LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoloft

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Dagmar

Zoloft

Ongelezen bericht door Dagmar »

Wie kan mij meer vertellen over Zoloft en de eventuele bijwerkingen ervan??

Bedankt,
groetjes
Dagmar

dicky

Re: Zoloft

Ongelezen bericht door dicky »

ik gebruik sinds 4 weken zoloft
alleen in het begin wat bijwerkingen.
nu gaat het prima.
graag wat meer reacties
afz dicky

Daphne

Ongelezen bericht door Daphne »

Ik gebruik Zoloft sinds juli vorig jaar en ben net begonnen met afbouwen. In het begin heb ik redelijk last gehad van bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid, bij mij duurde dit ongeveer 6 weken. Verder heb ik veel baat gehad bij Zoloft, het gaat nu, in combinatie met therapie hartstikke goed. Sterkte ermee, groeten Daphne

pierre

Ongelezen bericht door pierre »

Sinds 1999 gebruik ik Zoloft. In eerste instantie schrok ik bij het idee dat ik anti-depressiva moest slikken maar gaandeweg moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over dit medicijn.
In het begin heb ik wel wat bijwerkingen gehad zoals diarree, droge mond en gewichtstoename. Maar ik zou er niet aan moeten denken zonder het medicijn te moeten doen. Begrijp me goed, het is absoluut niet verslavend al zul je wel heel rustig moeten afbouwen en zeker weten dat je in een rustig vaarwater zit. Zoloft heeft minder bijwerkingen dan Xerozat.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Ook ik gebruik al sinds 1997/8 Zoloft zonder bijwerkingen.
Wel heb ik twee pogingen gedaan af te bouwen welke beide mislukt zijn. Een na 10 dagen en en een na 3 maanden afbouw. (depressie kwam terug)
Wie heeft ook ervaring met afbouw van dit mdeicijn?
Zijn er nadelide effecten bekend bij zeer langdurig gebruik b.v. langer dan 6 jaar?
Alvast bedankt

Monique

Ongelezen bericht door Monique »

Ik gebruik sinds juli 2000 Zoloft, eigenlijk op aanraden van een vriendin. Zij had dezelfde klachten als mij, neerslachtig, huilbuien, op het moment dat mensen aan het lachen zijn denken dat ze het over jou hebben en nog een aantal klachten. Toen zei ze tegen mij, ik zou het met je huisarts overleggen of dit misschien iets voor je is. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en hij gaf mij, na mijn verhaal aangehoord te hebben, zoloft. Zeker de eerste twee weken had ik hier erg veel last van. Een ontzettende druk boven in mijn hoofd, ik was er helemaal niet bij met mijn gedachte. Ik was er wel maar toch ook niet. Heel gek. Ik heb toen de assistente van mijn huisarts gesproken en volgens haar was dit heel normaal. Dus ik heb het volgehouden en na verloop van tijd ging het inderdaad beter. Sinds januari dit jaar ben ik gehalveerd en op dat moment had ik nog geen problemen ermee (dacht ik). Sinds begin augustus ben ik nu om de dag een halve tablet gaan slikken en ik heb regelmatig huilbuien, ben redelijk agressief, heel erg down, voel me niet gelukkig, ben heel erg negatief over mensen etc. Nu gaat het gelukkig weer iets beter, maar om te zeggen dat ik de "oude" Monique ben nee. Als ik van te voren had geweten dat het zo'n invloed op me zou hebben dan had ik er nog wel drie keer over nagedacht om ermee te beginnen. Monique

marjon

Ongelezen bericht door marjon »

Ik ben een vrouw van 43 en gebruik sinds februari op advies van de psychiater bij de RIAGG zoloft. Ik ben erg blij met dit medicijn, ik voel mij stukken beter, de melancholische buien zijn over, ik kan mijn problemen beter relativeren en voel mij gelukkiger. Ik heb geen last van bijwerkingen. Daarnaast heb ik wekelijks groepstherapie om mijn problemen te bespreken en er anders mee om te leren gaan.
Ik ben er wel een voorstander van om naast deze antidepressiva ook aandacht te besteden aan het waarom diegene zich zo negatief voelt. Waar komt dit vandaan en wat kan ik er aan doen. Ik geloof niet dat alleen een medicijn je je beter kan laten voelen en dan als er er mee stopt het negatieve gevoel weg is. Er is meer aan de hand dat niet alleen met een medicijn verdwijnt.

