LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
andreaspaul
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:21

Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door andreaspaul »

Wij kregen eind mei het door ons bestelde bankstel geleverd kostprijs 2200 euro. De bank bleek niet goed gevuld te zijn waardoor wij het hout in de rug voelden. Nadat wij dit gemeld hadden kwam meteen een monteur kijken en haalde de hele bank, al na een maand, helemaal uit elkaar en stopte deze, volgens hun zeggen, professioneel vol met schuim. Eerst dachten wij dat deze goed zat maar al,na een dag merkten wij dat de verhouding van onderrug veel te hard was tov bovenkant. Het zit echt verschrikkelijk ongemakkelijk. Tevens begon het stof al te pluizen bij de elektrische bediening. Dit weer gemeld hebbende gaf de firma aan dit bij de fabriek te melden. Vervolgens kwam na twee weken het advies het nog een tijdje te proberen omdat het schuim goed moest gaan zitten. Tevens moest ik een ontpiller gaan kopen voor de pluizen dat was nl normaal. Wij hebben dit niet gepikt en gevraagd naar een actie in deze. Zowel voor het zitcomfort en de stof hebben wij voor een oplossing gevraagd. Iedere keer wordt wel snel gereageerd echter tot vandaag de dag wachten zij op een uitspraak van een fabriek in Italië. De bank ziet er inmiddels uit alsof wij deze al twee jaar gebruiken. Echt verschrikkelijk voor deze prijs. Kunt u ons adviseren wat wij kunnen doen en wat de verplichting van een bedrijf is in deze. Wij zijn ongelukkig vooral ook dat wij niet kunnen genieten van deze dure aankoop en er geen actie komt.
Dank voor u advies

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door crazyme »

Banken van chateaux d'ax zitten vrijwel allemaal erg zacht. Dat had u kunnen waarnemen bij de aankoop.
Het zitcomfort is gebouwd op singels en niet op nosag veren zoals we in Nederland gewend zijn.
Door de zachte vulling, wat een eigenschap is van dit merk, voel je sneller het regelwerk. (Wat natuurlijk nooit goed is)
Teveel bijgevuld dus. Had u dat na het bijvullen direct gemeld, dan was dat ook direct opgelost.

Pilling is een normaal verschijnsel. Op plekken met meer wrijving komt dat eerder naar voren. Een pleuzentondeuze is een prima oplossing.

Al met al denk ik dat u nooit voor chateaux d'ax had moeten kiezen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door john18 »

Ik zie dat u al problemen hebt binnen 6 maanden van aankoop bankstel. Ik denk dat u de koop kunt ontbinden of een vervangende bankstel kunt vragen. U heeft niks met de fabriek te maken. U garantie loopt bij de verkopende partij. Zie volgende site betreft garantie en mogelijkheden.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

BL2
Berichten: 5004
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door BL2 »

Bekende strategie, treuzelen tot de 6 maanden voorbij zijn en de bewijslast is omgedraaid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:Bekende strategie, treuzelen tot de 6 maanden voorbij zijn en de bewijslast is omgedraaid.
het defect is tijdig gemeld, mocht het zover komen gaat de rechter ook uit van het moment van melden en niet het moment van in behandeling nemen

andreaspaul
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:21

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door andreaspaul »

Bedankt voor jullie reacties en adviezen, ik ga het meteen oppakken.

andreaspaul
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:21

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door andreaspaul »

Nog even een reactie op crazyme. De zit test zijn we al gaan doen. In de winkel zit de bank formidabel, bij ons thuis was volgens de monteur te weinig vulling in de bank?????
En de ontpiller? Ik snap dat je een klein beetje kunt ontpillen maar geen hele bank die totaal geen kleur meer heeft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door crazyme »

john18 schreef:Ik zie dat u al problemen hebt binnen 6 maanden van aankoop bankstel. Ik denk dat u de koop kunt ontbinden of een vervangende bankstel kunt vragen. U heeft niks met de fabriek te maken. U garantie loopt bij de verkopende partij. Zie volgende site betreft garantie en mogelijkheden.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Onzin. Een bankstel wordt niet vervangen maar hersteld. Zeker in deze prijscategorie. Koop ontbinden is pas van toepassing wanneer de klachten terecht zijn en deze niet opgelost worden.

Chateaux d'ax is de fabriek, dus uw opmerking dat de klant niets te maken heeft met de fabriek slaat nergens op.

Volgens mij weet u niet precies hoe de vork in de steel zit.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door john18 »

crazyme schreef:
john18 schreef:Ik zie dat u al problemen hebt binnen 6 maanden van aankoop bankstel. Ik denk dat u de koop kunt ontbinden of een vervangende bankstel kunt vragen. U heeft niks met de fabriek te maken. U garantie loopt bij de verkopende partij. Zie volgende site betreft garantie en mogelijkheden.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Onzin. Een bankstel wordt niet vervangen maar hersteld. Zeker in deze prijscategorie. Koop ontbinden is pas van toepassing wanneer de klachten terecht zijn en deze niet opgelost worden.

Chateaux d'ax is de fabriek, dus uw opmerking dat de klant niets te maken heeft met de fabriek slaat nergens op.

Volgens mij weet u niet precies hoe de vork in de steel zit.
Jij koopt van de verkoper. Bij de verkopende partij heb je een overeenkomst getekend. Jij moet je product ter reparatie aanbieden bij hem niet de fabrikant. Anders heb je de verkopende partij niet de mogelijkheid gegeven om de reparatie uit te laten voeren. Jij hebt wettelijke garantie bron:http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

De verkoper regelt het met de fabrikant. Je hebt namelijk ook fabrieksgarantie. De koper zelf hoeft niet naar de fabrikant Dat er vanuit de fabrikant
iemand komt kijken en dergelijke kan. Dat heeft de verkoper geregeld.

Zoals ik al eens eerder heb gemeld: Je koopt een apple telefoon bij mediamarkt en dan moet je bij mediamarkt zijn voor je garantie. Als je je laat doorverwijzen naar de icentre heb je b.v. mediamarkt niet de mogelijkheid geboden om de telefoon te repareren. Dus moet je die nogmaals aanbieden.

Zelfde als een bank het is een consumentenkoop. Je hebt niks met de producent te maken maar verkopende partij.

Er is al een reparatie geweest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel gekocht bij chateaux d'ax

Ongelezen bericht door crazyme »

andreaspaul schreef:Nog even een reactie op crazyme. De zit test zijn we al gaan doen. In de winkel zit de bank formidabel, bij ons thuis was volgens de monteur te weinig vulling in de bank?????
En de ontpiller? Ik snap dat je een klein beetje kunt ontpillen maar geen hele bank die totaal geen kleur meer heeft.
Het zitcomfort moet gelijk zijn als in de winkel. Dat heeft u gekocht en dat moet u krijgen.

Een hele bank ontpillen heeft geen enkele invloed op de kleur. Je haalt alleen de bolletjes weg.

Gesloten