LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baby-walz Meegroei ledikant

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Chrisslabbekoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2016 13:21

Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door Chrisslabbekoorn »

Op 27 juli 2015 hebben wij bij Baby-walz online 2 meegroei ledikanten besteld. Op het eerste gezicht prima bedden, in hoogte verstelbaar en de zijkanten kunnen er af gehaald worden als de kindjes wat groter zijn.
Mijn zoontje (10 maanden) heeft me zijn 4 tanden binnen 10 minuten een flink stuk van de laklaag en ook een stukje hout eraf geknabbeld. Zijn hele gezicht zat onder de schilfers. Zo lijkt het er op alsof hij zijn bed "op" gaat hebben voordat hij eruit gegroeid is.
Dit kan nooit veilig zijn voor kleine kinderen.
Baby-walz verschuilt zich erachter dat alles gekeurd is en dat dit normaal is bij een gelakt, houten product.
Naar mijn mening gaat het hier om een, voor babies, gevaarlijk product.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door kokka »

ik denk niet dat er iets bestand is tegen vraatzuchtige baby's. anders moet je een roestvrijstalen ledikant nemen
Het lijkt me wel dat ze voor een kinderledikant een verfsoort moeten gebruiken die niet giftig is als je het binnenkrijgt.

Chrisslabbekoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2016 13:21

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door Chrisslabbekoorn »

kokka schreef:ik denk niet dat er iets bestand is tegen vraatzuchtige baby's. anders moet je een roestvrijstalen ledikant nemen
Het lijkt me wel dat ze voor een kinderledikant een verfsoort moeten gebruiken die niet giftig is als je het binnenkrijgt.

Bij andere bedden van andere (goedkopere zelfs) fabrikanten hadden we hier geen last van.
En het gaat niet over een langere periode. In een paar minuten tijd gewoon helemaal kaal en ook het hout stuk.
Volgens mij heb je het dan gewoon ovefr inferieure kwaliteit.
Kinderledikantjes van RVS moet je trouwens goed zoeken om te vinden, buiten het feit dat je het ook nog eens mooi moet vinden,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat de suggestie rvs met een korrel zout moet worden genomen (dat is ook figuurlijk bedoeld)

Bijt je in gelakt hout, dan is het niet heel bijzonder dat er lakschade ontstaat.
U kunt wel stellen dat dit bij andere ledikanten niet is gebeurd, maar dat doet niets af aan bovenstaande.

Chrisslabbekoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2016 13:21

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door Chrisslabbekoorn »

T gaat niet over alleen lakschade. Zelfs het hout zelf Is beschadigd. Het zijn niet een paar butsen of deukjes oid. Het is gewoon echt stuk in een paar minuten tijd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door crazyme »

Chrisslabbekoorn schreef:T gaat niet over alleen lakschade. Zelfs het hout zelf Is beschadigd. Het zijn niet een paar butsen of deukjes oid. Het is gewoon echt stuk in een paar minuten tijd
Komt vaker voor. Ligt niet aan het ledikant maar aan uw kind.

http://www.babyenkind.nl/forum/topic/99 ... nt-bijten/

Smeer er iets smerigs op. Geef een bijtring. Heb geduld tot de tandjes er door zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Baby-walz Meegroei ledikant

Ongelezen bericht door kokka »

Rvs bedjes heb ik ook nog nooit gezien haha. Wij hadden een ledikantje met eenvrij dikke kunststof laag erop. Daar komen die kindertandjes niet doorheen.

Gesloten