LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank zakt door na half jaar gebruik - Seats And Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
twieren

Bank zakt door na half jaar gebruik - Seats And Sofas

Ongelezen bericht door twieren »

In januari 2014 kocht ik mijn eerste bank bij Seats and Sofas, een Everett hoekbank. Na vier weken kreeg ik al bericht dat ik de bank kon ophalen. Afijn.

Na een half jaar de bank gebruikt te hebben begon deze al op verschillende plekken door te zakken en begon de stof plooien in de stof te vertonen. Dit hoort niet was mijn eerste mening.

Na contact opgenomen te hebben met de vestiging in Zoeterwoude moest ik schriftelijk een klacht neerleggen bij het Klant Contact Centrum van Seats And Sofas, de vestiging kon dit niet voor mij in behandeling nemen, omdat dit centraal geregeld werd. Na een paar dagen kreeg ik een brief terug met de melding dat ik mijn bank kon inleveren ter reparatie bij de vestiging, dan zou er een onafhankelijke bankreparateur langskomen en het probleem verhelpen. Op moment van spreken had ik geen mogelijkheid vervoer te regelen en heb ik besloten om de monteur langs te laten komen. Twee weken later, bezoek; Monteur liep binnen, keek naar de bank en liep weer weg. Het kwam omdat de bank ingezeten moest worden en nog niet ouder was als een jaar.

Met een heet hoofd ben ik naar de vestiging gereden waar ik de bank gekocht had, zij konden mij niets anders vertellen als dat ik maar moest luisteren naar het advies van de monteur. Op dat moment was ik er helemaal klaar mee en heb ik de klacht laten liggen.

Januari 2015 heb ik weer contact opgenomen met Seats And Sofas via de schriftelijke weg, ik kreeg de zelfde brief met een andere inleverdatum, bus gehuurd en de bank afgeleverd. Na het weekend kreeg ik bericht dat mijn bank gerepareerd was en ik hem kon ophalen. Ik vertrouwde het niet, voordat ik een busje gehuurd had ben ik bij de vestiging langs gegaan om de bank te bekijken.

SCHRIKBAREND. De bank die ik had was niet meer te herkennen. Hij was dusdanig opgevuld dat het leek alsof hij ieder moment kon ontploffen. De reparatie heb ik niet geaccepteerd, na veel praten kon de verkoper die later bij het gesprek betrokken was weinig voor mij betekenen tot zijn filiaalmanager terug zou zijn (zij was ziek naar huis gegaan eerder die dag). Terugkeer van de manager zou pas over twee weken gebeuren. Na een eindeloze discussie heeft de winkelverkoper een telefoontje gepleegd, (mogelijk hoofdkantoor) en was alles opeens wel mogelijk. De bank zou vervoerd worden naar Maassluis en vanuit daar opgestuurd worden naar de leverancier. Het zou ongeveer 6-12 weken duren tot mijn bank terug zou zijn.

Vandaag, 12 weken verder na inlevering bank, veel telefoontjes naar vestiging Zoeterwoude/Maassluis en uitermate veel frustratie heb ik mijn bank nog niet terug. In week 6 (na inlevering), was de planning dat de bank omstreeks week 8-9 (na inlevering) terug zou zijn. In week 9 begon ik weer nieuwsgierig te worden, is hij er al? Helaas, de vestiging Zoeterwoude had geen informatie voor mij, zij zouden contact opnemen met de inkoop, zij konden zien hoe lang het nog zou duren. De volgende dag zou de vestiging Zoeterwoude mij terugbellen. Tevergeefs, geen bericht gehad, ik heb zelf weer gebeld. Mail bericht was eerder vandaag binnengekomen dat er geen stof was voor mijn bank en de levering uitgesteld was naar week 12(na inlevering).

Inmiddels in week 12 beland, nog geen bank, ook kan Seats and Sofas mij geen informatie verstrekken wat betreft de levering, zij geven schemerig door dat hij volgende week verwacht wordt maar kunnen dit niet zwart op wit bevestigen.

Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als mijn bank terug is, echter heb ik het vertrouwen in de bank en Seats And Sofas volledig verloren. Het liefste ontvang ik mijn geld terug en ga ik bij een andere winkel een nieuwe bank kopen.

Moneyman

Re: Bank zakt door na half jaar gebruik - Seats And Sofas

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zoek maar eens op Seats and Sofas op dit forum - welkom bij de club!

twieren

Had al een aantal berichten gelezen, als ik dat eerder had geweten ...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, niet alleen op dit forum. Je hebt zeker wel meneer Google gebruikt en ben je wel geschrokken? 't Vervelende is, vanaf nu, wat en waar je ook wilt kopen, kijk eerst daar eens en zie of er veel klachten zijn. Zelfs voor een eenvoudige pan die de hemel word in geprezen: eerst ff kijken: bespaart een hoop achteraf gezeur.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@eens met tenormin,
ook hier word ik wat moedeloos van , Google is je vriend , eerst googelen , en zeker voor grote aankopen, Seats en Sofa.s -----tears en nota.s ----bah!
Ik hoop dat TS er alsnog naar tevredenheid uit komt! :cry:

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

het is toch algemeen bekend dat seats en sofa`s niets kost en al helemaal niets is

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

aarie25 schreef:het is toch algemeen bekend dat seats en sofa`s niets kost en al helemaal niets is
Daarmee zit je fout, ze doen alsof het niks kost maar met een beetje vergelijken blijven een heleboel zaken gewoon veel goedkoper. Alleen die schreeuwen niet zo hard. Deden ze dat maar wel....

twieren

Google is inderdaad je beste vriend in dit geval, had ik dat maar eerder geweten.

Mijn ouders kochten een jaar of 6/8 geleden ook een bank van Seats And Sofas, deze doet het nog steeds super. Daardoor was ik eigenlijk blind gaan vertrouwen op de organisatie.

twieren

Ben benieuwd of de "afspraak" die gemaakt is nagekomen wordt over volgende week. Gisteren telefonisch contact gehad met vestiging Maassluis, zij konden vaag bevestigen dat de bank in week 20 (kalenderweek) geleverd zal worden.

Gesloten