LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afspraak seats en Sofa aankoop dure bankstel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
stanmegi

afspraak seats en Sofa aankoop dure bankstel

Ongelezen bericht door stanmegi »

In oktober 2005 gingen we naar Seat and Sofa's te Goes om ons te orienteren voor de inrichting van de woonkamer. We waren van plan om in het voorjaar van 2006 de boel te veranderen. Dus gingen we eens kijken bij Seats and Sofa's. Ons oog was gevallen op het dure Chesterfield-model, om reden dat we een totaal andere stijl wilde. We liepen daar rond, de verkoper kwam om de haverklap vragen of hij ons kon helpen.
Wij negeerde deze persoon en liepen door de winkel. Bij de Chesterfield aangekomen wilde we alleen weten wat de prijs was van een combinatie.
Begint die verkoper een heel verhaal op te ratelen. Ikzelf ben hier immuum voor maar mijn vrouw was natuurlijk verkocht! Na een hevige discussie tussen mijn vrouw en mij, vroegen of we onder bepaalde voorwaarden een deal konden doen. Volgens de verkoper was dit mogelijk.
Een van de punten was dat we het bankstel pas in april 2006 afgenomen kon worden, vanwege dat mijn vrouw eerst een dure ziekenhuis-behandeling moest ondergaan. Dat was geen probleem volgens de verkoper. We gingen naar de balie, werd de zaak afgehandeld door een andere persoon. Ik prosteerde hiertegen, want dezelfde persoon wist niet welke afspraken gemaakt zijn.
Maar dat was geen probleem. We betaalde het voorschot (???) en gingen naar huis.
Na 4 weken kregen we een telefoontje dat het bankstel was gearriveerd en dat het opgehaald kon worden.
We zeiden direct dat het niet volgens afspraak was. Het bankstel zou pas in het voorjaar 2006 geleverd worden.

Ondertussen onderging mijn vrouw haar behandeling en in december
kwam haar vader te overlijden. Aangezien dat mijn vrouw een buitenlandse is, moesten we halsoverkop naar het buitenland toe om daar de begrafenis te regelen. In februari kwamen we terug en lag er een brief dat ze de koop geannuleerd hadden en dat we het resterende bedrag van de voorschot niet terugkregen.

Ik vind de hele gang van zaken vergelijkbaar als de mafia.

Nu wil weten of er personen zijn die mondelinge afspraken hebben gemaakt met de verkoper, maar deze niet zijn nagekomen.

Quintin

Re: afspraak seats en Sofa aankoop dure bankstel

Ongelezen bericht door Quintin »

Met alle respect hoor, maar wellicht was het verstandig geweest om voordat je het voorschot betaalde en je handtekening zette, even te controleren op de koopovereenkomst of de afspraak m.b.t. het tijdstip van levering gemaakt met de andere verkoper daarin vermeld stond.
Uit je verhaal maak ik op dat dat niet zo is. Dus mafiapraktijken gaat wel erg ver, je hebt ook je eigen verantwoordelijk om eerst te lezen wat je tekent. Overigens ben ik het met je eens dat ze bij Seats ands Sofas erg opdringerig zijn en hun motto is kijken = kopen.

Quintin

Re: afspraak seats en Sofa aankoop dure bankstel

Ongelezen bericht door Quintin »

toevoeging op mijn eerdere verhaal. Waarschijnlijk staat in hun leveringsvoorwaarden, dat indien een bank besteld is en binnengekomen, je een afnameverplichting hebt binnen een bepaalde periode. Neem je niet af, dan behouden zij het recht de overeenkomst te ontbinden en je voorschot ben je kwijt voor de gemaakte kosten. Een goede les voor de toekomst, neemt niet weg dat het een vervelend verhaal is.

Gesloten