Rond de kerstdagen hebben wij bij winkel “ poppeliers” in Alkmaar een bankstel gekocht. Bij de verkoop is het e.e.a. misgegaan. Wij wilden een bank kopen zoals het showmodel. Drie zitplaatsen met aan de derde zitplaats een vast verlengstuk naar voren. De verkoopster wees ons erop dat er ook een andere mogelijkheid was n.l. dezelfde bank maar dan zonder het verlengde stuk, maar dan met een losse hocker. Ze wees ons op het voordeel dat je dat deel ‘de hocker’ kan verplaatsen. Verder zou de bank hetzelfde blijven zoals het showmodel. Onze voorkeur ging uit naar deze bank vanwege de lengte. Mijn man kan erop liggen, hij is n.l. vrij lang. We zijn na ons eerste bezoek eerst nog weer naar huis gegaan om alles goed op te meten. We hadden een meetlint mee. Een dag later zijn we terug gegaan en hebben besloten de bank te kopen. Vervolgens hebben we de stof uitgezocht en hebben de voorkeur gegeven voor een protexx behandeling. Daarna hebben we de koopovereenkomst getekend en 10% aanbetaald
Op 17 maart werd de bank geleverd. Bij binnenkomst zagen wij gelijk dat er e.e.a. niet klopte. De bank zoals hij werd afgeleverd was korter en had 2 kussens. De bank zoals wij hadden besteld was langer en had 3 kussens
De chauffeur heeft een aantekening op de transport opdracht gemaakt en verzekerde ons dat alles goed zou komen. Wij hebben toen op uitdrukkelijk verzoek van de chauffeur het resterende bedrag betaald. Wij hebben gelijk de winkel gebeld. We zijn er vervolgens ook naar toe gereden. Zij verzekerde ons dat de klantenservice maandag contact met ons op zou nemen. De verkopers in de winkel hadden die dag toch een afspraak bij de klantenservice en dan zouden zij dit bespreken. Rond 15.00 uur was er nog niet gebeld en toen besloten wij zelf contact op te nemen met de klantenservice. Het antwoordapparaat deelde ons mede dat ze tot 15.00 uur bereikbaar zijn. Dinsdag hebben wij toen zelf contact opgenomen met de klantenservice en moesten ons verhaal opnieuw vertellen. Deze meneer vertelde ons dat wij woensdag terug moesten bellen en dan te vragen naar dhr van Bijnen. Eenmaal in contact met dhr van Bijnen werd het naar wat over en weer gediscuseer snel duidelijk. Ook de reden die nu in de brief d.d. 28 maart wordt genoemd is toen uitvoerig besproken. De verkoopster heeft ons niet verteld dat de bank korter was en uit 2 kussens bestond. Uiteindelijk heeft dhr van Bijnen ons een redelijk voorstel gedaan. Hij adviseerde ons naar de winkel terug te gaan en een nieuwe koopovereenkomst af te sluiten en de bank te bestellen zoals het showmodel. De oude bank zou hij terugnemen. Er zouden voor ons wel wat extra kosten aan zitten. We hebben hem gevraagd hoeveel dit zou worden, omdat wij bang waren dat er misschien in de winkel een ander bedrag genoemd zou worden. Hij had het over een meerprijs van in totaal € 84,00. We hebben nog voorgesteld om die kosten te delen, omdat ook wij veel ongemak hebben en extra kosten (bellen, heen en weer rijden etc). Daar ging hij niet mee akkoord. Vervolgens zijn we dan akkoord gegaan met de € 84,00.
23 maart zijn we naar de winkel gegaan en hebben met een andere verkoper een nieuwe koopovereenkomst afgesloten. De verkoper heeft nog telefonisch contact gehad met dhr van Bijnen. Helaas was de stof “zoals op de eerste bank” op. We moesten een andere uitzoeken. We vonden dit wel jammer, maar hebben toch besloten een andere uit te zoeken.
Toen de nieuwe koopovereenkomst werd opgemaakt, deelde de verkoper mede dat de protexx behandelingskosten er ook nog bij komen. Wij hebben de verkoper medegedeeld dat dit telefonisch met dhr van Bijnen niet was afgesproken. Er zou € 84,00 extra door ons betaald worden en niet € 84,00 + ongeveer nog eens € 80,00 voor de protexx behandeling.
De verkoper ging akkoord. We hebben beide de koopovereenkomst getekend en we hebben hem bedankt voor de service. Wat ons wel verbaasde was dat wij de eerste koopovereenkomst moesten inleveren. Deze is dus niet meer in ons bezit. Verder werd ons nog verteld dat bij levering van de nieuwe bank de eerste bank weer wordt meegenomen.
Op 29 maart wordt er een brief bezorgt van de klantenservice van Poppeliers. Wat schetst onze verbazing? Er wordt medegedeeld dat de nieuw opgemaakte koopovereenkomst niet uit zal worden gevoerd en is vervallen. De reden die wordt aangegeven is dat bij navraag zou zijn gebleken dat er nimmer is gesproken over afmetingen van de bank en dat de zitcombinatie zoals overeenkomstig de opgemaakte koopovereenkomst is afgeleverd.
