LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een bankstel kopen bij Seats and Sofa's? beter van niet.

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Veroniqe

Een bankstel kopen bij Seats and Sofa's? beter van niet.

Ongelezen bericht door Veroniqe »

In het kort ....

Een paar maanden geleden hebben mijn ouders bij Seats and Sofas een hoekbank besteld, na een aantal weken hebben ze opgehaald. Bij het ophalen wilden mijn ouders deze bank eerst bekijken voordat ze betaalden, waarop ze niet zo leuk keken, maar goed ze lieten het toch toe waren en het bankstel zag er netjes uit.

Ze waren erg blij met dit bankstel waar ze weken op hadden gewacht, ze hadden dit bankstel speciaal gekocht omdat deze stevig zou zijn en verstelbaren leuningen heeft, precies wat ze zochten. Toen ze dit bankstel kochten vroegen ze ook een stevig bankstel die jaren mee zou gaan.

Na 3 dagen begon het bankstel al in te zakken bij 1 zitting, dit werd steeds erger en je begon dit op meer zittingen te zien. Als je er even niet op had gezeten kwam het wel weer een beetje goed maar zodra je even wat begon het weer. Dit werd steeds erger er en na een tijdje zag je gewoon een kuil, wat totaal niet lekker zat natuurlijk.
Mijn ouders zijn terug geweest naar Seats and Sofa's en die vertelden hun dat ze een brief moesten schrijven, dit was de enige manier vertelde ze, dit hebben ze ook gedaan en ze mochten het bankstel terug komen brengen en kregen een leen bankstel.

Toen ze thuis kwamen met het leen bankstel scheen deze beschadigt te zijn, maar dat was het ergste nog niet het bankstel was rond uit smerig. Honden haren etens resten zaten overal en het bankstel stonk ook nog eens, wat ook logisch was met etens resten die er al een tijdje inzitten. Maarja ze wilde er toch op gaan zitten dus heeft zijn het hele bankstel schoon lopen maken, want ja je moet toch ergens op zitten.

Na wat bellen kregen ze uit eindelijk te horen dat de "expert" vond dat er niets aan de hand was met dit bankstel en dat ze er verder niks aan konden doen (als het bankstel een tijdje niet werd gebruikt kwam de kuil weer een beetje omhoog, dit hebben ze ook verteld). En dat ze het bankstel op mochten komen halen.

Hiermee gingen me ouders niet akkoord, dit was een bankstel van 3000 euro en wat meer kwaliteit mag dan wel. Ze hebben geprobeerd te bellen met het hoofdkantoor en ze werden van het kastje naar de muur gestuurd, hiermee kwam je ook nergens. Toen zijn naar de Seats and Sofa's gegaan waar ze dit bankstel gekocht hebben en gevraagd voor een oplossing, er werd beloofd dat ze werden gebeld hierover, waarop dit niet gebeurde, waarop ze de volgende dagen elke keer naar deze zaak terug gingen totdat er een oplossing werd gevonden.

Toen werd hun verteld dat het bankstel niet zomaar open gemaakt kon worden om opgevuld te worden, het zat allemaal dicht en van open maken en weer dicht naaien zou het bankstel niet mooier worden, maar ze wilden er aan de onderkant wel planken in schroeven waardoor deze (vraag me niet hoe) niet meer in kon zakken. Mijn ouders gingen natuurlijk niet akkoord dat er planken in hun nieuw bankstel van 3000 euro zouden worden geschroeft. Na veel bellen, langsgaan etc etc werden ze uiteindelijk gebeld door de directeur.

Ze legden het verhaal uit, hoe ze behandeld waren enz enz. Waarop hij beloofden dat het bankstel gemaakt zou worden hoe dan ook, er zouden geen planken in geschroeft worden, dat had hij beloofd want hij vond dat ook maar een heel raar idee. Ook beloofde hij een nieuw leen bankstel, een nieuwe die konden ze direct ophalen en dat hebben ze ook gedaan want er was binnenkort een verjaardag en hun nieuwe bankstel zou ongeveer binnen 1,5 week af zijn. Ook had hij beloofd dat ze het bankstel geheel mochten bekijken of deze daadwerkelijk op een goede manier was gemaakt.

