LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eastborn en het kraken van de boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ohana

Eastborn en het kraken van de boxspring

Ongelezen bericht door Ohana »

Hai,

inmiddels hebben wij 10/11 jaar een Eastborn boxspring.
Deze kraakt nu dermate dat we de winkelier op bezoek hebben gehad, deze heeft objectief kunnen waarnemen dat het bed ernstig kraakt.
Het kraken hoor je zelfs buiten de slaapkamer.

De boxspring bestaat uit 2 delen. Beide delen kraken op dezelfde punten. Men heeft getracht het te verhelpen, met stellen van poten etc, helaas zonder resultaat.
De winkelier heeft aangegeven dat Eastborn niet overgaat tot reparatie. Omdat er geen "zichtbare breuken" zijn.
Ondanks dat dit niet mijn probleem is, wel van de winkelier, vind ik hierin de wijze waarop Eastborn zich opstelt, teleurstellend.
Men geeft geen uitleg waarom het frame zo ernstig kraakt. Het kan namelijk alleen maar aan het frame of vering liggen, waar Eastborn 25 jaar garantie op geeft.
(zie HIER de garantie bepaling op frame en veer.

Winkelier wil zelf met mij een mail opstellen. Wil ik doen, maar heb de winkelier uitgelegd dat hij voor mij DE partij is die mijn probleem moet oplossen.
Ik sta op goede voet met de winkelier, maar heb het idee dat deze niet de klachten "inhoudelijk" kan beargumenteren, waardoor hij niet voor de kosten moet opdraaien.
Dit is puur een aanname van mijn zijde trouwens.
Ik ga er ook van uit dat de winkelier niet liegt tegen mij als hij aangeeft dat Eastborn geen enkele reden ziet om mijn bed te herstellen.

Het lijkt mij vrij simpel: een frame kan inwendig kapot zijn. Dit is dan niet objectief waarneembaar.
wat wel objectief waarneembaar is, is dat de boxspring op dezelfde punten dezelfde klachten vertoont.
Uitwendig is het bed in perfecte conditie. Er is geen enkele beschadiging op te zien.

Ondanks het feit dat ik de winkelier aansprakelijk ga stellen, wil ik toch mijn ongenoegen uiten over hoe Eastborn met deze zaak omgaat.
Want het kraken kan niet door traagschuim matrassen komen......

Concreet:
Wat kan er behalve inwendige beschadigingen of dat de veren een defect zijn, een reden zijn dat het bed zo verschrikkelijk kraakt dat de nachtrust zelfs verstoord werd.
Het gekraak werd ook door de winkelier als de technische dienst van het bedrijf.

Groet Dennis

Ps: ik had al een topic geschreven, maar zag deze niet terug in het overzicht, vandaar dat ik een nieuwe heb aangemaakt.
Mochten er onverhoopt dus 2 topics verschijnen van mijn zijde, is dit mijn excuus ervoor.

crazyme

Re: Eastborn en het kraken van de boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Ohana schreef: Men geeft geen uitleg waarom het frame zo ernstig kraakt. Het kan namelijk alleen maar aan het frame of vering liggen, waar Eastborn 25 jaar garantie op geeft.
(zie HIER de garantie bepaling op frame en veer.
De garantie betreft frame BREUK en/of veer BREUK. Daar is geen sprake van. Dus geen garantie.

Het kraken van verbindingen is heel iets anders, waarschijnlijk slijtage. Houten ondervloer misschien ?
In elk geval denk ik dat het allemaal niet zo simpel is als u denkt.

jls63

Re: Eastborn en het kraken van de boxspring

Ongelezen bericht door jls63 »

Eastborn boxsprings worden opgebouwd op een houten onderplaat of houten frame. Hier wordt het metalen scharnierende frame aan bevestigd. Het kraken wat u hoort komt uit de verbinding met het hout. In 12 jaar is er heel wat vocht door gegaan. En hout reageert op vocht. Een andere mogelijkheid is dat de boxspring dicht bij een centrale verwarming staat, zodat de onderplaat uitdroogt.

Dit is heel normaal na 12 jaar. Niets gaat eeuwig mee, ook deze boxspring niet. Van garantie is dan ook geen sprake omdat het hier om slijtage dan wel gebruik gaat.

Garantie geldt alleen voor materiaal en fabricage fouten. Dit is bij alle fabrikanten zo.

Dus die abnormaal lange garanties is een wassen neus.

Gesloten