Wij hebben wederom gebeld met de klantenservice en hebben gevraagd of dit mogelijk op een misverstand berust. De meneer van de klantenservice zei dat hij er niets van wist en niets mee kon doen en dat we moeten wachten op dhr van Bijnen. Deze is een paar dagen vrij en wij moeten volgende week maar weer terugbellen. We hebben deze meneer medegedeeld dat we naar de winkel zouden gaan.
In de winkel werd ons medegedeeld dat de verkopers er niets aan kunnen doen. De verkoper vertelde dat dhr van Bijnen hoofd afdeling klantenservice is en als hij iets is overeengekomen, de eigenaar van poppeliers er nog eens naar kijkt en dat die de eindbeslissing neemt. Dit vinden wij zeer merkwaardig, want dit is ons niet verteld en staat volgens ons ook nergens in de voorwaarden.
We hebben de klantenservice en de verkopers in de winkel medegedeeld dat wij niet akkoord gaan met deze wijze van afhandeling. Wij hadden nog gehoopt dat de verkoper, de klantenservice en dhr van Bijnen zouden besluiten de brief van 28 maart ongedaan te maken en dat wij de bank geleverd zouden krijgen zoals de koopovereenkomst. Dit voorstel is echter niet gedaan. Dit heeft ons doen besluiten de volledige koopovereenkomst ongedaan te maken en eisen het volledige bedrag terug via onze rechtsbijstandsverzekering.
Deze zelfde middag heb ik nog telefonisch contact opgenomen met de verkoper in de winkel en gevraagd of hij de 1e koopovereenkomst nog heeft, zodat ik deze mee kan sturen naar onze rechtsbijstandsverzekering. Hij deelde mede dat hij die niet heeft, maar op het hoofdkantoor ligt Ik heb hem gevraagd naar zijn naam en de naam van de verkoopster, maar hij was niet bereid deze te geven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bank gekocht bi j poppeliers
Re: bank gekocht bi j poppeliers
Allereerst moet je weer de originele koopovereenkomst bemachtigen.
Hiertoe kan je je succesvol beroepen op het inzagerecht, zoals geregeld in de wet bescherming persoonsgegevens.
Als je op de bon getekend blijkt te hebben voor het verkeerde artikelnummer heeft poppeliers nog steeds een probleem!
Jij kent de typenummers immers niet, en op de bon behoort ook een voor de consument duidelijke omschrijving aanwezig te zijn, zoals
"3 zits bank met vaste hocker links"
Belangrijkste les:
niet (volledig) betalen bij onvolledige dan wel verkeerde aflevering!
Hiertoe kan je je succesvol beroepen op het inzagerecht, zoals geregeld in de wet bescherming persoonsgegevens.
Als je op de bon getekend blijkt te hebben voor het verkeerde artikelnummer heeft poppeliers nog steeds een probleem!
Jij kent de typenummers immers niet, en op de bon behoort ook een voor de consument duidelijke omschrijving aanwezig te zijn, zoals
"3 zits bank met vaste hocker links"
Belangrijkste les:
niet (volledig) betalen bij onvolledige dan wel verkeerde aflevering!
Re: bank gekocht bi j poppeliers
Had eerst maar op deze site gekeken, dan was je waarschijnlijk wel naar een andere meubelzaak gegaan.
Maar goed,gedane zaken nemen geen keer en je zit nu met een probleem.
Ik zou zelf de volgende stappen ondernemen.
1. Aangetekende brief aan directie van Poppuliers met daarin het
verhaal van a tot z en de eis om alsnog zonder bijbetaling het juiste bankstel te krijgen.
(Je hebt immers voor die grote bank betaald).
Geef ze een reactietijd van maximaal 10 dagen.
2. Is in die 10 dagen geen afdoende antwoord gekomen de zaak
voorleggen aan de geschillencommissie voor de meubelbranch met
nogmaals het zelfde verhaal en eisen.
3. Kan of wil de geschillencommissie dit niet naar behoren afwerken,
dan de rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Geef zowel in de brief aan de directie alsmede in de brief aan de geschillencommissie aan wat je volgende stap is indien de uitkomst onbevredigend is.
Succes
Maar goed,gedane zaken nemen geen keer en je zit nu met een probleem.
Ik zou zelf de volgende stappen ondernemen.
1. Aangetekende brief aan directie van Poppuliers met daarin het
verhaal van a tot z en de eis om alsnog zonder bijbetaling het juiste bankstel te krijgen.
(Je hebt immers voor die grote bank betaald).
Geef ze een reactietijd van maximaal 10 dagen.
2. Is in die 10 dagen geen afdoende antwoord gekomen de zaak
voorleggen aan de geschillencommissie voor de meubelbranch met
nogmaals het zelfde verhaal en eisen.
3. Kan of wil de geschillencommissie dit niet naar behoren afwerken,
dan de rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Geef zowel in de brief aan de directie alsmede in de brief aan de geschillencommissie aan wat je volgende stap is indien de uitkomst onbevredigend is.
Succes