Anneke

Ongelezen bericht door Anneke »

Hoi allemaal,

Sinds februari slik ik zoloft en ik ben absoluut nog niet toe aan afbouwen. Ik heb best wel last van de bijwerkingen zoals zweten en vooral gewichtstoename. Toch voel ik mij geregeld minder depressief. Helaas gaat het nu wat minder maar ik heb ook gesprekken en ben na het lezen van het forum er achter dat het ook belangrijk is om gezond te leven. Natuurlijk wist ik dat wel maar het kon mij niet zoveel meer schelen.

Kim

Ongelezen bericht door Kim »

Hallo dagmar,

Ik heb 7 jaar lang Zoloft geslikt en ben nu sinds afgelopen zondag helemaal gestopt. De belangrijkste bijwerkingen van dit middel zijn bij mij geweest: gewichtstoename, binnen 2 jaar 16 kilo zonder wijziging in eetpatroon. Sterke afname sexuele behoefte, moeilijk een orgasme krijgen, transpireren, droge mond en afvlakken van emoties. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen toenemen naarmate de dosering hoger is. Ik heb langere tijd de maximale dosering geslikt en toen waren de bijwerking zo erg dat ik als een robot door het leven liep, geen enkele emotie was meer aanwezig. Achteraf bleek deze hoeveelheid veel te hoog te zijn en ben ik daardoor achterop geraakt. Het vreemde is wel dat ik ook toen onder begeleiding stond van een zeer deskundige psychiater die mijn symptomen afdeed als psychisch en in verband bracht met mijn nogal perfectionistische karakter. Ik ben nu sinds zondag volledig gestopt met de medicijnen. Ook hier ondervind ik duidelijk nare verschijnselen, ondanks het feit dat ik onder goede begeleiding sta en ruim drie maanden de tijd heb genomen om af te bouwen. Ik denk dat het in dit geval niet uitmaakt hoe goed de begeleiding is, de werking van het stofwisselingsproces in de hersenen wordt beinvloed door ssri middelen en het lichaam zal daar natuurlijk een reactie op hebben. Ga maar na, zelfs een 'onschuldig'aspirientje of de anti-conceptiepil hebben al invloed op je lichamelijke toestand, dus ook dit middel zal zijn gevolgen hebben. Ik hoop je hiermee een beetje geinformeerd te hebben. Succes ermee en blijf luisteren naar je lichaam he, want het liegt nooit.

Marina

Ongelezen bericht door Marina »

Ik ben ook aan de Zoloft sinds januari. Het bevalt mij goed. Zelf wil ik therapie,maar mijn huisarts wil hier niet aan beginnen. Hij zegt je hebt genoeg therapie gehad. Weet iemand of het mogelijk is om een second opinion te krijgen. Want hij weet alleen dat ik als kind seksueel misbruikt ben,maar meer weet hij niet van mij. En ik kan er met hem echt niet over praten.

Marjon

Ongelezen bericht door Marjon »

Hoi Marina,

Ik stel voor dat je zelf contact zoekt met de instelling waar je eerder therapie hebt gehad, volgens mij kan dit zonder tussenkomst dan de huisarts. Daarnaast zou je ook kunnen bellen met eerstelijns psychologen, misschien heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Succes ermee.
Ik had wel een verwijzing van de huisarst maar heb deze bij de RIAGG niet nodig gehad.

marielle

Ongelezen bericht door marielle »

