendige dood omdat je je hondsberoerd gaat voelen. Het is ook nogal definitief; maag leegpompen helpt dan niet meer. Daarom wordt het bij zelfmoordrisico bijna nooit meer voorgeschreven en ten onrechte, want als het eenmaal na drie weken aangeslagen is werkt het minstens even goed als SSRI's.

Swanica

Ongelezen bericht door Swanica »

Tijdens een morfoligisch bloedonderzoek werd mij wat over hormonen meegedeeld. Seroxat bevat serotine. Dit is een hormoon dat verantwoordelijk is voor de gemoedsstemming. Heb je een teveel aan serotine, wordt je depressief. Serotine wordt ook in de darm aangemaakt. Mensen met een darmstoring kunnen dus ook een storing in hun hormoonhuishouding hebben, met serotine dus. Zowel een tekort als teveel kan leiden tot een depressie!
En wat doen de meeste verschrijvers van dit middel? Niet de hormoonspiegel meten d.m.v. een bloedonderzoek, maar gewoon de Seroxat verhogen. Dit vind ik dus een kwalijke zaak. Blijf je namelijk te veel Seroxat slikken als je spiegel al te hoog is, kun je daar hele nare gevolgen en ervaringen aan over houden.

Gesloten