LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beter bed? slechter bed!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
frankie

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door frankie »

Er is nieuws. op 16 september wordt mijn geschil opnieuw behandeld door het cbw. Ik kan er zelf, door vakantie niet bijzijn, maar heb op zuiver juridische gronden om uitstel verzocht. Beter Bed heeft mogen aangeven wanneer zij niet beschikbaar zijn, maar mij is de vraag niet gesteld. Stom toeval dat ik weer niet aanwezig kan zijn. Mocht de zitting wel doorgaan dan zie ik wel welke stappen ik daarna onderneem. ik hou u op de hoogte.

zeurkous

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door zeurkous »

Hoi Frankie,

als ik zo al jou berichtjes lees, heb je er nog al veel voor over om tot jou oplossing te komen.
Niet dus!!!!, nu kan je per toeval weer niet, het is maar waar je je prioriteiten legt.
Je vind een vakantie belangrijker, hou dan ook op met die niet echt belagrijke mailtjes.
Ik denk dat veel mensen je ook wel een beetje een zeur vinden!

Los je probleempjes op en mail dan pas weer een x.

Prettige vakantie

janssen

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door janssen »

Een vreemde zaak,
Wij kochten ook een slaapkamer van Beter Bed,het bed kraakte behoorlijk en in een van de nachtkastjes was een lager kapot,nu twee jaar later kochten wij voor onze kinderen ook een nieuwe slaapkamer bij beter bed en maakte gewag van onze klacht,de verkoopster attendeerde ons op de garantie van beter bed,binnen 14 dagen waren alle klachten verholpen door beter bed en kosteloos.
Dus ik kan het niet begrijpen,wij zijn zeer tevreden over de service van Beter Bed,en de matrassen liggen ook perfect. :D :D :D :D :D

brutus

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door brutus »

ga asjeblieft allemaal wat nuttigers doen dat klagen op dit forum..

Sjaakske

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door Sjaakske »

O god, heb je hem weer..........Brutus had volgens mij niet zoveel te doen gisteren, vandaar zijn nietszeggende zin c.q. uitspraak op alle onderwerpen die met meubelen te maken hebben. Nuttig hoor!
Get a life!

snurksmurf

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door snurksmurf »

hoop dat je ooit nog lekker zult slapen

slapeloosje

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door slapeloosje »

Ook ik kocht een bed bij beter bed
helaas had ik vanaf dag een al problemen.

Nu inmiddels een jaar verder ben ik nog bezig om mijn gelijk te halen.

Ik vind het niet kunnen dat men hier word uitgemaakt voor zeur of wat dan ook.
Deze sit is ervoor gemaakt om je ongenoegen te uiten over een produkt of leverancier en ga zo maar door.

frankie1

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door frankie1 »

slapeloosje:

sterkte. ik ben al bezig sinds 31-12-2002. De zaak loopt al anderhalf jaar bij het CBW. dus geduld is een schone zaak. wel volhouden, ik krijg sterk de indruk dat dit standaard is bij CBW, in de hoop dat klagers op den duur wel afhaken!

Illie

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door Illie »

Hallo Allemaal

Voor diegene die geen goede ervaringen met Beter Bed hebben gehad vind ik dit spijtig. ik hoop dat jullie problemen snel opgelost zullen worden.

Ik wil wel even zeggen dat ik wel tevreden met Beter Bed. Heb er 3 jaar geleden een 2-persoonsbed gekocht en ik moet zeggen dat het matras nog prima ligt. Ook met de levering geen problemen gehad. Alles in 1 keer goed. (ik denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben)
(ook weer eens een keer iets positiefs over Beter Bed!!!!!)

Groetjes

iceman69

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door iceman69 »

Besten,

Het kan ook anders ..... ook wij hadden pocket matrassen met een electrisch verstelbare bodem gekocht bij BeterBed.

