LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestelling dressoir

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lydia van den Boomen

bestelling dressoir

Ongelezen bericht door Lydia van den Boomen »

In januari hebben mijn man en ik een nieuw dressoir gekocht bij Piet Klerkx. We zijn op een verkoopster afgestapt met de vraag of zij ons kon helpen. We hebben uitgelegd, dat wij strakke, blank eiken meubels in de woonkamer hebben, en dat we daar een massief, blank eiken dressoir bij zochten, die daar goed bij zou passen. Zij liet ons een dressoir zien, waarvan het model op zich mooi was, maar het was zo'n antiek gemaakt dressoir, wit gebeitst en met lichte en donkere stukken erin, en gemaakte 'beschadigingen'. Wij vertelden haar, dat dit niet was wat we zochten, we wilden een strak dressoir hebben, en dat was dit niet. Vonden we het model op zich niet mooi, vroeg ze. Ja dat wel. Nou, dan was er geen probleem volgens haar. Ze liet ons een houtstaal zien, mooi effen blank gelakt eiken. Dit model dressoir zou er zo uit komen zien, als we het als blank eiken zouden bestellen. Precies wat we zochten dus.
Op 29 april werd eindelijk het dressoir geleverd, samen met de twee hoektafels die we gekocht hadden. De twee hoektafels zien er perfect uit, het dressoir was om te huilen! Twee laden waren stukken donkerder dan de andere twee laden, met de deurtjes hetzelfde probleem. Daar kwam bij, dat het dressoir overal vol deukjes zat. Dat hoorde zo, volgens de persoon die het af kwam leveren. Wij hebben de hoektafeltjes netjes betaald, maar hem met het dressoir weer retour gestuurd (en deze ook niet betaald).
Na twee weken over en weer gebeld te hebben met Piet Klerkx, hebben we vandaag te horen gekregen, dat zij tot de conclusie zijn gekomen, dat de klacht ongegrond is en ze ons willen verplichten, het dressoir af te nemen. Ze willen geen ander dressoir voor ons bestellen, dit zou goed moeten zijn. Kunnen ze ons verplichten, dit dressoir te kopen zoals het nu is?

MAXIEM

Re: bestelling dressoir

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Lydia,

Dat ligt een beetje aan wat er bij de koopovereenkomst op papier gezet is. Zoals ik het lees heb je een strak (geen deukjes dus) effen (met nauwelijks kleurverschil) blank gelakt dressoir gekocht. Het produkt wat ze hebben aangeboden, voldoet niet aan je verwachtingen. Wat wil zeggen, dat je het niet hoeft af te nemen. Wel moet je de verkoper in de gelegenheid stellen om dat wat je wel besteld hebt binnen een redelijke termijn alsnog af te leveren. Het beste kun je dit schriftelijk en aangetekend doen.

opgelicht?

Ongelezen bericht door opgelicht? »

nou ik ben bang dat p.k niet een andere dressoir geeft
ze hebben ons ook letterlijk opgelicht met ons bankstel
dat ging naar een half jaar kapot en we hadden geen garantie zij p.k want ons bankstel was in de uitverkoop gekocht maar dat koste 25oo euro in de uitverkoop 4 jaar geleden
en mijn zoon had bij p.k een dressoir gekocht voor 2300 euro en dat moest hij zelf maar in elkaar zetten zeiden ze toen ze het kwamen afleveren
als je binnen in de zaak staat bij p.k word je echt goed benaderd maar als de koop is afgesloten kennen ze geen service

Lydia van den Boomen

Ongelezen bericht door Lydia van den Boomen »

Even over je bankstel, je mag er vanuit gaan, dat een bankstel langer dan een half jaar meegaat bij normaal gebruik, Piet Klerkx zal dit dan ook moeten herstellen, ook al was het in de uitverkoop. Als je hier werk van maakt, zul je zeker winnen.

Piet Klerkx blijft bij het standpunt,dat zij niets verkeerd gedaan hebben, maar "uit coulance" willen ze ons wel een ander dressoir uit laten zoeken nadat ze hoorden, dat we een advocaat hadden ingeschakeld. Ik wil ze hiermee een laatste kans geven om het nog goed te maken, we gaan morgen een nieuw dressoir uitzoeken, omdat we zelf eerlijk gezegd ook niet al te veel zin hebben in een hoop juridische rompslomp die wel eens heel lang zou kunnen gaan duren. We laten bij de bestelling wel alles zwart op wit zetten wat er gezegd wordt, op de website hadden ze ook een leuke passage staan bij het kopje koopovereenkomst ("Koper heeft gedurende 7 werkdagen na ontvangst van het product een zichttermijn gedurende welke koper het recht heeft de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden en het product aan Klerkx Groep te retourneren.") We gaan ervoor zorgen, dat we deze ook op papier krijgen van Piet Klerkx, mocht het dan weer niet naar ons zin zijn, gaan we hier gebruik van maken, :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

P.K. zal wel blij zijn met een klant zoals u.Probeer eerst is wat vertrouwen te krijgen, voordat je mensen opstookt tegen een bedrijf :oops: :oops: :oops:

opgelicht?

Ongelezen bericht door opgelicht? »

.gast 19 mei 12.52
dit heeft niets te maken met opstoken tegen een bedrijf het is de waarheid.
ons bankstel werd niet gemaakt of iets dergelijks
alleen omdat ons bankstel in de uitverkoop was gekocht bij

PIET KLERKX!!!!!!!!!!!!!!!!
wat denkt u wel dat ik nu ook nog reclame voor PIET KLERKX ga maken
kom nou
en als het even kan zeg ik dit tegen iedereen
ze hebben ons bedonderd en daarmee uit

opgelicht

Gesloten