LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfs kinderen worden ............

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.

CraftJoe

Re: Zelfs kinderen worden ............

Ongelezen bericht door CraftJoe »

Wat nu te denken ??

Is deze bron wel betrouwbaar ??

Alles vragen die bij mij opkomen.

Want de media schijnt, zoals gewoonlijk
NIET geinteresseerd in eerlijke berichten die
'psychiatrie' betreffen, of plaatsen
alleen nieuwigheden, die zo uit de kleurige
reclameprospekten van de farmacueten afgeschreven lijken.
Hoe kun je dan nog waarschijnlijke 'waarheid'
van leugen en bedrog onderscheiden ?
De verantwoordelijken binnen de GGZ zwijgen,
of brengen naar het schijnt slechts 'positieve'
berichten over psychofarmaca in de publiciteit.
Zoals ze ook jarenlang de mogelijke gevaren van antidepressiva verzwegen hebben.
Gelukkig heeft de TROS wel de MOED gehad eindelijk
eens onafhankelijke onderzoekers aan het woord te
laten.

karin

Ongelezen bericht door karin »

Beste CraftJoe,

Heb onlangs iets soortgelijks gelezen over de dood van een klein jongetje als gevolg van het gebruik van Ritalin - psychostimulantia. Zijn ouders kwamen er naderhand achter dat wegens dit middel er hartafwijkingen waren ontstaan qua grootte. In korte tijd bleek het hart dusdanig te zijn gegroeid dat het zelfs groter was geworden als dat van een volwassene, die tot zijn dood hebben geleid. Het middel heeft dus zeer zware bijwerkingen ook al wordt het royaal en op grote schaal voorgeschreven. Het wordt echt tijd dat dit soort medische en farmaceutische wantoestanden kenbaar worden gemaakt. De middenmoot kan zich helaas het bereik en de omvang waarschijnlijk uit goedgelovigheid hiervan niet voorstellen en dat is precies waar men op inspeelt.
Wegens financiele en commerciele doeleinden wordt afhankelijkheid van dit soort zware medicijnen bevorderd in plaats van dat gekozen wordt voor lichaamsvriendelijkere methodes en geneeswijzen. Er wordt gebruik van gemaakt dat we allemaal de neiging hebben onze eigen kracht- en hulpbronnen te wantrouwen en ons heil zoeken bij iets wat een korte termijn verlichting is, maar op den duur schadelijke effecten heeft. Als ik deze informatie op de desbetreffende Amerikaanse (!) website alsnog aantref, vermeld ik het wel.

dennis

Ongelezen bericht door dennis »

Ik blijf erbij dat AD zeer nuttig kunnen zijn. Ik gebruik ze nu 5 jaar...heb geen bijwerkingen (meer) en voel me beter dan ooit. Alleen blijkt uit al deze reacties op dit forum dat er blijkbaar te vaak te onzorgvuldig mee wordt onmgesprongen.....ik kan uiteraard niet zeggen of dit komt door de begeleiding van de arts of de patient zelf. Dus ik ben kan alleen maar tot de conclusie koment dat zorgvuligheid, voorlichting & begeleiding het allerbelangrijkste zijn.
Maar ik kan me absoluut niet vinden in de ontzettende negatieve trent die trosradar heeft gestart..........voor mij betekenen ze een veel prettiger, kwalitatief beter leven.

CraftJoe

Ongelezen bericht door CraftJoe »

Dank je Dennis,

Ook jouw ervaring is eerlijk en waardevol.

Liefs
CraftJoe

Gesloten