LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling Eijerkamp niet retour

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
grmbl

Aanbetaling Eijerkamp niet retour

Ongelezen bericht door grmbl »

Ik heb ca. 2 jaar geleden meubels besteld bij Hans Eijerkamp te Zutphen. Toen de meubels geleverd werden, bleken deze niet overeen te komen met de showopstelling. De meubels zijn toen direct retour gegaan. Echter de firma Eijerkamp weigert de aanbetaling van ca. 50% retour te storten. De enige afspraak die ik na de foute levering heb gemaakt, is dat we de winkel opnieuw zouden bezoeken om te kijken of we eventueel nieuwe meubels konden vinden. We hebben de winkel bezocht maar, zijn niet geslaagd bij de firma Eijerkamp. De periode van 2 jaar heeft zo z'n redenen, maar ik neem aan dat Eijerkamp niet het recht geeft daarom het bedrag achter te houden.

hbwoz

Re: Aanbetaling Eijerkamp niet retour

Ongelezen bericht door hbwoz »

De periode van 2 jaar heeft zo z'n redenen, maar ik neem aan dat Eijerkamp niet het recht geeft daarom het bedrag achter te houden.
Om hier iets van te kunnen zeggen lijkt me de reden toch wel relevant.

grmbl

Ongelezen bericht door grmbl »

Ik heb het gewoon te lang laten liggen, wat daar de reden van is is niet van belang.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

De periode van 2 jaar heeft zo z'n redenen, maar ik neem aan dat Eijerkamp niet het recht geeft daarom het bedrag achter te houden.
Hebben ze inderdaad niet. Neem aan, omdat het geleverde niet overeenkwam met het bestelde, dat je in de eerste plaats nakoming van het bestelde hebt geeist en daarna mogelijk ontbinding van de koop? Als je dat nog niet hebt gedaan kun je dat overwegen. Kun je aanzeggen door middel van een aangetekende brief. Ontbinding van de koop betekent namelijk per definitie dat alle geld retour moet. De reden van de periode van twee jaar doet er niet toe. Dat men de winkel nog een keer wil laten bezoeken is niet zo vreemd. Op deze wijze kan het uiteindelijk resultaat van het niet nakomen in eerste instantie (volledige aankoopbedrag retour) worden voorkomen. Het achterhouden van de 50% wordt nu gebruikt ls pressiemiddel. Om dat te ontlopen: ga een keer kijken in de showroom en zorg ervoor dat je niet slaagt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Er bestaat een verjaringstermijn voor vorderingen. (hoelang is ie in dit geval?)
Kijk dus uit met zaken zo lang op zijn beloop te laten!

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Er bestaat een verjaringstermijn voor vorderingen. (hoelang is ie in dit geval?) Kijk dus uit met zaken zo lang op zijn beloop te laten!
Verjaringstermijn in beginsel twee jaar. In dit geval begint er geen termijn te lopen omdat dit is te wijten aan het niet nakomen door opzet van de verkoper. De verkoper doet daarom nu een poging door een uitnodiging om te kijken in de showroom. Verkoper had echter ook stappen kunnen ondernemen om wel correct na te komen (en doet dit niet).

Gesloten