LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanbetalen
Re: aanbetalen
Kan ik me best voorstellen Gast500.
Maar dat is andersom ook zo. Blijft moeilijk, maar de ondernemer mag een redelijke aanbetaling vragen.
Kwestie van vertrouwen over en weer.
Maar dat is andersom ook zo. Blijft moeilijk, maar de ondernemer mag een redelijke aanbetaling vragen.
Kwestie van vertrouwen over en weer.
De meubels welke u uitzoekt worden speciaal voor u gefabriceerd conform uw wensen. Er is in feite sprake van maatwerk. Aangezien een handtekening waardeloos is, en een incassoprecuedure vaak strandt in een schuldsanering moet u het de ondernemers niet kwalijk nemen dat zij geld als zekerheid nemen.
Wie blijft er graag zitten met een losse 1,5 zits met een spikkeltjes-stof welke maar 1 klant in de wereld mooit vindt ? De marges in de meubelhandel zijn zo slecht dat met de huidige economie de ene zaak na de andere het loodje legt.
Koop dus alleen bij een CBW erkende woonwinkel en betaal niet meer dan 25% aan. Dan kan u niets gebeuren.
Wie blijft er graag zitten met een losse 1,5 zits met een spikkeltjes-stof welke maar 1 klant in de wereld mooit vindt ? De marges in de meubelhandel zijn zo slecht dat met de huidige economie de ene zaak na de andere het loodje legt.
Koop dus alleen bij een CBW erkende woonwinkel en betaal niet meer dan 25% aan. Dan kan u niets gebeuren.
Malleeppie
Je vertrouwen in de CBW aanbetalings"garantie" is m.i. misplaatst
Gedupeerden van het Failliete Horn keuken en bad ondervonden dit aan den lijve, zoals ook te lezen op de CBW site:
("de consument was zijn aanbetaling kwijt")
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=993
Het CBW erkend dit probleem en is met een voorstel gekomen om een wel werkende aanbetalingsgarantie te bieden:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=1192
Echter, dit voorstel is voorlopig van tafel, de consument voorlopig achterlatend met een in de praktijk niet werkende "garantie."
http://www.keukenadvies.com/cgi-bin/nie ... 301&show=0
Je vertrouwen in de CBW aanbetalings"garantie" is m.i. misplaatst
Gedupeerden van het Failliete Horn keuken en bad ondervonden dit aan den lijve, zoals ook te lezen op de CBW site:
("de consument was zijn aanbetaling kwijt")
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=993
Het CBW erkend dit probleem en is met een voorstel gekomen om een wel werkende aanbetalingsgarantie te bieden:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=1192
Echter, dit voorstel is voorlopig van tafel, de consument voorlopig achterlatend met een in de praktijk niet werkende "garantie."
http://www.keukenadvies.com/cgi-bin/nie ... 301&show=0
malleeppie,de marges zijn klein,de meubelbranche is en van de weinige branches die met extreem hoge marches werken
NOOIT aanbetalen...simpel..eerst leveren dan betalen
Een serieuze ondernemer heeft hier geen problemen mee.
Een serieuze ondernemer heeft hier geen problemen mee.
Ondernemers zijn mensen die iets durven te ondernemen en dus risico willen lopen. Hiervoor worden deze ondernemers gecompenseerd met geld. Wanneer consumenten wordt gevraagd een aanbetaling te doen, loopt de consument altijd het risico dat de ondernemer failliet gaat. Voor dit risico ontvangt de consument geen geld.
Om het risico voor zowel de ondernemer als de concument zo minimaal mogelijk te houden adviseer ik om nooit een aanbetaling te doen groter dan € 100,--. Bij zeer dure aankopen kan de consument een bankgarantie geven (kosten voor de ondernemer) zodat het risico voor beiden minimaal blijft.
Om het risico voor zowel de ondernemer als de concument zo minimaal mogelijk te houden adviseer ik om nooit een aanbetaling te doen groter dan € 100,--. Bij zeer dure aankopen kan de consument een bankgarantie geven (kosten voor de ondernemer) zodat het risico voor beiden minimaal blijft.
Extreem hoge marges : Wat denkt u wat er overblijft als de torenhoge huren van meubelpleinen wordt betaald, of alle salarissen ?
Uiteindelijk is het rendement ongeveer 3 -5 %
Dus als u bij een meubelzaak meer dan 10% korting krijgt weet u dat u bedonderd wordt.
Risico lopen kost geld, vraag maar aan een verzekeraar. Bestelde goederen die niet worden afgenomen (of betaald) moeten dan worden doorberekend in de prijs. eerlijke klanten zijn dan de dupe van de oneerlijke.
En een mogelijk failissement?, een klant kan evengoed failliet gaan, heeft u daar ooit aan gedacht ? En die bankgarantie, weet u wat dat dat kost? Over hoge marges gesproken.
Uiteindelijk is het rendement ongeveer 3 -5 %
Dus als u bij een meubelzaak meer dan 10% korting krijgt weet u dat u bedonderd wordt.
