Goeiemiddag,
Ongeveer twee jaar geleden hebben wij diverse meubelen gekocht.
Nadat de meubelen geplaatst waren bleek dat er diverse beschadigingen op de meubels zaten. Dit hebben wij aangegeven en dit alles is op papier gezet. Tevens hebben wij 700,= Euro achter gehouden.
Vervolgens is er diverse malen door de meubelzaak contact opgenomen. In eerste instantie is er een meubelspecialist langs geweest om de schade te beoordelen. Die gaf aan dat dit niet ter herstellen / te repareren was. Gevolg was dat er nieuwe onderdelen besteld zouden worden.
We zijn nu 2 jaar verder en de meubelzaak is 4 x langs geweest om de onderdelen te vervangen, maar elke keer waren deze weer beschadigd.
Ik heb sinds augustus niets meer vernomen en nu krijg ik opeens een brief dat ik binnen 30 dagen de resterende 700,= euro moet betalen.
Mijn vraag is wat kan ik hier het beste aan doen? Ik heb namelijk nog steeds geen goede meubelen en ik ben dus niet van plan om het resterende bedrag te gaan betalen, maar heb ik dat recht ook?
Alvast bedankt voor de reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beschadigde meubels tijdens aflevering
Re: Beschadigde meubels tijdens aflevering
Twee jaar en de klachten nog steeds niet opgelost? Wat je allang had moeten doen is de leverancier per aangetekend schrijven een termijn stellen om de klachten definitief op te lossen met daaraan verbonden de consequentie dat indien de klachten niet binnen die termijn zijn opgelost de koop ontbonden wordt. Nu je dat blijkbaar nog niet hebt gedaan zou ik dat maar alsnog heel snel doen. En denk eraan: aangetekend en een kopie zelf bewaren, Gelet op het feit dat ze al 2 jaar bezig zijn zou ik een termijn stellen van maximaal een maand gerekend vanaf verzenddatum brief.
Re: Beschadigde meubels tijdens aflevering
De meubels zijn 2 jaar oud tijd om nieuwe te kopen. Garantie en andere problemen , zijn na 2 jaar niet meer op te lossen.
Re: Beschadigde meubels tijdens aflevering
Dat klinkt als een geniepige meubelboer...
nonsense natuurlijk. In het consumentenrecht (geen flauwekul als het cwk of 'Algemene voorwaarden van een bedrijf') spreekt men van redelijkheid en billijkheid... oftewel, wat mag men normaal gesproken van een product verwachten. Duidelijk is dat deze leverancier daar op geen enkele wijze aan voldoet, en u zowel recht op service als garantie hebt.
Handige site: http://www.staiksterk.nl/staiksterk
nonsense natuurlijk. In het consumentenrecht (geen flauwekul als het cwk of 'Algemene voorwaarden van een bedrijf') spreekt men van redelijkheid en billijkheid... oftewel, wat mag men normaal gesproken van een product verwachten. Duidelijk is dat deze leverancier daar op geen enkele wijze aan voldoet, en u zowel recht op service als garantie hebt.
Handige site: http://www.staiksterk.nl/staiksterk