LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anderzorg vergoedt Eye Wish-bril niet meer, -lenzen nog wel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
I.J. Veenstra

Anderzorg vergoedt Eye Wish-bril niet meer, -lenzen nog wel

Ongelezen bericht door I.J. Veenstra »

Ik ben inmiddels 3 jaar verzekerd bij Anderzorg. Ik was altijd tevreden met een basispakket plus aanvullende verzekering.

Mijn bril ging een aantal weken geleden kapot. Ik dacht dat ik met mijn aanvullende verzekering weer een nieuwe kon uitkiezen. Dat had ik 3 jaar geleden voor het laatst gedaan bij Hans Anders. Bij de eyewish Groeneveld zei het systeem dat ik 75 euro vergoed zou krijgen.
Eenmaal toen ik de bril kwam halen, bleek dat hij toch niet vergoed werd. Wat bleek later: Sinds dit jaar heeft Anderzorg alleen een regeling met Ace&Tate opticiens. Ik woon in de kop van de provincie Groningen. De dichtstbijzijnde winkel is voor mij in Utrecht of Hamburg. Ik zie dus geen kans om daar een bril te kopen. Dit zou voor teveel reiskosten zorgen. Het meest verwarrende van het verhaal is dat de lenzen van Eye wish wel vergoed worden, maar de brillen niet.

Ik vind het ronduit belachelijk dat ik voor een landelijke dekking betaal, waar ik geen gebruik van kán maken.

De medewerker die ik hierover bij de klantenservice sprak, begreep mijn klacht en zei dat hij het de laatste tijd veel vaker hoort. Een klachtenbrief die ik later stuurde, is afgewezen.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde is overkomen.

Lowieze

Re: Anderzorg vergoedt Eye Wish-bril niet meer, -lenzen nog wel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik neem aan dat bij de nieuwe polis voor 2018 dit in de verzekeringsvoorwaarden stond?
Ieder jaar verandert er iets in de voorwaarden en het is aan u om daar op te letten.
Dat u nu zou moeten reizen om een vergoeding voor een bril te krijgen, is natuurlijk onzin. Niemand verplicht u bij Anderzorg uw zorgverzekering af te sluiten. Eind van het jaar dan maar kijken naar een andere zorgverzekeraar die nog wel brillen bij de ketens vergoed, hoewel de brillenvergoeding steeds minder wordt bij allen.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

vaak (bijna altijd) is een bril vergoeding de beroemde sigaar uit eigen doos. U heeft "aangenomen" dat u daar terecht kon, uw opticien ook in eerste aanzet, echter dat laat onverlet dat u dit vooraf had moeten onderzoeken of uw aanname ook wel de huidige werkelijkheid is. Of er meer mensen zijn die hier tegenop lopen doet voor u weinig, u moet de bril nu toch gewoon 100% betalen. En een leer: elk jaar veranderen de voorwaarden, meestal in uw nadeel, maar dat terzijde.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Staat toch simpel in de voorwaarden vermeld.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

I.J. Veenstra schreef:....

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde is overkomen.
En wat is het doel daarvan?

Een protestactie?
Gezamenlijke juridische actie?
Het oprichten van een zelfhulpgroep?

Dit zal conform voorwaarden gegaan zijn. Het moet uit de lengte komen of uit de breedte. Verzekeraars (Menzis) die merken voeren (Anderzorg) om op prijs te concurreren doen dat. Ze moeten wel anders zouden ze niet goedkoper zijn. Zeker gezien de ontwikkeling dat aanvullende verzekeringen steeds meer alleen maar worden afgesloten omdat men aan ziet komen dat er kosten zullen zijn, of omdat men van plan was kosten te gaan maken (dat geldt hier niet voor u vanzelfsprekend aangezien u bril kapot ging door een ongelukkig toeval).

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

De nieuwe bril is blijkbaar wel nodig, aangezien dit in de categorie 'meubels' is geplaatst.

Gesloten