afgelopen zaterdag 10 december in de middag een dressoirkast en 6 eettafel stoelen besteld bij een firma in mijn woonplaats.
nu willen wij van de bestelling van de dressoirkast afzien.
deze firma is altijd op maandag dicht dus was dinsdag 13 december de eerste mogelijkeheid dit te regelen. mijn vrouw is naar de winkel gegaan maar kreeg te verstaan dat dit dan 30% van het aankoopbedrag zou gaan kosten ivm algemene regelementen die achterop het koopcontract staan. Wij zijn hier overigens niet op gewezen bij het tekenen van het contract,noch dat de verkoopster er vooraf melding van heeft gemaakt. wij hebben een telefoonnummer gekregen om te bellen en dat heb ik dan ook gedaan. ook heir kreeg ik te verstaan dat ik dan maar schriftelijk moest annuleren maar dat de 30% boete zou blijven bestaan.
er is een levertijd van 14-16 weken dus je kan mij niet wijsmaken dat men de dressoirkast al in productie heeft genomen.
inmiddels heb ik een aangetekende brief verzonden maar wat kan ik nog meer doen
bedankt voor alle tips en hulp
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annuleren van bestelling dressoirkast
Re: annuleren van bestelling dressoirkast
De op de achterzijde afgedrukte voorwaarden zijn alleen van toepassing als er op de voorkant een duidelijke aanwijzing staat, dat deze voorwaarden op de achterkant te vinden zijn. Is dit niet het geval, dan zou je onder de voorwaarden en dus de annuleringskosten uit kunnen komen.
In plaats van annuleren kun je ook voorstellen om een ander product af te nemen. Als de winkel hiermee accoord gaat kan dat een goede oplossing zijn voor beide partijen: De winkel loopt geen omzet mis, en jij kan iets anders kiezen.
De 30% annuleringskosten gelden al direct na tekenen van de opdracht. Gaat de opdracht niet meer door dan loopt de winkel inkomsten mis. De 30% is daar een vergoeding voor. Er zijn rechterlijke uitspraken geweest, waaruit blijkt dat dit percentage redelijk is.
In plaats van annuleren kun je ook voorstellen om een ander product af te nemen. Als de winkel hiermee accoord gaat kan dat een goede oplossing zijn voor beide partijen: De winkel loopt geen omzet mis, en jij kan iets anders kiezen.
De 30% annuleringskosten gelden al direct na tekenen van de opdracht. Gaat de opdracht niet meer door dan loopt de winkel inkomsten mis. De 30% is daar een vergoeding voor. Er zijn rechterlijke uitspraken geweest, waaruit blijkt dat dit percentage redelijk is.
Re: annuleren van bestelling dressoirkast
heb zelf een meubelzaak wanneer klanten zich "normaal opstellen" kunnen ze die 30% gewoon tegoed houden voor een andere aankoop. Stel zoiets eens voor. Dat dressoir is zeker niet in produktie genomen of het moet uit azie komen.