Met goede hoop wachtte ze de 1,5 week af. En ze werden gebeld na 1,5 week dat dit bankstel klaar was. En gingen deze ophalen, toen ze daar kwamen schrokken ze wat er met hun nieuwe bankstel was gebeurd, ze zagen dat hij aan de onderkant open was gesneden en een beetje dicht geniet, schroeven zaten er scheef in, er hing nog een gedeelte stof los ook, wat ze dan nog wel dicht wilden nieten. Dus ze vertelde daar dat dit totaal niet de bedoeling was en dat ze daar niet mee akkoord gingen. Er was nog een medewerker die vertelde dat hij wel 2 uur hiermee bezig was geweest en dat ze nou niet meer moesten zeuren.
De directeur vertelde dat op moesten houden en het bankstel mee moesten nemen, hij wilde er niks meer aan doen.

Mijn ouders hebben het bankstel toch maar mee genomen, hebben ze nog iets om op te zitten. Toen ze thuis waren hebben ze eens gekeken wat ze nu precies hebben gedaan.

Ze hebben het bankstel dus open gesneden aan de onderkant, want er zit geen rits ofzo. Toen hebben er een zooi gekleurde vezelschuim in gepropt, daarover hebben ze wat houten balken geschroeft en met wat doek hebben ze alles weer vast geniet. De vering werkt totaal niet meer van het bankstel, aan de voorkant zakt deze nog steeds in alleen aan de achter kant is het nu hard, wat wel stevig maar op deze manier zit dit voor geen hout, ook is het bankstel hier en daar een beetje beschadigt en omdat er overal balken in zaten, pasten de pootjes er ook niet meer normaal op.

Uiteindelijk hebben ze een verziekt bankstel van 3000 euro, veel werk, gedoe en reiskosten aan gehad.

Ze zijn asociaal behandeld en ze hebben nu een hele hoop geld verloren.

Hier nog 2 foto’s van de bank. Hier kun je zien hoe erg deze inzakt en wat ze gedaan hebben om deze bank op te vullen.

http://img65.imageshack.us/img65/6207/26062009342.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/5044/26062009349.jpg

Nooit een bank kopen dus bij Seats and Sofa’s.
Laatst gewijzigd door Veroniqe op 26 jun 2009 21:12, 8 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Een bankstel kopen bij Seats and Sofa's? beter van niet.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vooraf onder Zoeken deze naam invoeren hier bij Radar of bij Vara Kassa en U durft daar nooit meer te kijken, laat staan kopen....

Veroniqe

Ja daar is het nu helaas te laat voor. We dachten dat de bankstellen die wat duurder in prijs zijn wel goed zouden zijn.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

3000,- is wel een fors bedrag, waar je wat voor mag verwachten!
Helaas is S&S nergens bij aangesloten en kun je niet naar de geschillencommissie.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je daar informeren naar mogelijkheid tot ontbinden van de koop ivm niet-conformiteit.

pennaertz

Ongelezen bericht door pennaertz »

Ik ben blij dat ik dit verhaal heb gelezen. Wij staan op het punt om twee grote bankstellen te kopen, en overal waar ik luister of lees, kom ik alleen negatieve berichten over Seats and Sofa's tegen.
Dat ze zelf ook niet bij een geschillencommissie zijn aangesloten, laat wel zien hoe serieus ze met klachten omgaan.
Dat Seats and Sofa's nog bestaat, is zeer opmerkelijk.

Veroniqe

Om toe te voegen hoe het is afgelopen ....

Ze hebben geprobeerd met een advocaat hier een rechtzaak van te maken, die een aantal brieven heeft geschreven naar Seats and Sofa's.

