LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanbetalen
aanbetalen
Mag ik iedereen die meubels gaat kopen 1 tip geven? Betaal nooit iets aan. Jaren geleden wel een aanbetaling gedaan op een kast van Bela Meubelen, op de bon stond bij leveringstermijn: zo spoedig mogelijk. U raadt het al, maanden en maanden wachten.
Ik betaal dus echt nooit meer aan. Is dit voor een winkel om dan niet te leveren, jammer dan, dan ga ik toch naar de concurrent.
Ik betaal dus echt nooit meer aan. Is dit voor een winkel om dan niet te leveren, jammer dan, dan ga ik toch naar de concurrent.
Re: aanbetalen
Volgens mij hoef je wettelijk gezien ook niet aan te betalen. Ik zelf betaal dus ook NOOIT aan.
Inderdaad, een goeie tip. Bijv. na een faillisement ben je mooi je aanbetaling kwijt.
Inderdaad, een goeie tip. Bijv. na een faillisement ben je mooi je aanbetaling kwijt.
Inderdaad, aanbetalen is grote onzin. Als ik een nieuwe auto ga kopen, hoef ik toch ook geen aanbetaling te doen, terwijl het dan dikwijls om een veel duurdere aankoop gaat.
Een aanbetaling is wettelijk gezien inderdaad niet verplicht. Er zijn echter winkeliers die een order niet in bestelling nemen zonder dat daarop is aanbetaald. Dat is hun keuze en zij zijn daar vrij in. Ook die winkelier wil zich gedeeltelijk indekken dat de consument de bestelde goederen ook daadwerkelijk afneemt. Indien u een aankoop doet bij een CBW erkende winkelier en niet meer dan 25% van het aankoopbedrag aanbetaald wordt dit gegarandeerd door het CBW. U kunt dan in geval van een faillisement een beroep doen op hun.
Nooit meer aanbetalen dan €100,--. Dit is meer dan voldoende en als de leverancier hier niet mee akkoord gaat, dan maar naar een andere leverancier.
Klant is koning, toch.
Klant is koning, toch.
Dat is inderdaad waar, de klant is koning! Het is echter wel zo dat de detaillist de voorwaarden bepaald. Ben je het daar niet mee eens moet je er niets kopen en ergens anders heen gaan.
Een aanbetaling geeft de verkopende partij meer zekerheid en bovendien een garantie dat u kredietwaardig bent. Indien u niet aanbetaalt en later via acceptgiro betaalt, wordt u meestal door het BKR beoordeeld en dat verlengt de levertijd.
Aanbetaling bij een CBW aangesloten winkel hoeft ook geen garantie te zijn. Zelf hebben wij enige tijd geleden een keuken gekocht bij een winkel welke was aangesloten bij het CBW. De winkel ging helaas failliet, waarna wij terecht zijn gekomen bij het CBW. CBW heeft ons een lijst toegestuurd waar de vervangende koop mocht plaatsvinden, maar uiteindelijk zijn wij alsnog door de nieuwe leverancier benadeeld.[/quote]
Weleens gehoord van het fenomeen "spijtaankoop"? Mensen die denken "leuke bank, bestellen!", vervolgens weigeren een aanbetaling te doen. Bank wordt besteld bij leverancier, bezorging staat bij klant voor de deur en klant beweert bij hoog en laag deze bank niet te hebben besteld. WAAR STA JE DAN???
Handtekening? kan iemand anders toch ook zetten? Geloof het of geloof het niet, dat laat ik aan u over... laat ik u één ding vertellen: HET GEBEURT...
Om nog maar te zwijgen van de personen die "voor de lol" spullen gaan bestellen op een adres dat niet bestaat...
Handtekening? kan iemand anders toch ook zetten? Geloof het of geloof het niet, dat laat ik aan u over... laat ik u één ding vertellen: HET GEBEURT...
Om nog maar te zwijgen van de personen die "voor de lol" spullen gaan bestellen op een adres dat niet bestaat...
Wat een zeikstralen! Als je dat betreffende artikel zo graag wilt hebben, waarom is een aanbetaling dan zo'n probleem??? Vergeet niet dat de winkel kosten maakt om de ene bestelling van jou binnen te krijgen. Die kosten worden enigszins gedekt door die aanbetaling. Mocht je het artikel niet op komen halen, wat waarschijnlijk vaak gebeurt, dan zijn die kosten in ieder geval te overzien. Zorg er gewoon voor dat je duidelijke afspraken met de verkoper maakt.
Volgens mij hoef je wettelijk gezien ook niet aan te betalen. Ik zelf betaal dus ook NOOIT aan.
Zo hé, knap hoor. Vergeet niet dat het nog altijd de winkelier is die bepaalt of er wel of niet een aanbetaling moet worden gedaan!
Zo hé, knap hoor. Vergeet niet dat het nog altijd de winkelier is die bepaalt of er wel of niet een aanbetaling moet worden gedaanVolgens mij hoef je wettelijk gezien ook niet aan te betalen. Ik zelf betaal dus ook NOOIT aan.
tipgever
Ik zit al 9 jaar in de meubelverkoop maar ik heb nog nooit een klant meegemaakt die op de naam van een ander meubels heeft besteld,Je bent zelf naief als dit bij u firma dit gebeurt.
gr.de meubelhandelaar
Ik zit al 9 jaar in de meubelverkoop maar ik heb nog nooit een klant meegemaakt die op de naam van een ander meubels heeft besteld,Je bent zelf naief als dit bij u firma dit gebeurt.
gr.de meubelhandelaar
Wat een wazige reacties hier...sommige mensen doen alsof de klant blij mag zijn als hij iets mag kopen ?
