Iemand met 14 jaar verkoopervaring die niet kan - of mag - handelen is inderdaad een dozenschuiver ja.Paradiso schreef:Vraagprijs??? Waar haal je in hemelsnaam die wijsheid vandaan?
Staat er bij de ingang van die winkels waar jij komt: 'Wij hanteren vraagprijzen?' Het zijn gewoon consumentenprijzen, niet meer en niet minder.
Mensen die bij mij een tegenbod doen, kijk ik meestal vragend aan. Wat denk je, dat we hier op de koemarkt staan? Handjeklap doen?
Met de 14 jaar verkoopervaring die ik heb, hoef je niet te denken dat er een 'dozenschuiver' voor je staat, maar gewoon iemand die al scherpe prijzen hanteert en daar niet nog meer op gaat toeleggen.
Take it of leave it!
Als ik zo'n "verkoper" tegenkom, en dat gebeurt wel eens dan vraag ik hem netjes of er ook iemand in het bedrijf aanwezig is die wel bevoegd is samen met de koper tot een goede prijs te komen. Lukt meestal wel. Op alle duurzame goederen zit een marge waarbinnen gehandeld kan worden.Dan praat ik natuurlijk niet over een broodrooster bij de Blokker.
Veel meer kan ik er niet van maken. (ben wel een beetje bekend met het vak).