Waarop een week of 3 later het bankstel zelf door Seats and Sofa's "ter reparatie" werd opgehaald. De eerste keer dat ze zelf de bank kwamen ophalen, alle andere keren moesten me ouders de banken (de bank en leenbanken) met een aanhangwagen elke keer komen brengen en ophalen.

De advocaat adviseerde een foto te maken waar te zien is dat het bankstel werd ingeladen door de medewerkers van S&S met als bewijs dat het bankstel daadwerkelijk door hun is opgehaald.

Want er was geen papier dat ondertekend moest worden of iets, ze kwamen binnen pakte dit loodzware ding op, smeten dit letterlijk in de kleine vrachtwagen.
Het bankstel was te lang en paste dus net niet, waarop ze de achter deuren dicht moesten trappen, om hem dicht te krijgen.

Dit was echt een asociaal gezicht hoe dit werd ingeladen, maar goed het loodzware bankstel was nu wel opgehaald, alleen want er nu nog van over was zal niet veel zijn geweest.
Het bankstel was zo enorm zwaar geworden door alle planken en troep die ze erin hadden gestopt, zodat ie niet meer in zou moeten zakken.

Bij het maken van de foto's begon 1 van de medewerkers me ouders te bedreigen dat ze wel heeeel snel de foto's moesten wissen want hij wilde hier niks mee te maken hebben. Waarop me ouders onderdruk van bedreigingen 1 foto hebben moeten wissen van hem waarop hij te zien was. Gelukkig hadden ze er 3 gemaakt en 2 over gehouden.

In de tussen tijd hadden me ouders van marktplaats 2 zitbare goedkope bankjes gekocht, die tenminste beter zaten als de bank van 3000 euro.

De advocaat had na een tijdje eigenlijk niet zoveel zin meer in deze zaak en deed ook vrij weinig en het duurde soms wel een week voordat hij berijkbaar was of antwoord gaf.
Dit gedoe duurde nu al ruim een jaar, de advocaat wilde bijna niks meer doen en ze zaten er eigenlijk helemaal doorheen. Overstappen naar een andere advocaat zou weer heel veel werk en geld gaan kosten.

Om het kort te houden, hebben ze contact opgenomen met de ombudsman, die contact heeft opgenomen met Seats en Sofa's. Die voorstelde om een compromi te sluiten tussen beide partijen. Uiteindelijk zijn beide partijen overeengekomen, Seats en Sofa's wilde 2500 euro van de 3000 euro terug betalen.

Hiermee zijn ze akoord gegaan, dan waren ze er maar vanaf. Natuurlijk hebben ze aardig wat geld verloren, want er is zeker nog is 500 euro opgegaan aan reiskosten, telfoonkosten, advocaatkosten etc etc als het niet meer is.

Het was de 2500 euro terug krijgen en er vanaf zijn na ruim een jaar en dan maar zo'n 1000 euro verlies, ze hadden er echt genoeg van.
Als ze niet akoord waren gegaan dan zouden ze nog is maanden en maanden bezig zijn en nog meer onkosten maken en een andere advocaat moeten gaan zoeken die wel een rechtzaak wilde beginnen.

Met de 2500 euro hebben ze op dit moment een erg mooi, goed zittende en kwaliteit bankstel naar hun zin gekocht bij een andere zaak, waar ze nog jaren plezier van zullen hebben.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

ALTIJD eerst even op internet kijken hoe een winkel bekend staat. Als iedereen dat doet is het zo afgelopen met dit soort verschrikkelijke winkels.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

sjoegel schreef:ALTIJD eerst even op internet kijken hoe een winkel bekend staat. Als iedereen dat doet is het zo afgelopen met dit soort verschrikkelijke winkels.
Helemaal gelijk!
Maar er wordt pas gekeken, als iets mis is.
Zo krijgen wij steeds nieuwe topic`s met de bekende tekst:
Ik ben opgelicht enz.

Gesloten