LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijtspoor op stoel door hond
-
Bijtspoor op stoel door hond
Vorig jaar zijn mij eetkamerstoelen en eetkamerbank van huus.nl geleverd met all in house garantie van oranje furniture concepts.
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade.
Twee weken geleden heeft mijn hond een bijtspoor veroorzaakt aan 1 van mijn stoelen. Gelukkig hadden wij dus de all in house service dus heb ik binnen 24 uur melding gemaakt van het bijtspoor. Ze kunnen mij niet helpen want het valt buiten de verzekering.
Op de folder staat echter duidelijk vermeld: ‘Bijtsporen van huisdieren(eenmalig)’.
Na veelvuldig bellen is er nog steeds geen oplossing voor het bijtspoor gekomen. Graag wil ik de stoel weer in de oude staat hersteld hebben, dit is namelijk waar ik voor betaald heb. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade.
Twee weken geleden heeft mijn hond een bijtspoor veroorzaakt aan 1 van mijn stoelen. Gelukkig hadden wij dus de all in house service dus heb ik binnen 24 uur melding gemaakt van het bijtspoor. Ze kunnen mij niet helpen want het valt buiten de verzekering.
Op de folder staat echter duidelijk vermeld: ‘Bijtsporen van huisdieren(eenmalig)’.
Na veelvuldig bellen is er nog steeds geen oplossing voor het bijtspoor gekomen. Graag wil ik de stoel weer in de oude staat hersteld hebben, dit is namelijk waar ik voor betaald heb. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
-
Re: Bijtspoor op stoel door hond
Recht hebben blijkt weer iets anders te zijn dan recht krijgen. Het staat inderdaad benoemd in hun folder: https://www.oranje-concepts.com/wp-cont ... aar-NL.pdf.
U kunt ze eenmalig een ultimatum geven waarin zij hun afspraken moeten nakomen. In dezelfde brief kunt u aangeven dat als ze zich hier niet aan houden u de stoel door derden laat repareren op kosten van AIHS.
Dit natuurlijk als u gewoon aan de voorwaarden voldoet. Dus dat de stoelen particulier gebruikt worden, deze stoelen op de overeenkomst staan en dit de eerste hondenbeet is.
U kunt ze eenmalig een ultimatum geven waarin zij hun afspraken moeten nakomen. In dezelfde brief kunt u aangeven dat als ze zich hier niet aan houden u de stoel door derden laat repareren op kosten van AIHS.
Dit natuurlijk als u gewoon aan de voorwaarden voldoet. Dus dat de stoelen particulier gebruikt worden, deze stoelen op de overeenkomst staan en dit de eerste hondenbeet is.
tttlocke
vindt dit leuk
-
Heeft u stoelen met een stoffen of microvezel bekleding? Bij categorie textiel worden de bijtsporen niet genoemd, bij leder of lederlook specifiek wel volgens de folder.
Het kan dus zomaar zijn dat uw bekleding niet onder de juiste categorie in de garantievoorwaarden vallen.
Het kan dus zomaar zijn dat uw bekleding niet onder de juiste categorie in de garantievoorwaarden vallen.
-
Uit de OP : Ts heeft dus geen stoffen bekledingDennishelmink schreef: ↑28 feb 2020 14:14(...)
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade ...
-
Een microvezel stof word heel vaak verward met leatherlook. Leatherlook impregneert men namelijk niet maar dat onderhoud men met een reiniger en verzorger om het soepel te houden. Microvezel of ander textiel word geïmpregneerd om vlek afstotend gemaakt te worden.moederslink schreef: ↑28 feb 2020 19:48Uit de OP : Ts heeft dus geen stoffen bekledingDennishelmink schreef: ↑28 feb 2020 14:14(...)
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade ...
Zonder dat we de type bekleding of naam weten blijft het lastig vastellen wat voor bekleding het is.
Laatst gewijzigd door Retail-stu op 28 feb 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Micro- velours wellicht?
En niet onbelangrijk, waar zit de bijtplek precies, in het namaakleer of bv in een houten poot van de stoel.
Een bijtspoor verzekering voor meubels? Wat een dwaasheid.
reggie2
vindt dit leuk
-
Huisdieren slopen meer dan je denkt.NeoDutchio schreef: ↑28 feb 2020 23:14Zo lang er een markt voor is kan je alles verzekeren. Of de kosten opwegen tegen de kans blijft altijd een vraag. Voor de verzekeraar niet, daar is het zeker lonend voor. Angst verkoopt nou eenmaal goed.
En zoals bij alle verzekeringen : er zijn meer mensen zonder schade dan met schade.
Een microvezel stof word heel vaak verward met leatherlook.
Hoe verzin je het , zou bijna denken dat je bij S en S werkt.
Hoe verzin je het , zou bijna denken dat je bij S en S werkt.
-
En Gosewijn kan het weten....hij had een meubelzaak
Gosewijn.....beterschap en veel sterkte hè? Ik heb je PB beantwoord.
Toi toi toi !
Gosewijn.....beterschap en veel sterkte hè? Ik heb je PB beantwoord.
Toi toi toi !
gosewijn
vindt dit leuk
-
-
Uiteraard doel ik op dat de consument het door elkaar haalt en niet de verkoper.
En nee ben niet werkzaam bij S&S, maar wel meer dan relevante ervaring in de meubelbranche.
Daarom zou het mooi zijn als TS het type bekleding aan ons door kan geven zoals op de factuur staat omschreven, dat zal verhelderend zijn.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Wat nou type? Leatherlook schrijft de Ts toch?
-
Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?
U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.
U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.
Heb je het topic wel gelezen ?ElleFlowers schreef: ↑01 mar 2020 08:31Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?
-
ja die folder is toch duidelijk?crazyme schreef: ↑01 mar 2020 09:22Heb je het topic wel gelezen ?ElleFlowers schreef: ↑01 mar 2020 08:31Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?
De folder mogelijk wel, maar TS niet. Die geeft immers aan dat de meubelen geïmpregneerd zijn terwijl verderop in het topic juist wordt aangegeven dat echte leatherlook producten niet geïmpregneerd worden.ElleFlowers schreef: ↑01 mar 2020 09:24ja die folder is toch duidelijk?crazyme schreef: ↑01 mar 2020 09:22Heb je het topic wel gelezen ?ElleFlowers schreef: ↑01 mar 2020 08:31Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?
Dit zou er op kunnen duiden dat TS helemaal geen leatherlook heeft, maar mogelijk een stoffen variant die daar op lijkt waardoor de voorwaarden zoals aangegeven mogelijk niet van toepassing zijn.
ElleFlowers
vindt dit leuk