LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn vriendin is net begonnen met Citalopram 20 mg

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
elsken
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2009 10:52

Mijn vriendin is net begonnen met Citalopram 20 mg

Ongelezen bericht door elsken »

Beste Forum bezoekers,

Mijn vriendin is zojuist begonnen met het innemen van Citalopram 20mg.

De reden voor het gebruik is het bijna altijd negatief denken en een grote mate van verlatingsangst en jaloezie.

Die jaloezie beïnvloed zo onze relatie, dat het tijd werd voor psychische hulp en nu dan na enige sessies medicatie.

Wie kan mij vertellen hoe ik het beste kan omgaan met mogelijke bijwerkingen en gedrag verandering.

Ik weet dat ik vooral geduld moet hebben en rekening moet houden met haar.

Ook lees ik dat het bij velen hun seksuele gevoelens aantast.
Is dit blijvend of tijdelijk?

Want ik ben een jonge kerel en een leven zonder sex of iig een partner hebben die niet meer geniet van sex en het intiem zijn is funest voor mijn relatie.

Hopelijk kan iemand mij informeren en uit eigen ervaring vertellen hoe het mogelijk zal verlopen.

Mvg,

Ken

isisnoa
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:57

Re: Mijn vriendin is net begonnen met Citalopram 20 mg

Ongelezen bericht door isisnoa »

Ja,het klopt dat ze misschien moeilijker een orgasme kan krijgen ja.
Dan doe jij toch gewoon beter je best? :wink:
Mijn man heeft er geen moeite mee,hij zegt dan kunnen we langer doorgaan. :D
En als ze wat minder zin heeft,als je van haar houd maakt dat niet uit,sex is niet het enigste in een goede relatie en het is maar tijdelijk,ik neem aan dat ze verder ook therapie gaat doen om van de jaloezie af te komen?

NielsNoorden
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:09

Re: Mijn vriendin is net begonnen met Citalopram 20 mg

Ongelezen bericht door NielsNoorden »

Hallo,

Ik heb zelf ooit eens Citalopram voorgeschreven gekregen door mijn psychiater . Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik ze niet genomen heb omdat ik doodsbang was voor de bijverschijnselen . Ik reageer nogal sterk op bepaalde medicijnen .

De bijwerkingen die op de verpakking staan kúnnen voorkomen , maar dat wil dus niet zeggen dat uw vriendin ze krijgt !
De kans op bepaalde bijwerkingen zoals een veminderd libido zijn meestal tijdelijk van aard . In het begin krijgt uw vriendin waarschijnlijk een hoge dosering (zoals u beschrijft 20 mg) . Dit krijgt ze een tijdje en daarna zou de dosering kunnen zakken naar 10 mg .
De bijverschijnselen (áls uw vriendin ze krijgt) zijn vooral in het begin erg vervelend . Ik ken persoonlijk iemand die ook Citalopram neemt en inderdaad bijverschijnselen kreeg ,maar deze duren over het algemeen maar 2 , hoogstends 3 weken .
Het is denk ik, gewoon een kwestie van wennen . Het zal voor u en vooral uw vriendin in het begin soms lastig en vervelend zijn maar over een tijdje zal het vast beter gaan . Als uw vriendin erge bijverschijnselen krijgt is het verstandig om contact op de nemen met diegene die haar het medicijn heeft voorgeschreven .

De veranderingen in het gedrag van uw vriendin zijn van tijdelijke aard en verdwijnen dus waarschijnlijk na een paar weken .
Ik wens u en uw vriendin veel succes én positief blijven ! Daar bereik je het meeste mee !

Gesloten