LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neusspray

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
zonnetje1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2008 01:51

Neusspray

Ongelezen bericht door zonnetje1969 »

Ik ben verslaafd aan de neusspray en vind dat dit niet meer door drogisterijen verkocht mag worden. Ik gebruik het nu al 11 jaar. Ik meld dit nu omdat ik er nu last van krijg. Ik kan niet meer zonder en ik heb steeds vaker een bloedneus.
Ik dacht dat ik alleen stond hierin maar dat is niet zo. Google maar eens verslaafd aan neusspray. Je wordt er niet vrolijk van.
Ik koop 2 flesjes tegelijk, bij dezelfde drogist. Andere mensen shoppen heel hun stad door omdat ze denken dat ze verslaafd zijn.
En dat zijn ze ook!
Ik wil heel graag contact met mensen die net xo denken als ik.

jiping

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door jiping »

Is een schandalige sector,
in de amerikaanse afdeling zit in vicks producten zelfs amfetamine,
beter bekend als speed,
door jongeren wordt dan ook het watje uit de inhaler gehaald om in te nemen tijdens het uitgaan.
http://www.vicks.com/vapor-inhaler-info.php

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Neusspray's en andere "onschuldige" medicijnen.

Kijk,ik wil niet vervelend reageren maar had u vooraf u wat meer verdiept in de zin en onzin van medicijnen en mogelijke bijwerkingen dan had u nu dit probleem niet hoeven te hebben.

In het boek Medicijnen-auteur Ivan Wolffers staat uw verslavingsproblematiek rond neusspray's uitgebreid beschreven.
Dat er slachtoffers zijn die ook met onschuldiger middeltjes de verschijnselen van verkoudheden en griep zouden hebben kunnen verlichten maar die dank zij reklamemaken van die medicijnenmaffia nu zitten opgescheept met een groot probleem.

Ik zou u aanraden om alsnog naar een openbare bibliotheek te gaan en daar het boek in te gaan zien met dat hoofdstuk dat over neusspray's gaan en specifiek op het medicijn dat u snuift.

Slikkers en snuivers van dat soort drogisterij(genees)middelen zouden beter hebben kunnen weten.

Grootvader

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door eeliane »

De verslaving heeft niets met de inhoud te maken maar alleen maar met het verstopte neus gevoel, dat kan verslaafden tot wanhopige mensen krijgen.Heb het zelf 2 jaar gebruikt en weet je hoe je er af komt,
door het gewoon niet te gebruiken en idd je slijmvliezen zwellen op en dat is een rotgevoel, je wilt meteen gaan spuiten, niet doen na een week verstopt te zitten maar het wordt steeds beter, blijft je neus vanzelf open.
Net zoals alle simpele verslavingen lekker zelf oplossen, beetje rotgevoel maar je komt er vanaf, en nu niet meer zeuren over dienesudruppels want je kan er binnen 3 dagen vanaf zijn!!!!
GEWOON DOEN! Heb ik ook gedaan viel best mee.

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door Astrada »

Dag Zonnetje69,

het is inderdaad een rotgevoel als je niet normaal kunt ademen, iedereen kan zich er wel iets bij voorstellen denk ik.
We hebben allemaal wel eens een verstopte neus gehad, en jij al 11 jaar lang, 24 per dag!

Het is ook een rotgevoel dat je bijna niemand meer kunt vertrouwen, de apotheker, de drogist, de arts, de KNO-arts.
Lippenbalsem, neusspray, Ibuprofen en andere middeltjes tegen hoofdpijn, te sterke reinigingsmiddeltjes die de natuurlijke vetzuurbalans van de huid verstoren/vernietigen waardoor je moet blijven wassen/smeren... ze hebben allemaal maar één doel: Jou verslaaft maken!

