Was vanmiddag bij profijt meubelen in Breda. En wilde hier 4 eetkamerstoelen kopen, ik werd netjes behandeld.Kreeg te horen dat hier 10 á 12 weken levertijd op zat.Geen probleem gewoon bestellen.
Nadat de koopovereenkomst was opgesteld,werd mij verteld dat ik 25% moest aanbetalen, na lang praten werd het 10%, aangezien ik uit princiepe nooit een aanbetaling doe.Heel simpel als het bedrijf failliet gaat kun je mooi naar je centen fluiten.Opm.als het bedrijf bij een branchorganisatie is aangesloten kun je met veel moeite 25% van de aanbetaling terug krijgen.Mooi voorbeeld enkele jaren geleden een gerenomeerde meubelzaak in Tilburg die s'zaterdags nog flink wat orders binnen haalde incl. aanbetalingen, was s'maandags failliet. Leuk hé.
Beste mensen één goede raad doe nooit een aanbetaling een koopovereenkomst is immers rechtsgeldig.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbetalen!?!?!
Re: Aanbetalen!?!?!
Goed dat is uw keuze. Bekijk het ook eens van de kant van de winkelier. Die wil een aanbetaling als garantie dat U de stoelen afneemt. Lijkt me heel normaal. En wat is nou 10% van 4 stoeltjes bij de Profijt ? Daar gaat U ook niet aan onderdoor.
Aanbetalen is niet veplicht mits het een afwijkend model is die speciaal gemaakt moet worden en zo de verkoper zekerheid geeft voor afname van het bestelde, een handtekening is rechtsgeldig voor de koop.
Goed dan betaal je niet aan! Dan zegt de leverancier: Dan leveren we niet!
En dan????
En dan????
Als je er met de winkel niet uit komt over al dan niet aanbetalen, dan gaat de consument verder kijken en loopt de winkel omzet mis.
Hoezoe aanbetalen? De winkel heeft vaak een maand betaaltermijn bij zijn leverancier, en kan vaak dus pas de leverancier betalen als de klant al lang betaald heeft.
Daar is het beding in de voorwaarden betreffende annuleringskosten juist voor!Die wil een aanbetaling als garantie dat U de stoelen afneemt. Lijkt me heel normaal.
Hoezoe aanbetalen? De winkel heeft vaak een maand betaaltermijn bij zijn leverancier, en kan vaak dus pas de leverancier betalen als de klant al lang betaald heeft.
Annuleringskosten moet je ook maar zien te verhalen. Als je de consument gelooft op zijn blauwe ogen, geen aanbetaling vraagt of krijgt en de klant laat weten ervan af te zien zit je mooi met je bestelde spullen. Zie je annuleringskosten dan maar eens te krijgen. Tussen in je recht staan volgens de voorwaarden en dat recht ook krijgen is een groot verschil. De relatie is dan verziekt. Als ondernemer heb je een boze klant.
Voorraadgoederen behoeven bij ons geen aanbetaling. Speciale op maat gemaakte spullen wel een kleine. Niet willen aanbetalen in z'on geval ? Zien wij af van de bestelling.
Voorraadgoederen behoeven bij ons geen aanbetaling. Speciale op maat gemaakte spullen wel een kleine. Niet willen aanbetalen in z'on geval ? Zien wij af van de bestelling.
jackk schreef:
Ik doe uit principe ook nooit een aanbetaling, zelfs geen 10%. Ik teken een koopovereenkomst en betaal bij levering, als het geleverde goed door mij in orde bevonden is.
De getekende koopovereenkomst is rechtsgeldig en ik moet dus betalen. En als de winkel (of de fabrikant van het goed) in de tussentijd falliet gaat, ben ik geen cent kwijt.
En als de winkelier het er niet mee eens is, dan koop ik wel ergens anders.
Uit principe geen aanbetaling doen en dan 10% aanbetalen. Dat snap ik niet.na lang praten werd het 10%, aangezien ik uit princiepe nooit een aanbetaling doe
Ik doe uit principe ook nooit een aanbetaling, zelfs geen 10%. Ik teken een koopovereenkomst en betaal bij levering, als het geleverde goed door mij in orde bevonden is.
De getekende koopovereenkomst is rechtsgeldig en ik moet dus betalen. En als de winkel (of de fabrikant van het goed) in de tussentijd falliet gaat, ben ik geen cent kwijt.
En als de winkelier het er niet mee eens is, dan koop ik wel ergens anders.