LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belachelijke levering?
belachelijke levering?
Een kast gekocht bij Raamsveld te Hillegom. Gevraagd is of er een lift in ons appartement is. ons antwoord was nee, maar dat was geen probleem. Het zou via de trap gebracht worden.
Vandaag was de grote dag. het zou gebracht worden. Bezorgers zeiden gelijk al waar wilt u dat we de kast neer zetten want naar boven via de trap gaat niet.
wij zetten het wel in de portiek u zorgt zelf maar voor een verhuis lift. wij hebben aan onze verplichtingen voldaan,
wij hebben de kast geleverd. tot ziens. De bedrijfsleiding deelde deze mening. Nu staat onze kast onbeheerd in een open portiek.
mijn vraag: Kan dit zomaar. Ze hebben het niet bij mij op 27b bezorgd?
Vandaag was de grote dag. het zou gebracht worden. Bezorgers zeiden gelijk al waar wilt u dat we de kast neer zetten want naar boven via de trap gaat niet.
wij zetten het wel in de portiek u zorgt zelf maar voor een verhuis lift. wij hebben aan onze verplichtingen voldaan,
wij hebben de kast geleverd. tot ziens. De bedrijfsleiding deelde deze mening. Nu staat onze kast onbeheerd in een open portiek.
mijn vraag: Kan dit zomaar. Ze hebben het niet bij mij op 27b bezorgd?
Re: belachelijke levering?
Als u heeft gezegd dat er geen lift is en zij hebben gezegd dat ze het meubel wel via de trap naar boven brengen, was het de taak van de leverancier geweest zich er van te voren van te vergewissen dat het meubel ook via de trap naar boven kan. Of aan u te vragen op te meten welke ruimte er is via de trap. Als dan gebleken was dat via de trap geen of onvoldoende ruimte is om de kast naar boven te dragen, hadden ze met u moeten overleg over een alternatief. Of in de vorm van hwt gedemonteerd leveren van de kast die ze dan bij u hadden monteren of via het huren van een verhuislift. Nu ze dit blijkbaar hebben nagelaten is het de verantwoordelijkheid van de leverancier dat de kast alsnog bij u naar boven komt. Of ze moeten de kast terugnemen en u of de mogelijkheid bieden een andere kast uit te zoeken die wel naar boven kan of de koop ongedaan maken en u het betaalde bedrag terugbetalen.
Dag gast 19.30
Berendjan schetst exact hoe de vork aan de steel zit. Sukses met de kast, groeten, Ton.
Berendjan schetst exact hoe de vork aan de steel zit. Sukses met de kast, groeten, Ton.
Als consument heeft u de onderzoeksplicht om te bekijken of een kast door een trapgat past of niet. Het is niet fair de meubelleverancier met dit probleem op te zadelen. Een leverancier hoeft ook niet te informeren of het meubel door een trapgat past, dat moet u zelf nameten.
Bij de koop heeft de consument al aangegeven dat er geen lift is en er dus gebruik gemaakt dient te worden van een trap.
De ondernemer heeft niet gevraagd om de trap te meten, dus de consument heeft geen foutieve of onvolledige informatie verstrekt.
Feitelijk behoort de ondernemer nu de lift te betalen.
Het best was waarschijnlijk om levering op de BG niet te accepteren, en dus geen ontvangstbevestiging te tekenen.
De ondernemer heeft niet gevraagd om de trap te meten, dus de consument heeft geen foutieve of onvolledige informatie verstrekt.
Feitelijk behoort de ondernemer nu de lift te betalen.
Het best was waarschijnlijk om levering op de BG niet te accepteren, en dus geen ontvangstbevestiging te tekenen.
Vrijwel geen consument zal overigens kunnen bepalen of de draaien ook gemaakt kunnen worden!Als consument heeft u de onderzoeksplicht om te bekijken of een kast door een trapgat past of niet.
-
Dan spreek je jezelf wel tegen.. vrijwel geen consument kan het bepalen, dus dan moet de leverancier maar een lift dokken?Vrijwel geen consument zal overigens kunnen bepalen of de draaien ook gemaakt kunnen worden!
Die leverancier maakt zich er wel erg gemakkelijk van af.
Kan die kast nou echt niet gedemonteerd worden?
Alles in delen naar boven dragen en het geheel weer binnen het appartement in elkaar zetten.
Topic verhaal komt mij bekent voor.
In mijn familie zo'n zelfde voorbeeld gehoord.
Na veel drammen en weigeren van betaling( moest contant aan chauffeur), is de kast netjes in delen in de flat afgeleverd.
Op deze manier maakt Raamsveld zich belachelijk en zorgt voor negatieve reclame.
Kan die kast nou echt niet gedemonteerd worden?
Alles in delen naar boven dragen en het geheel weer binnen het appartement in elkaar zetten.
Topic verhaal komt mij bekent voor.
In mijn familie zo'n zelfde voorbeeld gehoord.
Na veel drammen en weigeren van betaling( moest contant aan chauffeur), is de kast netjes in delen in de flat afgeleverd.
Op deze manier maakt Raamsveld zich belachelijk en zorgt voor negatieve reclame.
De leverancier moet m.i. de lift "dokken" omdat hij geen probleem voorzag en direct levering over de trap beloofde zonder de afmetingen te vragen.Dan spreek je jezelf wel tegen.. vrijwel geen consument kan het bepalen, dus dan moet de leverancier maar een lift dokken?
Indien de consument wel afmetingen aanlevert is het m.i. aan de ondernemer om op grond van die maten te beslissen of e.e.a. past.
Even een vraagje:Gevraagd is of er een lift in ons appartement is. ons antwoord was nee, maar dat was geen probleem. Het zou via de trap gebracht worden.
Heb je het op de koopovereenkomst laten vastleggen dat de kast via een trap, in je appartement afgeleverd zou worden.
Al staat er allèèn je adres en nr. 27b , dan heeft de leverancier toch de plicht om de kast in het huis af te leveren.
Je woning ligt achter je voordeur, het portiek is allèèn de toegang tot.
Ik woon b.v in een laagbouwwoning. Mijn keuken is gister afgeleverd.
Eèn kast kon niet door de voordeur, die hebben ze gedeeltelijk gedemonteerd en zo naar binnen gekregen.
Stel je toch voor dat ze hem gewoon in de voortuin hadden achterlaten.
Die firma raamsveld mag best wat inventiever zijn.