LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Fevarin

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Greet

Wie heeft er ervaring met Fevarin

Ongelezen bericht door Greet »

Na 2 jaar Fevarin geslikt te hebben ben ik onlangs hiermee gestopt. Dit na een afbouwperiode van ongeveer 10 maanden. Tijdens deze afbouwperiode heb ik meermalen mijn huisarts gevraagd naar de verslavende werking van dit medicijn. Elke keer werd gezegd dat ik absoluut niet verslaafd kon raken. Dit terwijl ik het zelf toch heel anders voelde. Zijn er meer mensen met deze ervaring met Fevarin

simone

Re: Wie heeft er ervaring met Fevarin

Ongelezen bericht door simone »

Ik slik al meer dan 6 jaar fevarin. heb al twee keer geprobeerd af te bouwen met alle ellende en het is me niet gelukt. Bij mij zeggen ze ook dat het niet verslavend is, alleen dat als je afbouwt de verschijnselen waarom je het slikt, kortdurend heftig terug kunnen komen. Zijn dat geen afkick verschijnselen???

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Ik ga afbouwen met cypramil. Daarna begin ik met Fevarin.
Ik heb geen ervaringen met dit middel?
IK hoop voor een ieder dat het werkt.

peter & marjon

Ongelezen bericht door peter & marjon »

Mijn vrouw heeft al meer dan 20 jaar een paniekstoonis en ondanks vele jaren therapie kwam ze daar niet van af.
10 jaar terug heeft ze na een onderzoek in het AZU (Utrecht) het advies gekregen serotonineheropnameremmers (blijft mooi voor scrabble) te gebruiken.
Die sloegen zo aan dat ze voor het eerst naar het buitenland op vakantie kon! Ze heeft wel geprobeerd te minderen maar dan kwamen de paniekklachten weer terug.
Inmiddels is onze zoon een jaar geworden en hij is helemaal gaaf en gezond.
Wel is het een IVF-kind, (reageerbuisbaby) omdat er sprake is van onverklaarbare onvruchtbaarheid en 6 x KI geen resultaat had.
Een duidelijk nadeel is wel het aankomen wat ze heeft, o.a. een behoorlijk dikke buik. Dat kennen we ook van anderen.

anoniempje

Ongelezen bericht door anoniempje »

Ik heb van juli 2001 tot eind juni 2002 (incluis afbouwen van 2 weken via de huisarts) Sindsdien aan de Fevarin. Ik heb allerlei kwaaltjes en weet niet of het komt van de Seroxat of van de Fevarin. Heb agressieve buien, snel geïrriteerd, mopper veel op mijn partner, kom weinig buiten de deur, moe, lusteloos, duizelig, maagklachten, slapeloosheid, concentratieprolemen, geheugenproblemen, geen libido etc...

sil

Ongelezen bericht door sil »

Ik heb ongeveer twee jaar Fevarin gebruikt. Ik kon er ook erg moeilijk van af komen. Mij is het gelukt door van 150mg. naar 100mg. te gaan in twee weken en daarna dagelijks een heel klein stukje meer van de pil aftebreken. En dan bedoel ik echt heel weinig. Ik kreeg angst-aanvallen als ik het snel deed zoals mijn huisarts mij vertelde hoe ik het moest doen. Ik voelde me rot met Fevarin, ik moest me steeds afvragen of ik iets wel of niet leuk vond. Ik had ik steeds pijn in mijn buik, artsen konden niets vinden. In ook had ik heel onregelmatig maar vaak bloedingen! Zou dit ook door de Fevarin kunnen zijn gekomen? Na dat ik gestopt was met Fevarin had ik ook geen bloedingen meer! Volgens de dokter waren mijn hormonen gewoon in de war! Ook kwam ik 20 kilo aan volgens mijn psychiater door dat ik vast te veel at, maar toen ik stopten met fevarin was ik binnen acht maanden weer bijna op mijn oude gewicht, terwijl ik mijn eetgewoontes niet heb geweizigd. Ik zal dit middel nooit meer gaan slikken!

René

Ongelezen bericht door René »

Ik gebruik al ruim 10 jaar Fevarin. Het bevalt me wel goed, maar heb wel erectieproblemen. Ook ik wil steeds afbouwen, maar dat gaat erg moeilijk. Ik slik nu 150 mg per dag en wil na mijn studie volledig afbouwen. Ik ben benieuwd naar medelotgenoten of zij wel geslaagde pogingen hebben gehad om helemaal af te bouwen. Indien daar een of ander hulpmiddel voor is gebruikt ben ik daar ook benieuwd naar.

