Hallo iedereen!
Ik gebruik nu zeker een jaar Lexapro, en mij bevalt het echt prima!
Het heeft wel een week of 6 geduurd voor het medicijn zijn werk ging doen, en ook ik was aanvankelijk duizelig en erg moe.
Ik gebruik nu 20 mg.Ik was begonnen met 10 mg, en langzaam opgebouwd naar 20 mg.Dit gaat prima!
Je moet echter niet vergeten dat het altijd lang duurt eer je een beetje uit je depressie komt, ook al gebruik je medicijnen.Het heeft immers ook lang geduurd voor je in de depressie kwam.
Wat betreft de zin in sex, het is normaal dat als je depri bent, je minder zin hebt, dat was bij mij ook zo, maar nu ik me goed voel, heb ik juist meer zin als tevoren.
Ik maak ook veel makkelijker contact met mensen, ik durf veel meer, en ik kan genieten! Mijn stemming is nu heel stabiel, terwijl dat voorheen met het uur wisselde!
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik kwetsbaar ben, en dat ik misschien altijd wel deze medicijnen nodig heb, maar liever dat dan weer altijd zo depri.
Sommige mensen hebben nu eenmaal een bepaald stofje in de hersenen tekort waardoor er snel deperssies ontstaan, en medicijnen helpen je hersenen weer normaal te functioneren.