LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterallergie

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

Hallo allemaal,

Sinds enige jaren heb ik last van een waterallergie: wat bedoel ik hiermee? ik kan niet tegen koud/warmwater, tegen transpiratie of regen op mij lichaam. Ik krijg dan een niet uit te houden jeuk over mijn gehele lichaam. Hiervoor heeft mijn dermatoloog allerlei antiallergicum: aerius, telfast enz enz voorgeschreven...heel leuk werkt een jaar maar dan ben ik weer imuun voor dit medicijn. weet toevallig iemand er een definitieve oplossing voor? Word namelijk gek van al die chemische troep die ik iedere keer slik...moet wel anders kan ik niet douchen maar toch....wie weet meer over dit onderwerp en heeft misschien wel een oplossing? dank u allen!

Groetjes,

René

Mz
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 dec 2005 14:07

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Mz »

Kijk eerst eens wat voor zeep je gebruikt, ik had altijd last van jeuk na het douchen. Nu gebruik ik Dove (PH neutraal) en het gaat la een stuk beter.
Zeg niet dat het de oplossing is, maar is het proberen waard....
Let er wel op dat het ph nuetraal is

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb ook die jeuk en heb van de dokter Aerius voorgeschreven gekregen, echter dit werkte niet zo goed en nu heb ik Cetirizine (zelfde stof, maar bij mij toch echt een andere sterkere werking) ... Ik krijg van zwembaden grote bulten op mijn lichaam (een soort puisten zonder gele pit) en van heet douchen krijg ik een rode jeukerige huid! Ik raad je aan om NIET met dove te wassen, want daar krijg ik juist jeuk van.... Zwitsal werkt bij mij prima!

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

watvoor zeep ik gebruik maakt niet zo uit het ligt namelijk aan het water...helaas...maar die cetirizine zal ik zeker ter harte nemen...dank u!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik heb een erfelijke eczeemvorm plus de nodige allergien voor o.a. geurstoffen en ook bepaalde stoffen in water.
Ik heb Xyzal gekregen; werkt bij mij beter dan Aerius. Kort douchen en gebruik badolie.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

die heb ik ook al gehad....werkt helaas niet meer....help!!!

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boorn »

ikzelf heb veel last van jeuk gehad, bij zweten, transpireren, nat worden.
zijn overgegaan naar een neutraal wasmiddel om de kleren te wassen, ook ben ik andere zeep gaan gebruiken en sindsdien is mn jeuk stukken minder, lees nihil, geworden.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

ik heb allerlei zepen en shampoo's gebruikt en dat maakt niet uit, ik heb alleen last van het water

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Allergie voor puur H2O lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De reactie komt (bijna) altijd door "iets" wat in het water aanwezig is: Bepaalde chemicalien, zoals chloor, kalk, mineralen en niet te vergeten restanten van giftige stoffen, welke door de waterzuiveringsinstallaties niet kunnen worden verwijderd. Over het algemeen is de kwaliteit van het drinkwater in Nederland niet schadelijk voor de volksgezondheid.
Was je eens met gedestileerd water en kijk eens of je dan ook jeuk krijgt en zo ja in welke mate t.o.v. "gewoon" water.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

onwaarschijnlijk is het niet want de test in het ziekenhuis bewijst dat het pure h2o allergie is

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Dan begrijp ik iets niet helemaal: De mens bestaat voor 75% uit water !
Dan zou je allergies voor jezelf moeten zijn...... (En dat is in dit geval niet grappig bedoeld)

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door Predicador »

dan zou je iets van afstoot reacties op je eigen lichaamsvocht moeten krijgen... blijft dr vrij weinig van je over vrees ik...

Het lijkt me dat je eerder allergisch bent voor een of andere chemische stof in het water... dat zou je dan met de dermatoloog moeten overleggen... test welke stof je overgevoeligheid veroorzaakt en probeer daar een oplossing voor te vinden...

Xyzal en zo zijn anti-histaminica... handig om allergische reacties te verhelpen... maar lossen je probleem niet op...

