LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 ubica pocketverenmatrassen TRIO-TEC 90x210

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
zonnebloem8

2 ubica pocketverenmatrassen TRIO-TEC 90x210

Ongelezen bericht door zonnebloem8 »

Begin januari kochten wij bij Premier Venray, UBICA dealer twee matrassen.
Aan de betreffende matrassen zat geen etiket hoe de matras was samengesteld, ik had de keuze tussen latex of koudschuim afdekking.
Verder werd nergens over gesproken, ik koos voor de koudschuim en zei nog dat ik allergisch was voor wol. Toen ik later in de winkel kwam om onderleggers voor onder de matrassen te halen vroeg ik hoe is deze matras eigenlijk samengesteld, toen kwam mevrouw met het verhaal dat er dus wol in de tijk zat maar daar kon ik geen last van hebben want er lag een molton bovenop. En allergie lag niet aan de matras maar aan mijzelf. Nu ik heb er dus wel degelijk last van en heb sinds de nieuwe matrassen constant ontstoken holtes, pijn aan mijn ogen, een opgezet gezicht. Bij Ubica hierover gereclameerd en gevraagd waarom er geen label aan deze matrassen was had ik het zelf kunnen zien. Nu blijkt er was maar een uitvoering in TRIO-TEC en de verkopers hebben me daar gewoon niet opgewezen, vonden het gewoon niet belangrijk. Ik moet het nu gaan regelen met deze zaak PREMIER, UBICA wil me wel tegemoet komen maar wat als deze winkeliers niet willen, welke rechten heb ik dan nog.
Graag hoor ik van andere kopers of ze hier misschien ervaring mee hebben.

JEANNE FUNCKEN
VENRAY :roll:

berendjan

Re: 2 ubica pocketverenmatrassen TRIO-TEC 90x210

Ongelezen bericht door berendjan »

Als je voor het plaatsen van de order hebt aangegeven dat je allergisch bent voor wol is het aan de winkelier om na te gaan of in de tijk wel of geen wol is verwerkt. Heeft hij dat niet gedaan of ontkend dat er wol in verwerkt is en blijkt dat achteraf wel het geval te zijn, dan is de winkelier daarvoor verantwoordelijk en dient hij de matrassen terug te nemen.

eppo

Re: 2 ubica pocketverenmatrassen TRIO-TEC 90x210

Ongelezen bericht door eppo »

Aan de andere kant : Wanneer je zelf niet duidelijk hebt aangegeven allergisch te zijn voor wol kan de verkoper dat natuurlijk niet weten.
In dat geval heeft u gewoon "pech gehad"

Vaak is het echter wel mogelijk om de tijk/hoes te vervangen voor een anti-allergisch exemplaar. Dat is dan niet gratis, maar kost altijd minder dan nieuwe matrassen...

Gesloten