LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 banken,bijna 3 in een jaar tijd....

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
vanessadv

2 banken,bijna 3 in een jaar tijd....

Ongelezen bericht door vanessadv »

Vorig jaar december hebben we een leren bank (pilot leer) gekocht.
Bij levering in februari/maart bleek dat in het leer een geschuurde plek zat.
Dit hoorde er niet dus degene die het kwam bezorgen heeft nog geprobeert om het eruit te krijgen, maar het werdt alleen maar lelijker!! Ze hebben dit gelijk allemaal doorgegeven en we hebben hiervoor in Mei een nieuwe bank geleverd gekregen.

Tot mijn verbazing zag ik enkele weken geleden dat er in het leer een scheurtje kwam. (inmiddels is het een gaatje) Maar weer een klacht ingedient, want het lijkt mij dat leer niet zomaar kan/mag scheuren.

Gisteren is iemand langsgeweest om te beoordelen of het te repareren is, maar omdat het precies in een litteken valt en het ook op het zitvlak valt is dat niet mogelijk. Hier komt ook nog eens bij dat het leer te ver is uitgerekt,( max 2,5 %) maar omdat hij alleen het gaatje moest beoordelen, was het niet nodig om dat te vermelden.

We hoeven ons geen zorgen te maken want het is niet veroorzaakt door het gebruik, maar het zit in het leer, dus we zullen wel weer een nieuwe krijgen...
Alleen we hebben eigenlijk geen vertouwen meer in deze bank.
3 banken in een jaar, dan kunnen ze over een paar maanden misschien wel weer langskomen.

Graag zouden we dan gewoon een hele andere bank willen, desnoods met bijbetaling. Of als ze niets naar onze zin hebben zouden we de koop ongedaan willen maken en ons geld terug willen.
Helaas konden ze niet zeggen of dat mogelijk is en in de voorwaarden staat vanalles geschreven wat de afnemer moet doen, maar er is niet terug te vinden wat je mag verwachten als je al 2 keer een nieuwe bank hebt gekregen.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

sjoegel

Re: 2 banken,bijna 3 in een jaar tijd....

Ongelezen bericht door sjoegel »

Stel die winkelier voor dat je wilt bijbetalen voor een nieuwe, ander soort, bank. Ik denk dat die winkelier ook van het gezeur af wil zijn.

Gesloten