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Allergie is o.a. een gevolg van.......reinheid. De hedendaagse mens is niet "vuil genoeg" om resistentie op te bouwen !
Anders ligt het met b.v. constitutioneel eczeem: dat is erfelijk. Wie met die eczeemsoort is behebt (ik zelf dus ook), is wel sneller geneigd allergische reacties te krijgen.
Ik zelf ben o.a. allergisch voor reukstoffen (vooral de reukstoffen in parfums en andere "ruikertjes", wasmiddelen, persoonlijke reinigingsmiddelen zoals badschuim, douchecremes etc.)
Constitutioneel eczeem: Elidel creme, Xyzal e.d. helpen de jeuk te onderdrukken. Er bestaat echter geen geneesmiddel tegen de ziekte zelf.
Ingeval van CE is contact met water absoluut af te raden. Douchen moet zo kort mogelijk b.v. Zwemmen is uit den boze. Vooral een natte huid in zonlicht levert geheid een stevige krabpartij op, evenals plotse temperatuurswisselingen van warm naar kouder. (en dat verschil behoeft vaak maar enkele graden te zijn)
Alles bij elkaar is 1 ding duidelijk: Bij een contactallergie is de reactie van de huid iets wat van buiten af komt. Bij CE is er sprake van een stofwisselingsziekte en komt vanuit het lichaam zelf, maar NIET door het water in het lichaam)

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

ik heb jarenlang allerlei antihistamines geslikt: aerius, xyzal, telfast enz enz en mijn dermatoloog zei dat ik voor puur water een allergie heb....

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Dan betekent dat concreet, dat je allergies bent voor ALLES waar water in zit. Of dat nou een frisdrankje is, een biertjes, een sapje, vla, soep, of zelfs het vocht wat bij een partner vrijkomt tijdens een vrijpartij, een regenbuitje, sneeuw, ijs en ga maar door. Ik ben nieuwsgierig geworden naar deze vorm van allergie (H2O) en zal zeker eens wat gaan googlen om uit te zoeken hoevaak dit zou voorkomen en wat er tot nu toe in binnen- en buitenland aan gedaan is.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

helaas is er weinig research over gedaan maar hou me op de hoogte aub....

In debat
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:45

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door In debat »

Ik heb al jaren allerlei onbeheersbare allergische reacties en andere problemen in mijn immuunsysteem. Het is eigenlijk niet echt onder controle te krijgen maar de middelen die nu genoemd worden zijn allemaal moderne (zogenaamde generatie 2) middelen. Dat zijn antihistaminica die op de chemie van het lichaam inwerken. Sommige mensen doen het beter op de meer ouderwetse middelen (generatie 1), zeker de mensen met heel hardnekkige huidklachten. Deze middelen werken op het centraal zenuwstelsel in plaats van in het lichaam. Bekendste voorbeeld is Hydroxyzine. Het proberen waard! Sterkte.

(off-topic: ik was trouwens ook een boos Versatel klantje, ben superblij dat ik van dat bedrijf inmiddels verlost ben! Schandalige typetjes daar...)

carin14
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2006 13:01

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door carin14 »

wat ben jij echt een l. rozenwater zeg. Als iemand zegt dat ie dat heeft en dit is in het ziekenhuis bevestigd, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zo is. Jij moest het eens mee maken om dit te hebben. Ik heb het zelf ook en het is niet om uit te houden. :twisted:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door bot321 »

Late reactie maar goed bedoeld.
Heb in diverse woningen waarbij mensen
een huidaandoening hadden een waterontharder
geplaatst bij de watermeter zodat het hele huis
voorzien werd van onthard water.Bij 90% hielp
het wat de aandoening aanging.Dus probeer je
eens te wassen met onthard water voor er een
aangeschaft wordt.Wie weet helpt het.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: waterallergie

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

wat ben jij echt een l. rozenwater zeg.
Zijn daar dan meer van ??? :lol:

Gesloten