Ik gebruik zoloft sinds drie maanden.Hiervoor gebruikte ik seroxat,maar dit gaf zoveel bijwerkingen,dat ik ben overgegaan op zoloft.Een nadeel voor mij was dat ik van zoloft heel duizelig werd.Maar goed dat gaat ook wel weer over.Ik slik nu een halve tablet per dag,en inderdaad de duizeligheid is al minder geworden.Mocht je nog vragen hebben omtrent zoloft of seroxat dan kun je mij altijd mailen.Groeten marielle

marina

Ongelezen bericht door marina »

Marjon,

Dat is het nou!! Ik zou wel naar mijn hypnotherapeut terug willen gaan,maar ik kan het niet opbrengen 65 euro per keer is teveel voor mij. ik heb door de therapie me voor ruim 7.000 gulden in de schuld gegooid. Ik wil er niet nog meer bij. Ik ga maandag de doktertelfoon bellen en vraag of ik een second opinion kan krijgen van een andere arts.

Petra

Ongelezen bericht door Petra »

4 jaar geleden ben ik zeer geholpen met Zoloft ik heb het toen geslikt voor een postnatale depressie, de bedrijfsarts had me al afgeschreven voor minimaal een jaar (zo ernstig waren de klachten), maar na 3 maanden slikken kon ik langzaam opbouwend het arbeidsproces al weer in. Toen het weer helemaal goed met me ging ben ik zonder problemen binnen 2 maanden gestopt met het middel. Nu ben ik door een zeer zwaar jaar weer afgegeleden in een depressie en ben sinds twee weken weer Zoloft gaan slikken. Ik heb vreselijk last van bijwerkingen; diaree, misselijk, brandend maagzuur, constant gespannen (erger als daarvoor), onrustig, een brandend gevoel over het hele lichaam en zeer verminderde zin in sex (moeite met het krijgen van een orgasme). Maar ik weet dat deze bijwerkingen uiteindelijk afnemen dus..... Iedereen heel veel succes en hopelijk hebben jullie er net zo veel baat bij als ik ermee gehad heb (en hopelijk weer krijg).

jan

Ongelezen bericht door jan »

Ik heb ook zoloft gebruikt en dit is mij goed bevallen.
Ik heb het nu 5 maanden geslikt en ik ben nu zonder problemen gestopt. Geen bijwerkingen gehad.
Ik voel mij op dit moment weer goed.
Ik hoop dat ik mij zo blijf voelen.

Inge

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb van januari 2001 tot aan maart 2002 Zoloft geslikt omdat ik een burn-out had en een zware depressie. Het heeft mij goed geholpen. Had de eerste paar weken wel bijwerking, hoofdpijn, droge mond, slaperig enz.(kijk uit met autorijden e.d.) maar deze gingen weer over. Heb wel dezelfde bijwerkingen bij het afbouwen gehad maar ook die gaan over. De eerste periode zonder is zwaar maar daar moet je je weg in vinden, net als met alles. Je moet er even "doorheen". Sterkte allemaal.
groetjes
Inge

nikky

Ongelezen bericht door nikky »

Ik slik Zoloft al ruim 3 jaar, ik was depressief en had last van angsten. Door zoloft zijn de angsten voor 80 % verdwenen, de depressie is er soms wel en soms niet, ik ben behoorlijk onverschillig geworden en ik moet zeggen dit is heel erg fijn, ik vind wel dat ik erge last heb van slaperigheid, ik slaap veel, ben ook altijd moe en heb vaak last van een druk in mijn hoofd. Volgens mijn therapeute bij de Riagg is dit psychisch en komt het niet door de zoloft, ik twijfel hieraan.
Ook ik heb bijwerkingen gehad de 1e 6 weken, de angsten werden nog erger, zweten, droge mond, misselijk en onrust.
Ik slikte er 2 per dag en ben nu een halve geminderd sinds een half jaar om te kijken of ik minder last heb van slaperigheid. Het lijkt of ik iets minder slaperig ben. Wat mij ook op viel was dat ik na het gebruik van zoloft veel minder last had van hoofdpijn. En ik ben zwaarder geworden.
Ik zou willen stoppen maar toch ook weer niet.

Gesloten