Als je geen bankstel op voorraad kan houden (als er dus 1 niet te plaatsen is door foutje of geintje) dan moet je mischien maar geen meubels verkopen.
Het is al van de zotte dat het normaal wordt gevonden om 12 weken te wachten op een bankstel...alsof de meubelmaker pas uit zijn bed wordt gehaald op het moment dat ik een bank zou bestellen...is allemaal massaproductie die dingen en ze staan gewoon in een loods te wachten op een eigenaar.
Maja..de aanbetalingen en lange levertijden komen de verkoper wel goed uit natuurlijk ik koop ze wel bij de executieverkoop als er weer zo'n meubeloplichter failliet is..goh waar komen al die bankstellen toch weg als er geen voorraad is ?? vreemd..
Als je geen bankstel op voorraad kan houden (als er dus 1 niet te plaatsen is door foutje of geintje) dan moet je mischien maar geen meubels verkopen.
Het is al van de zotte dat het normaal wordt gevonden om 12 weken te wachten op een bankstel...alsof de meubelmaker pas uit zijn bed wordt gehaald op het moment dat ik een bank zou bestellen...is allemaal massaproductie die dingen en ze staan gewoon in een loods te wachten op een eigenaar.
Maja..de aanbetalingen en lange levertijden komen de verkoper wel goed uit natuurlijk ik koop ze wel bij de executieverkoop als er weer zo'n meubeloplichter failliet is..goh waar komen al die bankstellen toch weg als er geen voorraad is ?? vreemd..
Wat hadden wij voor u op voorraad moeten zetten : Een 3+2 zits of een 3-1-1 combinatie, met of zonder poef, in welke van de 35 kleuren? Met welke kleur pootjes ? Mogelijk bent u de rekenkunst machtig. Dan kunt u uitrekenen hoeveel combinaties op voorraad moeten staan (verfbadverschillen meerekenen aub)Als je geen bankstel op voorraad kan houden (als er dus 1 niet te plaatsen is door foutje of geintje) dan moet je mischien maar geen meubels verkopen.
En als u er een kansberekening op los laat kunt u inschatten hoeveel voorraad onverkoopbaar achterblijft. De kosten hiervoor moeten natuurlijk wel worden gedragen door de verkocht exemplaren.
Precies: Elke ondernemer heeft een enorm pakhuis. Zodra het bankstel af is moet het bankstel 12 weken acclimatiseren. Dat is met name om die andere bank te spekken (de huisbank). Immers: rente betalen doen we allemaal graag.is allemaal massaproductie die dingen en ze staan gewoon in een loods te wachten op een eigenaar.
Die voorraad komt weg bij meubelondernemers die failliet zijn gegaan omdat ze teveel voorraad hadden...meubeloplichter failliet is..goh waar komen al die bankstellen toch weg als er geen voorraad is ?? vreemd..
Toen we enkele weken geleden een eethoek en een kast hadden uitgezocht op de meubelboulevard werd er ook gevraagd naar een aanbetaling,vroeg ik de verkoper van krijg ik dan ook alvast iets mee,zijn antwoord was neen,dan ook geen aanbetaling van ons,deze man was zo'n stijfkop dat hij nog geen wardering had voor een geintje en klapte er meteen uit van dan kan ik de koop niet door laten gaan.
Hierop was meteen mijn reactie van dan gaan we op een ander,en toen was een aanbetaling niet nodig,alleen dat geintje was nu wel serieus geworden dat we de koffie hadden laten staan en bij de buurman zijn gaan shoppen
Hierop was meteen mijn reactie van dan gaan we op een ander,en toen was een aanbetaling niet nodig,alleen dat geintje was nu wel serieus geworden dat we de koffie hadden laten staan en bij de buurman zijn gaan shoppen
Ik had graag het hoofd van de verkoper gezien toen jullie wegliepen. Goede actie!!
Jullie verwachten dus ALLE garanties van de ondernemer en zijn niet bereid de ondenemer ook maar enige garantie te geven dat je de door hem voor jullie te bestellen spullen ook daadwerkelijk gaat afnemen?
Zielig. WERKELIJK zielig!
Zielig. WERKELIJK zielig!
Het was net de nederlandse vlag,hij werd eerst rood,toen we echt aanliepen wit en toen we bij de deur waren blauw van woede.
Trouwens bij de buurman geen aanbetaling maar wel een kopie van paspoort.Dit vind ik geen probleem want de verkopende partij wil toch iets van zekerheid.Na de koop bij de buurman nog wel eventjes de showroom van de buurman in gekeken voor de betreffende verkoper en toen maar even met orderbon staan te zwaaien
Trouwens bij de buurman geen aanbetaling maar wel een kopie van paspoort.Dit vind ik geen probleem want de verkopende partij wil toch iets van zekerheid.Na de koop bij de buurman nog wel eventjes de showroom van de buurman in gekeken voor de betreffende verkoper en toen maar even met orderbon staan te zwaaien
Als je aanbetaalt loop je meer risico dan de ondernemer in het geval er niet aanbetaald wordt. Hij heeft dan nml. de goederen nog. Als je als consument hebt aanbetaald en de tent gaat failliet ben je alles kwijt. Dus ik vind het niet zo raar om niet aan te betalen. Je hoort de laatste tijd zoveel over falliete zaken dat ik het risico ook niet meer neem