Risico lopen kost geld, vraag maar aan een verzekeraar. Bestelde goederen die niet worden afgenomen (of betaald) moeten dan worden doorberekend in de prijs. eerlijke klanten zijn dan de dupe van de oneerlijke.
En een mogelijk failissement?, een klant kan evengoed failliet gaan, heeft u daar ooit aan gedacht ? En die bankgarantie, weet u wat dat dat kost? Over hoge marges gesproken.
Als het waar is dat kermit echt met de orderbon van de buurman heeft staan zwaaien dan vindt ik dit getuigen van zeer puberaal gedrag of te wel ZEER ZIELIG!
Dat de inkoopprijs met een factor 3 of 4 wordt gecalculeerd is een fabeltje. 1,7 tot 2 is maximaal, rendement (na BTW-effect) is dan niet meer dan 25 tot 35%. Hiervan moeten dan alle kosten nog betaald worden zoals huur, personeel en tientallen andere heffingen en belastingen (een reclamebordje buiten kost ook 100 euro per jaar, evenals een beetje muziek in je winkel!). Natuurlijk zijn er winkels met een aanzienlijk hoger winstpercentage (Beter Bed heeft 50,5% marge (2002), dus daar betaal je echt veel te veel!), maar de meeste doen het met heel wat minder!
Ik zie dit onderwerp nu voor het eerst en heb alles gelezen.
Opvallend veel hele domme en kortzichtige mensen als ik het zeggen mag.
Ik zal uitleggen hoe het werkelijk is. Neem de moeite om mijn verhaal te lezen en klaar zijn we.
Punt 1: Kopen in een betrouwbare en CBW erkende winkel.
Punt 2: 25% of meer korting krijgen en het nog leuk vinden ook is heel dom. Maar ja... mensen willen kennelijk graag belazerd worden.
Leuke akties als 1000 gulden retour voor uw oude bank? Ja! De ondernemer betaald er voor bij de vuilstort. U dus bij de ondernemer.
Punt 3: Als een ondernemer iets voor u gaat bestellen of speciaal gaat laten maken, dan is het heel normaal dat hij enige zekerheid vraagt. Persoonlijk vind ik een aanbetaling van +- 10% OK. Maar altijd bij een CBW erkende ondernemer en nooit meer dan 25%.
De ondernemer heeft graag die zekerheid omdat:
Er mensen zijn die na de koop gaan verhuizen en de meubels niet meer kunnen gebruiken.
Of ze blijken geen geld te hebben als de levering plaats gaat vinden.
De verzekering keerde toch niet uit.....
Ja, euh... nee. Niet meer nodig. Ik ga samenwonen.
Of om andere vreemde redenen.
Wat ik zo uit de praktijk even opnoem kost een ondernemer heel veel geld. Het bestelde is bijna nooit goed voor een andere consument dus.
Als ondernemer geef je als garantie voor die aanbetaling het volgende:
Je bent CBW erkend.
En je zorgt ervoor dat mensen geen negatieve verhalen over je kunnen vertellen.
Persoonlijk vind ik een aanbetaling lang niet altijd nodig.
Bij heel speciale bestellingen zeker wel.
Lijkt me heel helder. Ik hoop dat het nu voor iedereen iets duidelijker is.
Opvallend veel hele domme en kortzichtige mensen als ik het zeggen mag.
Ik zal uitleggen hoe het werkelijk is. Neem de moeite om mijn verhaal te lezen en klaar zijn we.
Punt 1: Kopen in een betrouwbare en CBW erkende winkel.
Punt 2: 25% of meer korting krijgen en het nog leuk vinden ook is heel dom. Maar ja... mensen willen kennelijk graag belazerd worden.
Leuke akties als 1000 gulden retour voor uw oude bank? Ja! De ondernemer betaald er voor bij de vuilstort. U dus bij de ondernemer.
Punt 3: Als een ondernemer iets voor u gaat bestellen of speciaal gaat laten maken, dan is het heel normaal dat hij enige zekerheid vraagt. Persoonlijk vind ik een aanbetaling van +- 10% OK. Maar altijd bij een CBW erkende ondernemer en nooit meer dan 25%.
De ondernemer heeft graag die zekerheid omdat:
Er mensen zijn die na de koop gaan verhuizen en de meubels niet meer kunnen gebruiken.
Of ze blijken geen geld te hebben als de levering plaats gaat vinden.
De verzekering keerde toch niet uit.....
Ja, euh... nee. Niet meer nodig. Ik ga samenwonen.
Of om andere vreemde redenen.
Wat ik zo uit de praktijk even opnoem kost een ondernemer heel veel geld. Het bestelde is bijna nooit goed voor een andere consument dus.
Als ondernemer geef je als garantie voor die aanbetaling het volgende:
Je bent CBW erkend.
En je zorgt ervoor dat mensen geen negatieve verhalen over je kunnen vertellen.
Persoonlijk vind ik een aanbetaling lang niet altijd nodig.
Bij heel speciale bestellingen zeker wel.
