Vorige week maandag is mijn bed bezorgd welke ik gekocht heb bij Beter Bed te Zutphen. Tijdens de montage hebben de monteurs 2 gaten in mijn houten vloer geboord en zijn niet zo netjes geweest dit bij mij te melden. Toen zij weggingen lieten zij mij het bed zien dat zij hadden geplaatst, natuurlijk zijn de gaten mij niet in deze halve minuut opgevallen. Vervolgens heb ik netjes afgerekend en heb toen de troep die deze monteurs op de bovenverdieping en in de tuin hebben achtergelaten opgeruimd. Een half uur later heb ik de matrassen ontdaan van de plastic en zag toen het eerste gat op de grond.
Omdat het maandagochtend was pakte Beter Bed filiaal Zutphen niet de telefoon op en heb ik dit rechtstreeks telefonisch aan het hoofdkantoor gemeld.
Ook heb ik gemeld dat het hoofdboord los zat en hiervoor zou een service monteur een week later komen.
Het hoofdkantoor heeft mij verzocht om foto's te maken en het verhaal in een email naar hun te sturen. Precies een uur later dan dat de monteurs vertrokken zijn heb ik de schade gemaild en de foto's verstuurd. Na een half uur kwam ik erachter dat deze monteurs zelfs een tweede gat hadden veroorzaakt en wel onder het bed!
Natuurlijk heb ik Beter Bed hiervan meteen op de hoogte gesteld en heb hier weer foto's van gemaakt en deze naar hun gemaild.
Vervolgens werd ik in de middag gebeld door de distributiemanager hij vertelde mij dat de monteurs zich van geen kwaad bewust zijn en geen reden hebben om te liegen, immers zouden zij niet op hun salaris gekort worden. Ik vertelde hem dat zoiets altijd kan gebeuren en dat ik hun dit ook niet kwalijk kan nemen maar dat dit glas hard wordt ontkend was ik natuurlijk niet over te spreken.
Ik stelde voor dat iemand langs kwam om de gaten te inspecteren dan zouden ze kunnen vaststellen dat de gaten vers waren en met hun boormachine kunnen vergelijken of dit inderdaad was gebeurd.
Deze meneer vertelde mij toen dat er geen gebruik is gemaakt van een boormachine! Ik heb deze boormachine zelf zien liggen en hoorde het gebruik hiervan in mijn woonkamer. "Nou dat kon dan misschien wel" en deze klacht zou verder behandeld worden.
Op 2 juni heb ik per email gevraagd of de servicemonteur, die langs zou komen om mijn hoofdbord vast te maken, meteen zou kunnen kijken naar de schade en zou kunnen kijken of de schade is aangericht door betreffende monteur. Op mijn verzoek werd niet gereageerd.
Op 7 juni is de servicemonteur langs geweest om het hoofdbord vast te zetten, ik wees hem op de schade. Hij wist verder van niets en hoorde mijn verhaal voor de eerste keer. Toch heb ik weer aangedrongen om naar de schade te kijken. Zijn reactie was: de gaten zijn niet geboord, maar de boor is waarschijnlijk afgegleden. Vervolgens heb ik meteen Beter Bed weer gemaild en ook gemeld dat ik het niet netjes vind dat zijn verder niet reageren op mijn klacht. Weer geen reactie ontvangen.
Op 9 juni schrijf ik hun weer en dreig met mijn rechtsbijstandsverzekering, filiaal Zutphen neemt telefonisch contact met mij op en beloofd mij dat zij dit netjes gaan oplossen en dat dit nou eenmaal tijd in beslag neem.
Hier neem ik genoegen mee en vertel hem dit ook, ondanks dat het niet netjes is dat ik geen schriftelijke reactie van Beter Bed ontvang.
Op 10 juni krijg ik een email dat Beter Bed zegt deze schade niet te hebben veroorzaakt op grond van de verklaring van de monteurs en de foto's die ik heb gestuurd. U begrijpt dat mijn klomp breekt!
Zonder de schade te hebben geinspecteerd stellen zij vast dat dit niet hun schuld is, wat ik ontzettend vreemd vind. Ook als de foto's misschien niet duidelijk genoeg zijn, zou dit opgelost kunnen worden door iemand langs te sturen.
Het filiaal Zutphen zit immers op 7 minuten auto afstand...
Ik vind dat Beter Bed op geen enkele manier bereid is geweest mijn klacht serieus te nemen en te kijken naar een oplossing.
Voor 2300 euro die wij hebben uitgegeven aan ons bed had ik wel een beetje meer service verwacht...
RETTEKETET NIET NAAR BETER BED!!!!!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beter Bed; monteur boort 2 gaten in houten vloer
Re: Beter Bed; monteur boort 2 gaten in houten vloer
Dit heeft helemaal niets te maken met service. De prijs van het meubel is ook niet relevant. Het gaat erom of de monteurs de schade hebben veroorzaakt of niet. Aangezien u niet heeft gezien dat zij de schade hebben veroorzaakt blijft het altijd gissen. U stelt dat er is geboord. Nu is dat alleen in zeer zeldzame gevallen nodig bij de montage van een ledikant, hetgeen uw verhaal minder aannemelijk maakt. (Wat niet wil zeggen dat het niet waar is)ilona555 schreef: Voor 2300 euro die wij hebben uitgegeven aan ons bed had ik wel een beetje meer service verwacht...