El

Ongelezen bericht door El »

Sinds 1 jaar gebruik ik Fevarin. Het werkt bij mij goed.
Overdag voel ik me prima alleen s'nachts droom ik raar.
Ben na paniekaanvallen en depressie door de huisarts verwezen naar de GGZ. In combinatie met gesprekken ben ik nu een sterker mens geworden.Over enige tijd ga ik afbouwen onder begeleiding van de psychiater.
De radaruitzending was naar mijn mening teveel gericht op de medicijnen alleen. Bij alles wat ik gelezen heb over paniek/angst/depressie wordt steeds aangeraden een behandeling van therapie met medicijnen te volgen. Er ligt meestal een (diepere)oorzaak achter de klachten die komen niet uit de lucht vallen.

rens

Ongelezen bericht door rens »

hoi allemaal,
nou ikslikte dus 200mg per dag en ben nu al maanden bezig met afbouwen.
Wat me overigens door de neuroloog werd aangeraden omdat mijn stoelgang kompleet van slag is van een keer per dag, naar een keer per week. Als ik warm eten gehad heb mijn lever geheel opzet wat resulteerd in savonds niet kunnen slapen. En als een klap op de vuurpijl zo maar in eens nierstenen heb.
Dit alles werd als ernstige bijwerking beschouwd door mijn neuroloog.
Ik verminderde met 25mg per afname wat resulteerde door iedere keer twee weken hondsberoerd te zijn, steenkoud, zweten, botten deden zeer , trillen, traag hoofd , en nachtmerries.
als ik weer aan de nieuwe dosis gewent was begon ik dus weer met een lagere dosis.
ik zit nu op de 100mg en heb weer geprobeerd om verder af te bouwen, maar de 100mg lijkt wel een muur waar ik niet doorheen kom, heb vorige week weer een poging gedaan, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik helaas moest afhaken.
Zou verder niet weten hoe ik verder moet afbouwen, heeft iemand misschien een tip??
verder heb ik een tip voor mensen die nu ook darmklachten hebben door smorgens en savonds een kiwi te eten, dit scheelt al stukken.

groeten en sterkte allen,
ps mocht er iemand contact willen mag dat altijd.
[email protected]

Dees

Ongelezen bericht door Dees »

Ik heb bijna 1 jaar lang fluvoxaminemaleaat(= feverin) geslikt. Voor mijn post partum depressie na mijn bevalling. Eerst 50 mg per dag, later 100 mg. Ik heb niet echt het gevoel gehad dat het me hielp, maar wist ook niet of ik daardoor me beter voelde dan zonder AD. Ik wilde in januari stoppen, maar dit werd door mijn huisarts afgeraden. Ik kon beter in het voorjaar stoppen. Ben in maart gaan afbouwen eerst 2 weken 50 mg. per dag en toen zou ik 2 weken lang om de dag 50 mg innemen, maar daar kreeg ik allerlei lichamelijke klachten van zoals: duizeligheid. Het gevoel hebben dat je lijf anders reageert en hoofdpijn. Ben toen 2 weken lang 25 mg. per dag gaan slikken en daarna helemaal gestopt. Toen nog wel weken lang die klachten gehad, die langzaam aan minder werden. Was dus niet echt prettig. Maar ook niet zo erg dat ik de medicijnen maar weer ben gaan innemen. Ben wel blij dat ik er vanaf ben.

Kaatje

Ongelezen bericht door Kaatje »

Ik heb ruim 1 jaar Cipramil geslikt en ben daarvan afgebouwd om Fevarin op te bouwen ivm kinderwens.
Het afbouwen van de Cipramil ging zonder lichamelike klachten, maar depressie en agressiviteit kwamen terug.
Met het opbouwen van Fevarin gaat het redelijk. Ik ben wel erg moe, maar minder last van depressie en agressief gedrag.
Mijn huisarts waarschuwde mij al voor buikklachten, moeheid etc etc, maar het valt mij tot nu toe mee!
Ik hoop alleen niet dat mijn gewicht toeneemt, maar na het lezen van deze berichtjes, zal ik er extra alert op zijn!

rens

Ongelezen bericht door rens »

even een berichttje voor kaatje.
het is bekend dat vefarin dat je van fevarin aankomt.
let wel goed op dat je stoelgang niet te veel achteruitgaat hoor.
groetjes rens

Gesloten