Lijkt me heel helder. Ik hoop dat het nu voor iedereen iets duidelijker is.
Wilco69
In een ander topic komt een consument er bij het lezen van de regels al achter dat de CBW aanbetalingsgarantie in de praktijk niet zal werken en dus niets meer is dan een lege dop:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=19747
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=15297
Tekst is gekopieerd van de CBW site. Na plaatsing op het forum verdween de tekst heel snel van de CBW site!
In een ander topic komt een consument er bij het lezen van de regels al achter dat de CBW aanbetalingsgarantie in de praktijk niet zal werken en dus niets meer is dan een lege dop:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=19747
Ook CBW erkende winkels hebben reclame uitingen met tientallen procenten korting. Je bent pas echt dom als je die korting niet wil bij aanschaf!25% of meer korting krijgen en het nog leuk vinden ook is heel dom.
Op onderstaande link valt te lezen wat de CBW erkenning volgens de aangesloten bedrijven zelf inhoudt:Als ondernemer geef je als garantie voor die aanbetaling het volgende:
Je bent CBW erkend.
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=15297
Tekst is gekopieerd van de CBW site. Na plaatsing op het forum verdween de tekst heel snel van de CBW site!
Ik begrijp heel goed wat u bedoelt, maar als u goed nadenkt snapt u mij ook.
Ik begrijp namelijk niet dat mensen een korting van 25% serieus kunnen nemen. Gisteren hoorde ik in een reclame: Alle keukens half geld.
Ik kan je vertellen dat dat niet mogelijk is bij een serieus bedrijf.
Dus ga er maar vanuit dat de bedrijven die dergelijke aanbiedingen doen niet te vertrouwen zijn.
Waarschijnlijk betaalt u nog veel te veel of is het een noodgreep en gaan ze snel op de fles.
Nog een voorbeeld: Een "collega" van mij adverteerde met een geldprijs van € 250.000,- Leuk! Snel daar gaan kopen allemaal.
Het winkeltje was alleen zo klein dat de totale jaar omzet nog geen € 250,000,- kon zijn en inderdaad... na een paar maanden weer vertrokken.
Over de CBW erkenning kan ik alleen zeggen dat ik weet dat er serieus naar gekeken wordt, geschillen behandeld worden en zeer zeker niet altijd in het voordeel van de ondernemer.
Het systeem zal zeker niet waterdicht zijn. Wel denk ik dat 95% van de geschillen voorkomen cq opgelost worden.
Zelf heb ik nog nooit met de geschillencommissie te maken gehad. Gelukkig.
Da's meteen de volgende tip voor de consument.
Naar mijn mening is het verstandiger bij een kleine winkel te kopen.
Hier heeft u vaak te maken met de eigenaar.
Ik denk dat de kleinere zaken in de regel meer service geven.
Ook zal de kleinere ondernemer zijn goeie naam belangrijker vinden en daardoor dus weer meer service en garantie geven..
En tussen een goeie ondernemer en een leuke klant zal altijd een oplossing gevonden kunnen worden.
Ik begrijp namelijk niet dat mensen een korting van 25% serieus kunnen nemen. Gisteren hoorde ik in een reclame: Alle keukens half geld.
Ik kan je vertellen dat dat niet mogelijk is bij een serieus bedrijf.
Dus ga er maar vanuit dat de bedrijven die dergelijke aanbiedingen doen niet te vertrouwen zijn.
Waarschijnlijk betaalt u nog veel te veel of is het een noodgreep en gaan ze snel op de fles.
Nog een voorbeeld: Een "collega" van mij adverteerde met een geldprijs van € 250.000,- Leuk! Snel daar gaan kopen allemaal.
Het winkeltje was alleen zo klein dat de totale jaar omzet nog geen € 250,000,- kon zijn en inderdaad... na een paar maanden weer vertrokken.
Over de CBW erkenning kan ik alleen zeggen dat ik weet dat er serieus naar gekeken wordt, geschillen behandeld worden en zeer zeker niet altijd in het voordeel van de ondernemer.
Het systeem zal zeker niet waterdicht zijn. Wel denk ik dat 95% van de geschillen voorkomen cq opgelost worden.
Zelf heb ik nog nooit met de geschillencommissie te maken gehad. Gelukkig.
Da's meteen de volgende tip voor de consument.
Naar mijn mening is het verstandiger bij een kleine winkel te kopen.
Hier heeft u vaak te maken met de eigenaar.
Ik denk dat de kleinere zaken in de regel meer service geven.
Ook zal de kleinere ondernemer zijn goeie naam belangrijker vinden en daardoor dus weer meer service en garantie geven..
En tussen een goeie ondernemer en een leuke klant zal altijd een oplossing gevonden kunnen worden.
Ik betaal nooit iets aan,als ze het meubelstuk of iets anders komen brengen en het is 100 % in orde krijgen ze meteen hun geld met een fooi.Is toch redelijk.
waarom zou je uberhaupt aanbetalen? je krijgt er toch ook nog niets voor terug?