Ik zou BB in elk geval schriftelijk (en aangetekend) aansprakelijk stellen voor de schade, indien er nog moet worden afgerekend zou ik daarmee wachten tot de schade is afgewikkeld.
Het probleem is dat er zelden geboord moet worden, tenzij ze de verkeerde gaten gebruikte.
Meestal schroeven ze dus zijn het boor of schroef gaten, want bij schroeven kan er wel iets fout gaan.
Bij boren moet er ook hout resten gevonden zijn en zijn die op de foto zichtbaar?
Zolang bewijs ontbreekt sta je nu erg zwak, altijd eerst goed controleren, alles uitpakken en dan pas betalen.
Meestal schroeven ze dus zijn het boor of schroef gaten, want bij schroeven kan er wel iets fout gaan.
Bij boren moet er ook hout resten gevonden zijn en zijn die op de foto zichtbaar?
Zolang bewijs ontbreekt sta je nu erg zwak, altijd eerst goed controleren, alles uitpakken en dan pas betalen.
Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest, het ging om een schroefboormachine.
In mijn vloer kun je nu heel duidelijk de afdrukken van schroefen zien.
@ Crazyme; u vind het geen kwestie van service, dat er geen moeite wordt genomen om de schade te bekijken? En vast te stellen dat betreffende boor inderdaad de schade veroorzaakt kan hebben?
Ik vind dat de prijs van het bed wel degelijk er ook iets mee te maken heeft.
Voor 2300 euro die wij uitgegeven hebben, had ik tenminste verwacht dat mijn klacht serieus genomen zou worden en dat mijn klacht niet -zonder te controleren- per email zou worden afgewezen omdat de monteur zegt het niet gedaan te hebben. Lekker makkelijk!
Mijn ouders en tante hebben daar ook een bed gekocht en dit weten ze ook...en dan ga je zo met klanten om.
Dit heeft dus niets met service te maken? Nou ik vind van wel.
En idd ik had niet zo dom moeten zijn de 2 monteurs alleen te laten, maar ik ging er niet vanuit dat ik 2 monteurs niet kan vertrouwen. Wat kon er nou in een lege kamer gebeuren? Ik vind het triest dat ik vanaf nu iedereen zou moeten controleren.
En zal ik eens vertellen wat ik had gedaan als betreffende monteur meteen naar me toe was gekomen en te vertellen dat hij die gaten per ongeluk geboord heeft? Helemaal niets! Ach...een beetje houtplamuur erover heen en je ziet er niets meer van... Had Beter Bed mij gevraagd hoe we dit konden oplossen?
Had ik gezegd doe maar een bosje bloemen!
Maar nu...het is echt een principe kwestie -en misschien zullen het mijn zwangerschapshormonen zijn- ga ik alles declareren! Nu wil ik bloed zien!
Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en ik laat offertes van de vloer maken. Met een bosje bloemen komen ze er nu niet van af!
In mijn vloer kun je nu heel duidelijk de afdrukken van schroefen zien.
@ Crazyme; u vind het geen kwestie van service, dat er geen moeite wordt genomen om de schade te bekijken? En vast te stellen dat betreffende boor inderdaad de schade veroorzaakt kan hebben?
Ik vind dat de prijs van het bed wel degelijk er ook iets mee te maken heeft.
Voor 2300 euro die wij uitgegeven hebben, had ik tenminste verwacht dat mijn klacht serieus genomen zou worden en dat mijn klacht niet -zonder te controleren- per email zou worden afgewezen omdat de monteur zegt het niet gedaan te hebben. Lekker makkelijk!
Mijn ouders en tante hebben daar ook een bed gekocht en dit weten ze ook...en dan ga je zo met klanten om.
Dit heeft dus niets met service te maken? Nou ik vind van wel.
En idd ik had niet zo dom moeten zijn de 2 monteurs alleen te laten, maar ik ging er niet vanuit dat ik 2 monteurs niet kan vertrouwen. Wat kon er nou in een lege kamer gebeuren? Ik vind het triest dat ik vanaf nu iedereen zou moeten controleren.
En zal ik eens vertellen wat ik had gedaan als betreffende monteur meteen naar me toe was gekomen en te vertellen dat hij die gaten per ongeluk geboord heeft? Helemaal niets! Ach...een beetje houtplamuur erover heen en je ziet er niets meer van... Had Beter Bed mij gevraagd hoe we dit konden oplossen?
Had ik gezegd doe maar een bosje bloemen!
Maar nu...het is echt een principe kwestie -en misschien zullen het mijn zwangerschapshormonen zijn- ga ik alles declareren! Nu wil ik bloed zien!
Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en ik laat offertes van de vloer maken. Met een bosje bloemen komen ze er nu niet van af!
Zwangerschapshormonen ?ilona555 schreef: -en misschien zullen het mijn zwangerschapshormonen zijn-
*verkoopt aandelen beterbed*