Ik heb op 27 juli 2003 een bankstel gekocht bij de firma Poppeliers in Eindhoven. Een drie zits met relax gedeelte een twee zits en een relax stoel in leder, kosten van het bankstel 3300 euro.
Afgelopen zondag liet mijn vrouw een glas stuk vallen, waardoor we de driezitsbank even van de kant af moesten schuiven.
Toen bleek dat er in de achterkant van het relaxgedeelte een scheur in het leder zit.
Dit wordt veroorzaakt door een nietje dat niet goed is vastgezet.
Ik belde op maandag naar Poppeliers om dit te melden, en te vragen dit te repareren, toen kreeg ik het volgende te horen:
Meneer u moet de voorrijdkosten zelf betalen, en als wij de bank niet bij u thuis kunnen maken, moet u een derde van de reparatie kosten betalen.
Is dit normaal
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankstel Poppeliers
Re: Bankstel Poppeliers
Ik neem aan dat je drie jaar garantie hebt gekregen? Dan komen bij klachtmeldingen in het tweede jaar na levering (daarvan is in dit geval sprake want de levering vond in juli 2003 plaats) 1/3de deel van de reparatiekosten voor jouw rekening.
Tenzij je een extra verzekering voor 5 jaar afgesloten hebt dan zijn alle kosten voor berendjan.
Dit is inderdaad garantie volgens de CBW voorwaarden in de praktijk.
Wettelijk gezien heb je echter recht op een betere garantie dan deze inmiddels door wetgeving ingehaalde CBW garantie
Zeker als het defect aantoonbaar het gevolg is van fabricagefout.
Wettelijk gezien heb je echter recht op een betere garantie dan deze inmiddels door wetgeving ingehaalde CBW garantie
Zeker als het defect aantoonbaar het gevolg is van fabricagefout.