LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemene voorwaarden van Seats en Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sippie2010

Algemene voorwaarden van Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Sippie2010 »

Heeft iemand toevallig de algemene voorwaarden van seats en sofas. :evil:
Zodat ik die kan printen via deze site. :D

Alvast mijn hartelijke dank!! :D

jor

Re: Algemene voorwaarden van Seats en Sofas

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb voor je gezocht via google maar kan het helaas ook niet vinden.Seats en sofas is niet bij een geschillencommissie aangesloten en op hun summiere website staan ze ook niet. Het schijnt dat deze (of een gedeelte daaruit )op de achterzijde van de aankoopbon staan of dat je ( als je er zelf om vraagt ) na de koop krijgt toegezonden. Dat mag volgens mij niet eens en is een reden om een koop te kunnen ontbinden lijkt me.Sorry,ik heb mijn best gedaan en hoop dat een ander een beter antwoord op jou vraag heeft, misschien een koper ?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jor schreef:Het schijnt dat deze (of een gedeelte daaruit )op de achterzijde van de aankoopbon staan of dat je ( als je er zelf om vraagt ) na de koop krijgt toegezonden. Dat mag volgens mij niet eens en is een reden om een koop te kunnen ontbinden lijkt me.
Wanneer je bij de aankoop geen leveringsvoorwaarden hebt ontvangen kan S&S zich daar later niet op beroepen. Dat is de enige consequentie. Ontbinden omdat je geen voorwaarden hebt gekregen is niet mogelijk.

jor

Geloof ik wel maar vind het een teken aan de wand dat een dergelijk groot bedrijf zijn algemene voorwaarden zo verbergt. Jij mag daar als ondernemer gerust anders over denken maar zodra ik niet normaal vooraf de algemene voorwaarden kan inzien zonder halsbrekende zoekpartijen ( en dan nog vind je ze niet)zal ik er nooit iets kopen.

Niet dat ik dat ook van plan was bij S&S. Ik prijs me gelukkig dat ik mijn meubels jaren geleden bij Bergers Meubelen in Berkel&Rodenrijs heb gekocht.Zijn na al die jaren nog in nieuwstaat.

crazyme

Ik denk dat 80% van de meubelzaken geen algemene voorwaarden op het internet heeft staan. Wanneer het CBW erkende woonwinkels zijn is dat ook niet nodig omdat je de voorwaarden op de site van het CBW kunt lezen.

Gezien de reputatie van S&S zou ik die voorwaarden ook wel willen zien VOORDAT je er naar binnen stapt.

jor

crazyme schreef:Ik denk dat 80% van de meubelzaken geen algemene voorwaarden op het internet heeft staan. Wanneer het CBW erkende woonwinkels zijn is dat ook niet nodig omdat je de voorwaarden op de site van het CBW kunt lezen.

Gezien de reputatie van S&S zou ik die voorwaarden ook wel willen zien VOORDAT je er naar binnen stapt.
Die voorwaarden had ik natuurlijk gelijk gevonden en dan weet je ook waar je aan toe bent en is het niet nodig voor aangesloten bedrijven.Seats en Sofas is helemaal nergens bij aangesloten en dan ligt het anders.Maar oke, we zijn het redelijk eens.

Sippie2010

Ongelezen bericht door Sippie2010 »

Bedankt hoor voor de informatie. :D
Dit was niet voor mij hoor ik koop niet bij seats en sofas maar helaas zijn er nog andere mensen die er wel kopen.
En die probeer ik nu te helpen, maar ik denk ook dat het vruchteloos blijft. :roll:

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie medewerking ..dikke kus!! :D

jor

Ben erg benieuwd naar de uitzending van as Maandag 17-05 2010 van Radar. Daar word Seats en Sofas eens tegen het licht gehouden en gezien het aantal (negatieve) topics over dit bedrijf lijkt dat echt wel gerechtvaardigd. Hoe ik ook zocht de algemene voorwaarden bleven onvindbaar en je moet het dus doen met de voorwaarden die voor het CBW keurmerk gelden al is S&S nergens lid van. Tijd om dus te weten hoe 1 en ander zit.http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... and-sofas/

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De consumentenautoriteit heeft al eerder onderzoek gedaan naar de inhoud van de kleine letterjes bij diverse meubelzaken, en diverse "onredelijk bezwarende bedingen" aangetroffen (=gemenigheidje dat wettelijk niet in voorwaarden mag staan). Het rapport is zo te downloaden, het bevat helaas geen specifieke namen van winkelketens.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... _beschermd

Ik vrees dat de kleine lettertjes van S&S niet in de uitzending behandelt gaan worden, dat is kijkcijfertechnisch oninteressant.
Laatst gewijzigd door 16again op 15 mei 2010 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

16again schreef:Ik vrees dat de kleine lettertjes van S&S niet in de uitzending behandelt gaan worden, dat is kijkcijfertechnisch oninteressant.
Die letterjes van die link van jou hadden voor de opmaak wel wat kleiner mogen zijn... :mrgreen:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt bij Shits en Sofas beter om de GEMENE voorwaarden vragen want ze zijn niet te vertrouwen...

Het ooit door mij gevonden formulier (oude vorige eeuw) is de oud om te weten of er al een aangepaste is maar de moeilijk leesbare tekst had meer uitsluitingen dan garantie in hun voorwaarden.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

S & S heeft geen allg. voorwaarden, ook niet in Duitsland.
Deze mail onvangen, na mijn aanvraag, of daar wel allg. voorwaarden zijn.
Lees:

Re: Geschäftsbedingungen
Seats and Sofas Filiaal Bochum [[email protected]]
vr 23-4-2010 11:16

Guten Tag,

sehr geehrte Damen und Herren,

vielen Dank für Ihre E-Mail und Ihr damit verbundenes Interesse an unserem Hause.
Leider können wir Ihnen keine auf unser Unternehmen zugeschnittenen Geschäftsbedingungen aushändigen, da wir nach den allgemein gütligen Geschäfstbedingungen handeln.
Diese sind wie üblich nachzulesen im BGB.

Wir bedanken uns für Ihre Anfrage und verbleiben

mit freundlichen Grüßen

Seats and Sofas GmbH

marijkekanters

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Ik heb een driezietsbank en een loveseat gekocht bij Seats en Sofas te Goes.
De bank die ik had besteld staat in het filiaal maar met een andere stof te zien. Bij de aflevering van het bankstel bleek dat de vulling van de driezitsbank niet goed is. Je zit helemaal scheef op de bank.
Ik heb geklaagd bij de seats en sofas en na lang heen en weer gezever kwam er een dekundige kijken wat het euvel zou zijn. Deze beste man beweerde dat ik na het zitten op deze bank de zitkussens uit de bank moest halen en deze met veel kracht moest opschudden. Deze man was zelf niet de kleinste zo'n 1.90 lang en had moeite met het opschudden van de kussens. Na het terug plaatsen van de kussens in de bank, nam ik plaats op de bank om te laten zien dat je dan weer scheeft ging zitten. De beste man beweerde dat verkeerd ging zitten op de bank, ik moest aan de zijkanten gaan zitten, dan had je dat niet. Nadat ik de meneer vertelt had dat het een broodje aap verhaal is, werd deze kwaad. en wilde vertrekken. Om een lang verhaal kort te maken, als het goed is komen 28 mei de nieuwe vullingen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Seats en Sofas, geen beste beurt! :evil: :cry: :evil: :cry: :evil: :cry:

Gesloten