LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] badkamermeubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
noravanraaphorst

badkamermeubels

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

:roll: Wist u dat er badkamermeubel leveranciers zijn, die vinden dat een badkamer niet te vochtig mogen worden. Als je nieuwe meuble van ongeveer 850 euro tot twee keer toe binnen een jaar op diverse plaatsen v.w.b. het fineer los gaat zitten, dan is er eigen schuld dikke bult. Je mag je badkamer ook niet vochtig laten worden. Erger nog alleen droog schoonmaken mag!!!!!! :?:

momo

Re: badkamermeubels

Ongelezen bericht door momo »

ik zou gewoon nooit gefineerde meubels in een vochtige ruimte gebruiken, iedereen weet toch dat dat fout gaat!

noravanraaphorst

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

:( Sorry, weet jij een adres waar je bijvoorbeeld metalen badkamermeubels kan kopen of van een ander materiaal dan hout :roll:

Dribbel

Ongelezen bericht door Dribbel »

je kunt wel houten meubelen kopen maar dan moet je massief hout nemen... (denk bijv aan een sauna..ook best vochtig)

verder voldoende luchten...En idd neit te vochtig afnemen of iig daarna ff droogwrijven..

Queeny

Ongelezen bericht door Queeny »

Beste Nora,

Ik begrijp dat je't cynisch bedoeld, v.w.b. de metalen badk. meubelen.
Het is duidelijk dat je in een vochtige ruimte niet alle soorten meubilair kunt plaatsen. Ik heb meubilair (v Ikea) in mijn badkamer. Ik heb daar speciaal rekening mee gehouden. Het bevalt perfect. Ik heb het al ruim 10 jaar en het ziet er uit als nieuw. Daarnaast wil ik zeggen dat ik een goede afzuiginstallatie heb. Heb je dat niet, dan is er een andere mogelijkheid voor zeer vochtige ruimtes. Je kunt (juiste benaming weet ik even niet) een aanjager laten installeren. Als je bijv. een douche/bad neemt dan beslaat de ruimte niet. Ik heb niet veel spullen van Ikea, maar Ikea staat bekend om kwaliteit en niet duur. Ik krijg geen commissie v Ikea, maar eerlijk is eerlijk, niet waar? Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes!
mvg
Queeny

Plien

Ongelezen bericht door Plien »

Hallo Nora,

Ik heb ongeveer acht jaar geleden meubels van Allibert gekocht via de Gamma,maar dit merk is in verschillende zaken te koop.
Onze badkamer is ook vrij vochtig, maar de meubels hebben er niets van te lijden.
Misschien omdat er hoogglanslak op zit.
Wastafel en kasten waren ook niet schrikbarend duur. Prijs was ongeveer gelijk aan de IKEA.

Voordeel van allibert vond ik destijds dat de kasten vrij boven de vloer hangen. Bij de IKEA stonden ze allen op pootjes, maar omdat dit alweer 8 jaar terug is, weet ik niet hoe het bij de nieuwe modellen is.

Misschien een punt ter overweging, hoogglanslak , schijnt sterker te zijn.

Succes

mallepeppie

Ongelezen bericht door mallepeppie »

Als u meubels aanschaft voor de badkamer moeten de onderdelen "dicht"zijn. Dat wil zeggen dat ze wel uit plaatmateriaal mogen bestaan maar dat daar geen vocht bij kan komen.

Dit bepaalt met name het prijsverschil bij dergelijke meubels.

Gesloten