In september vorig jaar hebben wij onze meubels besteld bij Poppeliers. Het gaat hier om een complete inrichting voor 7000 euro!!!
Toen we enkele dagen later terug kwamen, had de verkoper contact gehad met de fabriek, want wij willen graag wat meubels op maat hebben (anders dan standaard maten). Dit kon en was geen enkel probleem, de fabriek kon dit maken! Maar natuurlijk moesten we daar wel wat extra voor betalen...
Zo gezegd zo gedaan. Onze nieuwbouw woning is inmiddels nog steeds in aanbouw. Volgens die verkoper geen enkel probleem, we moesten 14 weken van te voren maar bellen en dan zouden ze ze leveren.
Opeens, 26 (!!) weken later kregen we telefoon van het magazijn: onze meubels zijn binnen en de vraag was wanneer ze ze konden komen leveren? Echter, wij hebben die opdracht nog helemaal niet gegeven! Om dit op te lossen zijn we naar de verkoper in de winkel terug gegaan, en die wilde bewijs dat onze woning (nog steeds) niet klaar is. Hebben we gedaan...
Maar omdat we die 26 weken "levertijd" zo raar vonden hebben we een brief naar het hoofdkantoor geschreven en kopie naar de verkoper (die overigens nooit reageerde). Het hoofdkantoor wel; maar onze meubels waren allemaal verkeerd doorgegeven (door de verkoper??). In plaats van 2 hoektafeltjes stonden er 4 op de bon, de eettafel was verkeerd enz. enz. Maar wat nog 't ergste was, die man vertelde ons dat het maatwerk van bepaalde meubels helemaal niet mogelijk was!! Dit was voor ons wel de doorslag waarom we destijds die meubels op "afroep" besteld hadden! (Voor ons is het heel belangrijk dat de meubels op maat geleverd worden). De verkoper zou met ons telefonisch contact opnemen om het op te lossen. Wij hebben heel de dag gewacht, maar die verkoper houdt zich steeds niet aan de afspraken. Uiteindelijk zelf gebeld: of we de volgende dag langs wilde komen want hij had DÉ oplossing. Wij daar naar toe (voor de zoveelste keer!!). Hij kende een timmerman en die zou de meubels wel even voor ons vermaken. Maar dat betekent in dit geval dat er altijd hout bij- of af moet. En voor meubels van 7000 euro gaan we hiermee natuurlijk niet accoord.
Toen we weer contact hadden met het hoofdkantoor kregen we te horen dat deze verkoper de opdracht had gekregen om dit soort dingen niet meer te verkopen. Meubels door een timmerman achteraf laten vermaken wordt in 8 van de 10 gevallen niet mooi zei hij.
Maar goed, we hebben het hier natuurlijk een beetje mee gehad. En hebben het hoofdkantoor gevraagd hoe we onder deze koop uit kunnen komen. We hebben inmiddels een aangetekende brief verstuurd naar de directie van Poppliers en wij zouden volgens het hoofdkantoor hier binnen 1 week een reactie op krijgen. We zijn nu 1,5 week verder en we maken ons zorgen hierover. We willen hier zo graag onderuit. Het gaat bij hun gewoon steeds mis en er wordt gelogen! Het gaat hier om ons eerste huisje samen dat we graag leuk ingericht willen hebben. We willen ook verder... Wie heeft er ervaringen of tips voor ons?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Re: Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Als Poppeliers aangeeft dat het bestelde niet leverbaar is, dan houdt het snel op.En hebben het hoofdkantoor gevraagd hoe we onder deze koop uit kunnen komen.
Je kan dan gewoon de koop ontbinden, je hebt geen verplichting om voor het aankoopbedrag andere meubels bij die winkel uit te zoeken
Re: Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Ik hoop dat je gelijk hebt!! We zitten echt met spanning te wachten op een reactie van Poppeliers zodat we ergens anders onze meubels kunnen gaan bestellen...
Re: Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Inmiddels hebben wij een reactie gehad vanuit het hoofdkantoor, en deze hebben alles geannuleerd voor ons. Echt super!!!
Als excuus kregen we een gigantische bos bloemen thuis. Bij deze wil ik laten weten dat echte problemen dus wel degelijk opgelost kunnen worden en ben Poppeliers hier dan ook dankbaar voor!
Als excuus kregen we een gigantische bos bloemen thuis. Bij deze wil ik laten weten dat echte problemen dus wel degelijk opgelost kunnen worden en ben Poppeliers hier dan ook dankbaar voor!
Re: Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Je bent Poppeliers dankbaar voor het feit dat ze er een @$^%$& zootje van gemaakt hebben en daarna een bloemetje sturen ?
Re: Alwéér POPPELIERS!!! (Oss)
Een grote oplichters bende... maar 1 keer doen ze het bij de verkeerd... de hufters!!!!!