LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
@pry De euro 450 is niet weg! Je moet ze alleen nog maar besteden.
Gezien het brede aanbod bij Cranenbroek zal dit geen problemen geven.
Gezien het brede aanbod bij Cranenbroek zal dit geen problemen geven.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Precies. De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd. Zelfs al is men het niet eens met uw stelling, de firma heeft niet aan uw verwachting voldaan. Daar mag ook normaal op gereageerd worden denk je dan..... Maar dan zit je hier (grotendeels) verkeerd.PRY schreef:Hallo alle
na afgelopen zondag onder invloed van wat emotie (je hebt toch € 450:00 ergens anders geparkeerd dan wenselijk zou zijn) een bericht over een spijtaankoop te hebben geplaatst
ben ik eens door het forum gaan bladeren (hiervoor was ik geen lid)wat me wel opvalt is dat er in de diversen rubrieken veelal gelijke nicknames voorkomen die met een bepaalde toonzetting reageren,,,
het zal zo zijn dat de winkelier formeel heeft gehandeld, maar de reacties komen toch duidelijk van een bepaald zijde vandaan
Mvrgr PRY
Veel van deze mensen lopen al jaren dit forum af te struinen en menen daarom op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag en normaal is. Alles wat afwijkt (volgens hun normen en waarden) mag je gewoon afzeiken.
Grappige is ook dat consuwijzer aangeeft dat geld terug geven na een aankoop een service kan zijn van een winkel. Deze winkel heeft die service niet. Dat is nu kenbaar gemaakt, dat mag.
Het is idd niet zo dat je spijtaankopen zomaar terug kunt brengen naar de winkel (onder bepaalde voorwaarden wel natuurlijk).
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.
Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.
PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.
PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
+1alloallo schreef:@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.
Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.
PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
Helemaal met je eens. Toen ik las "De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd." dacht ik daar ook aan. Mensen die een eerste probleempje hebben, zich even aanmelden op dit forum en gelijk verwachten dat iedereen het met ze eens is en dat ze handvatten krijgen om hun geld terug te halen na hun eerste bericht.
Ook géén pogingen doen om eens iemand anders te adviseren zoals de mensen met een wat langere staat van dienst hier. Ikke, ikke, ikke en de rest kan naar de maan lopen.
Diep vernederd en verongelijkt als het merendeel van de reacties tegenovergesteld aan de verwachting is en dan gelijk op de man spelen in de trant van "jullie zullen wel voor de PR machine van ... werken". En dan ook absoluut niet nadenken waarom een één of ander tig-de-rangs meubelwinkeltje uberhaupt een héél webteam zou hebben, nee, dat gaat ze te ver.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Je HOEFT toch niks te kopen bij de firma. Je bent er zelf bij geweest, je krijgt een tegoedbon. Zie dit als een leermoment en zeur niet zo. Wanneer je een goede ervaring met een zaak hebt, zet dit dan ook eens op het forum.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Zo simpel is het gewoon jaalloallo schreef: Iedereen in Brabant kent de firma Cranenbroek als een low cost cash & carry aanbieder.
Hun producten zijn eenvoudig maar goedkoop. Niets mis mee, maar verwacht niets meer dan wat je ziet.
Vervolgens maak jij zelf een verkeerde keuze (niet opgedwongen dooor een slimme verkoper). Vervolgens is Cranenbroek bereid je probleem op te lossen. Je zou dankbaar moeten zijn ipv je te gedragen als een ondankbar h.nd.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Even de bon deels spenderen aan een paar kleinere bonnen en klaar met de sinterklaas/kerstcadeau's.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Daar ga je dus een beetje de mist in. Zoals op de pagina van consuwijzer geschreven staat is ruilen/geld terug e.d. een service die een winkel kan verlenen.alloallo schreef:@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.
Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.
PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
De firma van Cranenbroek levert deze service niet en de consument vind dat jammer. Dat staat er in de openingspost. Daar kan ze geen ongelijk in hebben, het is een feit.
Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Zie ik niet staan. Er staat alleen dat ze niet blij zijn dat ze een aankoop die nog ingepakt is niet terug kunnen brengen voor geld. Of mag dat niet?newmikey schreef: +1
Helemaal met je eens. Toen ik las "De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd." dacht ik daar ook aan. Mensen die een eerste probleempje hebben, zich even aanmelden op dit forum en gelijk verwachten dat iedereen het met ze eens is en dat ze handvatten krijgen om hun geld terug te halen na hun eerste bericht.
Volgens mij is deze post wel informatief. Je weet nu dat deze firma geen geld teruggeeft na een spijtaankoop. Hoe adviserend wil je het hebben?newmikey schreef:Ook géén pogingen doen om eens iemand anders te adviseren zoals de mensen met een wat langere staat van dienst hier. Ikke, ikke, ikke en de rest kan naar de maan lopen.