-Een fabrikant is een zakenman en niets meer of minder dan dat.
een zakenman wil niet 1 flesje neusspray verkopen, maar 24 flesjes per jaar per patiënt, want dat ben je Zonnetje, een PATIËNT en een consument.
-Een drogist is een vertegenwoordiger en weet helemaal niets te vertellen over de bijwerkingen of verlavende effecten van zijn eigen producten.
-Een huisarts heeft alleen maar nog meer symptoombestrijders in de aanbieding.

Wat ik zou doen als ik jou was;
een gewaarschuwd mens telt voor twee, waarschuw je omgeving.
Probeer in de zomer af te kicken in de buurt van het strand, in de buurt dus van veel zout/natriumchloride, een hoge (lucht)vochtigsheidsgraad en veel fijn zand/mineralen in de buurt.
En probeer de verzuring en uitdroging van je lichaam tegen te gaan door veel biologisch sap en fruit met een hoge PH-waarde te nuttigen.
Sport of beweeg dan ook veel om er voor te zorgen dat de nodige stoffen richting je voorhoofdsholte getransporteerd worden.

Als het allemaal niet werkt dan kun je een stukje weg laten snijden door de KNO-arts maar geheel op eigen risico.
Een KNO-arts kan je hooguit 3-6 maanden succes garanderen, daarna kan het weer net zo erg zijn als daarvoor of erger.
Deze laatste weet dus ook niks.

Dat je er binnen 3 dagen vanaf zou kunnen zijn(volgens Eeliane) is natuurlijk onzin.
Als je het al 11 jaar gebruikt dan moet je zeker rekening houden met minimaal twee maanden, maar dat kan er na die 11 jaar ook nog wel af toch?

De reactie van grootvader vind ik geen toegevoegde waarde hebben.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De reactie van grootvader vind ik geen toegevoegde waarde hebben.

Tsja, makkelijk hè.
Even toch het door mij aanbevolen boek toch in gaan zien en het hoofdstuk verkoudheden, griep en neusspray's lezen geeft in ieder geval naast een zeer duidelijke informatie ook de alternatieven.
Ook al is men verslaafd aan zo'n neusspray.

Een nog betere informatie dan de reageerder hierboven geeft.

Wat men ermee doet moet men dan maar zelf weten.

Grootvader

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door eeliane »

Het is zo simpel om er vanaf te komen, en helemaal niet de fabriaknt wil je verslaafd maken, *** niet! Dat spul zorgt voor een slinking van de slijmvliezen wardoor je beter door de neus kunt ademen, er staat zelfs in de bijlsuiter dat je het produkt niet langer dan een week moet gebruiken!!!
En als je dat wel doet heb je gwoon je verstand niet gebruikt, klaar, maar goed 3 dagen met opgezwollen slijmvliezen die daarna vanzelf weer slinken en de verslaving is ten einde, simpel, aleen even doorzetten!

HVeldhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:20

Re: Neusspray

Ongelezen bericht door HVeldhuis »

Het is relatief simpel om van neusspray verslaving af te komen. Kon zelf ook jaren niet meer zonder. Net als bij andere verslavingen is de enige goede methode rustig afbouwen.
Koop flesjes met een druppelaar waarvan je de inhoud dus gemakkelijk zelf kunt bewerken (mengen met water)
Ik heb afgebouwd in etappes, van totaal 5 keer 2 = 10 weken.

De eerste twee weken druppel je met een mengsel van 80% Otrivin (of huismerk) en 20% water.
daarna 60% Otrivin en 40% water, daarna 40% Otrivin en 60% water etc etc. Op het laatst heeft je neus dus al verlichting met slechts 20% Otrivin en 80% water. Dan een paar dagen helemaal niks meer gebruiken en heb je klein beetje last, maar daarna ben je er gegarandeerd van af!

Heel belangrijk is dat als je daarna weer (neus) verkouden wordt je alleen de BABY versie van Otrivin gebruikt. Je moet dan iets vaker sprayen om verlichting te krijgen, maar toch is de dosis zo laag dat je lichaam er niet meer aan went.

Probeer het, goedkoop en efficient en het werkt! Rustig afbouwen dus....

Gesloten