LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bankstelkussens Piet Klerkx doorgezakt

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hschut

bankstelkussens Piet Klerkx doorgezakt

Ongelezen bericht door hschut »

Wij hebben 1,5 jaar geleden een bankstel gekocht bij Piet Klerkx. Na 3 maanden begon de stof te pluizen en waren de kussens doorgezakt.
Een servicemedewerker van een bedrijf wat door Piet Klerkx was ingehuurd heeft de stof met een apparaatje gepeld en gaf toe dat de kussens veel te slap waren. Volgens hem had Piet Klerkx ons moeten adviseren om een zwaardere vulling te bestellen bij dit bankstel. Piet Klerkx gaf later aan dat dit bij dit bankstel niet mogelijk was.
Inmiddels heb ik een maandenlange discussie over het wel of niet vervangen van de kussens. Nu opeens kan ik voor een bedrag van 255 euro andere vullingen laten komen. Ik vraag me af of ik dit moet accepteren. Volgens mij moet een bankstel waar ik in de winkel op heb gezeten nu al dusdanig is doorgezekt dat ik er niet gewoon recht op kan blijven zitten

crazyme

Re: bankstelkussens Piet Klerkx doorgezakt

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn kennelijk 2 problemen :

1. Pilling (is opgelost via een pluizentondeuse)
2. Zachter worden van de zitting

Het is bij 99% van de banken zo dat je niet kunt kiezen in verschillende hardheden. Zoals de bank in de winkel staat moet hij worden geleverd.

Een lichte afwijking is altijd mogelijk en ook na het gebruik (zeker in de eerste paar maanden) kan de stevigheid flink afnemen. Dit kan nog steeds normaal zijn, maar dat moet een deskundige beoordelen.

Omdat Piet Klerks aanbied om tegen betaling de schuimen te vervangen gaan zij er kennelijk van uit dat het zachter worden normaal is. (Anders hadden zij de schuimen gratis moeten aanbieden)

Of het zachter worden normaal is kan niemand via het internet vertellen, dat is een beoordeling die je alleen kunt maken door er op te gaan zitten.

-Emiel-

Ongelezen bericht door -Emiel- »

Wat voor soort bank is het?
Ik heb hetzelfde probleem met ook een bank bij piet klerkx vandaan...

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Een bank zakt altijd tot 25% in na aankoop. Vooral banken met losse kussens etc wil dit snel het geval zijn. Ook wanneer u bank koopt met een polyether vulling zal dit sneller gebeuren dan een bank met koudschuim. Ik weet nu wat u voor de bank heeft betaald maar bij de wat 'goedkopere' banken bestaat de vulling vaak uit polyether. Advies is om kussens op te kloppen, van zitplaats te wisselen en/of als het mogelijk is de kussens om te wisselen zo nu en dan.

Gesloten