Precies de tendens die ik bedoel. Lekker je frustratie van de hele week werken eruit met aannames die nergens op slaan. Het gaat er niet echt om of de reacties in TS straatje passen, het gaat meer om de toonzetting in welke deze worden geschreven. Zeer zielig.newmikey schreef:Diep vernederd en verongelijkt als het merendeel van de reacties tegenovergesteld aan de verwachting is en dan gelijk op de man spelen in de trant van "jullie zullen wel voor de PR machine van ... werken". En dan ook absoluut niet nadenken waarom een één of ander tig-de-rangs meubelwinkeltje uberhaupt een héél webteam zou hebben, nee, dat gaat ze te ver.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Wellicht dat in dit geval die neerbuigende toon komt omdat TS zich onterecht een slachtofferrol aanmeet, terwijl TS zelf de meeste schuld heeft? Zelfs na de vele reakties blijft TS hierin volharden door het bedrijf een 'formele' opstelling te verwijten wat beslist niet waar is. Formeel zou zijn als het bedrijf gezegd had: eigen schuld, dikke bult, koop is koop, je krijgt helemaal niks terug. Integendeel, het bedrijf stelt zich juist soepel op door de aankoop terug te nemen en TS schadeloos te stellen door middel van tegoedbonnen, dat zijn ze immers niet verplicht.Umad schreef:Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
En toch ligt de schuld compleet bij de TS zelf.grun schreef:Wellicht dat in dit geval die neerbuigende toon komt omdat TS zich onterecht een slachtofferrol aanmeet, terwijl TS zelf de meeste schuld heeft? Zelfs na de vele reakties blijft TS hierin volharden door het bedrijf een 'formele' opstelling te verwijten wat beslist niet waar is. Formeel zou zijn als het bedrijf gezegd had: eigen schuld, dikke bult, koop is koop, je krijgt helemaal niks terug.Umad schreef:Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.
Als de TS het verstand gebruikt had en zaken had nagemeten voor de koop, had de TS deze gehele situatie kunnen voorkomen.
En ja, als ikzelf een tafel zou moeten kopen, gaat wel de rolmaat mee.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Een andere vraag: waarom gaan veel mensen er vanuit dat bij een spijtaankoop de winkel zonder problemen het geld terug zal geven?
En waarom maken mensen altijd zo'n drama van als de winkel dat niet doet?
En waarom maken mensen altijd zo'n drama van als de winkel dat niet doet?
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Umad schreef:Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Ja dat staat er. Klant is boos en maakt stennis omdat hij niet precies doet wat "koning" klant wil.PRY schreef:echter de aankoop van die ochtend was een spijtaankoop tafel te groot dus ook 2 stoelen te veel deze spullen in orginele verpakking retour naar winkel ,daar begon de ellende pas echt goed, na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen
Gedrag wat in mijn beleving thuis hoort bij leeftijden van 1 cijfer.
Omdat mensen zich niet meer kunnen verplaatsen in de situatie van een ander. Redelijkheid bestaat niet meer, het ego staat centraal.En waarom maken mensen altijd zo'n drama van als de winkel dat niet doet?
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Schuld? Daar gaat het niet eens om in dit verhaal. Zoals eerder aangegeven. TS geeft aan dat het jammer is dat ze geen geld terugkrijgt van haar aankoop. Verder niks. Nergens zie ik staan:BBCS schreef: En toch ligt de schuld compleet bij de TS zelf.
Als de TS het verstand gebruikt had en zaken had nagemeten voor de koop, had de TS deze gehele situatie kunnen voorkomen.
En ja, als ikzelf een tafel zou moeten kopen, gaat wel de rolmaat mee.
* Is het mijn schuld of die van het bedrijf
* Hoe krijg ik mijn geld terug
* Hoe span ik een rechtszaak aan tegen deze firma
* Deze firma is slecht
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
"Na veel gepraat" vertaal je voor het eigen gemak maar naar "stennis maken"?crazyme schreef: Ja dat staat er. Klant is boos en maakt stennis omdat hij niet precies doet wat "koning" klant wil.
Ben ik met je eens. Woorden verdraaien om je eigen verhaal geloofwaardig te maken is idd niveau kleuterklas.crazyme schreef: Gedrag wat in mijn beleving thuis hoort bij leeftijden van 1 cijfer.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Dat haal ik er wel uit.Umad schreef:Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
De TS schrijft:
En zoals zo vaak in dergelijke discussies: de winkelier doet het fout en dient onder noemer van service of klantvriendelijkheid de klant maar de zin te geven.PRY schreef:na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Ja die aannames van jou kennen we wel.BBCS schreef:Dat haal ik er wel uit.Umad schreef:Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
De TS schrijft:
En zoals zo vaak in dergelijke discussies: de winkelier doet het fout en dient onder noemer van service of klantvriendelijkheid de klant maar de zin te geven.PRY schreef:na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen
Gaan we weer.. Waar zie je dat staan? Er staat nergens dat de klant zijn gelijk wil. De klant geeft alleen aan dat deze het vervelend vind geen geld terug te krijgen voor spullen die ze diezelfde ochtend heeft gekocht en in verpakte toestand retour wil doen bij het bedrijf.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Volgens mij is alles wel gezegd. Veel plezier met muggenziften.Umad schreef: Gaan we weer.. Waar zie je dat staan? Er staat nergens dat de klant zijn gelijk wil. De klant geeft alleen aan dat deze het vervelend vind geen geld terug te krijgen voor spullen die ze diezelfde ochtend heeft gekocht en in verpakte toestand retour wil doen bij het bedrijf.