Al vrij snel lag ik noodgedwongen steeds vaker verder weg van mijn vriendin omdat ik anders tussen de beide matrassen kwam te liggen. Beide matrassen leken aan de zgn. binnenkanten te zijn ingezakt. Dat dit niet heel lang is vol te houden spreekt voor zich. Bellen met beterbed en keurig ontvingen we nieuwe (dezelfde) matrassen. Klinkt goed totdat zich hetelfde euvel zich weer begon voor te doen. Weer bellen en nu ook schrijven leverde op dat er een mannetje kwam die constateerde dat we gelijk hadden en (weer) recht hadden op nieuwe matrassen. Zo blijf je lekker bezig ...... slecht slapen en vrijnemen.

Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kregen we ons volledige aankoopbedrag terug of een waardebon waarmee we opnieuw in een winkel van Beterbed konden shoppen.

Ondanks dat er inmiddels een jaar was verstreken (gratis slapen?) vonden wij het een mooie geste en hebben dus via Beterbed een waterbed aangeschaft.

Behalve dan dat wij vooraf niet aan de verkoper hadden verteld wat er aan de hand was en dus als nieuwe kopers een dekbed hadden bedingd en zij achteraf dus niet zo blij was, beleven we nu wel veel plezier aan ons Bed.

Al met al zijn wij van mening dat Beterbed er alles aan heeft gedaan om het ons naar de zin te maken en dat mag toch ook eens worden gezegd.

Gast

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Sander een klant wil geen vrij meer nemen voor de bezorging, en terecht het moet ook allemaal verdiend worden toch?Je hebt tot zekere hoogte natuurlijk gelijk. Vind wel dat dit beperkt moet kunnen worden tot hooguit dagdeel. Het is toch te gek als je een hele dag thuis moet blijven voor de bezorging.

marjon

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door marjon »

Wij kochten 6 jaar geleden een pocker-vering matras bij beter bed. Je mag van een matras verwachten dat deze langer mee gaat. We hebben hem al moeten vervangen. Er zitten diepe kuilen in en aan de zijkant zit een grote 'deuk': Alleen wat schuim en geen veer meer te bekennen.

Aangezien het product niet voldoet aan datgene wat je er van mag verwachten wilde ik een klacht indienen bij beter bed. Dus klanten-service gebeld.
Aangezien de garantieperiode al voorbij is mag ik geen klacht indienen!. Hoe vind je die.

Op e-mail en brieven is tot nu toe niet gereageerd.

gastje9Y1

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door gastje9Y1 »

marjon,

beter bed reageert bijna nooit op mailtjes of brieven. doen ze het wel dan krijg je alleen onzin terug. je hebt twee keuzes, of je stapt naar de cbw of je stopt ermee. Ik heb zelfs mailtjes gestuurd naar de holding, die stuurt ze weer vrolijk door naar iets wat ze klantenservice noemen. Deze klantenservice is niet meer dan een telefooncirkel waar ze je bewust helemaal in laten vastlopen. Men weigert pertinent je in contact te brengen met iemand die iets van consumentenrecht weet. Men gokt er op dat je of de zaak laat zitten of aankaart bij het cbw.
De weg via CBW is eindeloos en vraagt veel geduld. Ongetwijfeld heb je binnen een dag hier weer commentaar van een beter bed medewerker die in plaats van te werken, weer zit te internetten. stoor je daar niet aan, is het beter bed niveau.

sterkte

sleeper1

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door sleeper1 »

Tja, marion

een matras is een gebruiksartikel en zal niet in dezelfde staat blijven zoals die is afgeleverd. Anders moet je deze niet gaan gebruiken.
Maar wat belangerijker is welke verwachtingen had je van de matras?

Iemand die bij BB een matras koopt en vervolgens een tweede gratis krijgt en ook nog een gratis tv erbij en dat voor weinig, kan natuurlijk aanvoelen, dat de kwaliteit niet optimaal is en dus ook de levensduur niet.

Dus koop liever een goede (merk)matras bij een beddenspeciaalzaak, dan bij een discounter.

Elke kwaliteit heeft zijn prijs, maar elke prijs heeft ook zijn kwaliteit

frankie1

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door frankie1 »

Ha een item over beter bed wat niet gesloten is. Even kort mijn zaak staat uitgelegd onder een aantal items. Nu na ruim 2 jaar een juiste inhoudelijke beoordeling door het CBW. Vergoeding 100 euro wegens niet correct handelen plus de door mij betaalde behandelingskosten ad 80 euro. beter bed heeft inmiddels betaald. Als ik deze week nog even tijd heb, zal ik de uitspraak online zetten

frankie1

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door frankie1 »

de uitspraak:

bij beslissing van 7 januari 2004 heeft de commissie de consument in zijn klacht niet ontvankelijk verklaard, zulks ten onrechte omdat het geschil, zoals door de consument is geformuleerd, wel degelijk inhoudelijk van aard is. In geschil is de vraag of aan de consument in het kader van de ontbonden overeenkomst tussen partijen een vergoeding toekomt. Naar het oordeel van de commissie is dit het geval. De ondernemer is toezeggingen niet nagekomen en heeft geen enkele bereidheid getoond de door hem zelf veroorzaakte problemen snel en klantvriendelijk op te lossen. Hierin vindt de commissie aanleiding aan de consument een vergoeding toe te kennen.welke zij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid zal vaststellen op het hierna te noemen bedrag etc.
De vergoeding is vastgesteld op € 100,- Bovendien dient de ondernemer overeenkomstig het regelement € 80,- te vergoeden terzake van het klachtengeld.

Suzanne van der Hout
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005 14:03

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door Suzanne van der Hout »

Vorig jaar hebben we nieuwe electrische bedbodems, en toch best wel dure matrassen gekocht bij Beter Bed. De matrassen zijn echter van slechte kwaliteit, bobbels en deuken erin. Als je met de klacht komt moet je kontact opnemen met het Service Centrum. Daar zeggen ze doodleuk dat de garantietermijn verstreken is. Jammer dat ik dit forum niet eerder gelezen heb, dan had ik nooit bij Beter Bed gekocht.
Laat het een waarschuwing zijn voor anderen!

16again
Berichten: 16565
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door 16again »

Suzanne,

Beter bed is aangesloten bij het CBW. Dit houdt in:
-dat je je gelijk kan halen bij de geschillencommissie
-je niet alleen een 3 jaar aflopende garantie hebt (3e jaar wordt nog 1/3 van kosten vergoed)
-je ook aanspraak maken op garantie volgens CBW voorwaarden art 13.1: Het geleverde artikel behoort (zelfs na die drie jaar!) te voldoen aan de verwachting, die je daar bij normaal gebruik van zou mogen hebben

Laat je dus niet afschepen met " de garantie is verlopen" nu iets meer als 1 jaar verstreken is.
Laat blijken dat je de regels ken, en dreig met geschillencommissie.

Suzanne van der Hout
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005 14:03

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door Suzanne van der Hout »

Bedankt voor het advies.
Ik ga het opvolgen.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: beter bed? slechter bed!

Ongelezen bericht door sannie »

voor iedereen die een probleem heeft met bb,hoop ik dat t snel word opgelost,zelf heb ik nu zo ongeveer 6jaar geleden een waterbed bij hun gekocht,vrij snel daarna was t verwarmingselement kapot(kan je zeggen dat dat erg koud is)dit hebben ze netjes opgelost,vorig jaar tegen t einde van de garantie ging ons waterbed kapot,op zaterdag,die dag nog een reperateur geweest,die heeft t bed gemaakt,en ons gezegd dat t vervangen moest worden omdat t in een hoek zat en deze dus binnenkort weer voor problemen ging zorgen,netjes door bb een nieuwe waterzak gekregen,helemaal top!!zo kan t dus ook!

Gesloten