Ik zie het niet als milde mening? Waar zeg ik dat? Ik zie het als een constatering. En hij klopt ook nog. Zoals gezegd, een pluim geef je als iets goed is gegaan. In het geval van de TS is het niet goed gegaan naar haar mening. Zij geeft daarom geen pluim. Is volgens mij iets anders als het keihard neerhalen van een bedrijf wat sommigen hier willen doen voorkomen.BBCS schreef:Ik ga daarin niet mee.Umad schreef:Publieke schandpaal word genageld? Daar gaan we weer. Er staat volgens mij niets meer en niets minder in de OP dan dat ze geen geld teruggeven als je spullen die je gekocht hebt maar niet meer wilt terugbrengt. Volgens mij heb je zelf aangegeven dat ze dit niet hoeven te doen. Waar de schandpaal dan vandaan komt vraag ik me echt af. Het is gewoon een constatering.
Doordat de TS de uitspraak gedaan heeft:
is niets anders dan een afstraffing voor de betreffende winkelier, omdat die de zin van de klant niet gegeven heeft.deze spullen in orginele verpakking retour naar winkel ,daar begon de ellende pas echt goed, na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek
Jij ziet het niet als een afstraffing maar als een milde mening, terwijl diverse mensen dit echt als keiharde zweepslagen lezen.
De uiting is vooral dat de ellende pas goed begon, omdat de winkel het aankoopbedrag niet terug wilde betalen en dat daardoor de winkelier geen pluim verdient.
Ik lees dat echt als een afstraffing voor die winkelier, omdat de klant de zin niet kreeg, terwijl de winkelier compleet in zijn recht staat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Er is helemaal geen reden om teleurgesteld te zijn. Als men gewoon weet hoe het zit, is men ook niet teleurgesteld. Dus is er ook geen reden om dit te plaatsen.Umad schreef:Natuurlijk is het geen positief bericht want de TS was teleurgesteld, anders was het wss niet eens geplaatst.
Indien ik in beoordelingen / recensies / reviews of wat dan ook lees "geen pluim voor" vat ik (en velen met mij) dit op als negatieve beoordeling. Een pluim wordt inderdaad uitgedeeld bij buitengewone goede service en niet bij ontevredenheid, echter de ontevredenheid is geheel ten onrechte en als iemand dan zo'n verhaal op een forum plant, is het mijn goed recht om hieraan tegengas te geven.
Het is een constatering van TS bezien vanuit een foutieve veronderstelling. Deze foutieve veronderstelling ligt ten grondslag aan de contatering. Anders was deze hele constatering niet nodig geweest. Of moeten we werkelijk voor elk bedrijf die dit niet doen ( daarbij in haar recht staand ) een topic op dit forum aanmaken ?
Maar goed over 1 ding zijn wel het wel eens denk ik en dat is dat we het oneens zijn over de interpretatie van de OP.
Volgens mij schreef ik dit toch echt al veel langer.BBCS schreef:Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Zucht... Hoezo ten onrechte? Dus jij/jullie gaat nu bepalen hoe TS zich moet gedragen? Hij/ze is teleurgesteld, dat plaatst hij/ze op een forum, niet meer en minder. Hij/ze beschuldigd de firma nergens van, maar uit alleen de teleurstelling omdat er bedrijven zijn die deze service WEL hanteren. Dat was hem/haar niet bekend. Had de firma deze service gehanteerd, dan had deze wss WEL een pluim gekregen, nu dus niet. Om te voorkomen dat meer mensen tegen deze teleurstelling aanlopen plaatst TS een berichtje op internet waarin ALLEEN staat dat TS GEEN pluim geeft omdat ze de spullen niet terug kon brengen voor geld. Wel zo makkelijk toch?Emmy75 schreef:Er is helemaal geen reden om teleurgesteld te zijn. Als men gewoon weet hoe het zit, is men ook niet teleurgesteld. Dus is er ook geen reden om dit te plaatsen.Umad schreef:Natuurlijk is het geen positief bericht want de TS was teleurgesteld, anders was het wss niet eens geplaatst.
Indien ik in beoordelingen / recensies / reviews of wat dan ook lees "geen pluim voor" vat ik (en velen met mij) dit op als negatieve beoordeling. Een pluim wordt inderdaad uitgedeeld bij buitengewone goede service en niet bij ontevredenheid, echter de ontevredenheid is geheel ten onrechte en als iemand dan zo'n verhaal op een forum plant, is het mijn goed recht om hieraan tegengas te geven.
Het is een constatering van TS bezien vanuit een foutieve veronderstelling. Deze foutieve veronderstelling ligt ten grondslag aan de contatering. Anders was deze hele constatering niet nodig geweest. Of moeten we werkelijk voor elk bedrijf die dit niet doen ( daarbij in haar recht staand ) een topic op dit forum aanmaken ?
Maar goed over 1 ding zijn wel het wel eens denk ik en dat is dat we het oneens zijn over de interpretatie van de OP.
Volgens mij schreef ik dit toch echt al veel langer.BBCS schreef:Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt.
Waar de keiharde negatieve berichtgeving waar de TS van word beschuldigd (op basis van 2 korte nette zinnetjes) vandaan komt is me een compleet raadsel.
Tis maar net hoe je het wilt lezen denk ik dan maar.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
...als je Van Cranenbroek kent, WEET je dat dat ook zo isBBCS schreef:....Dergelijke zinnen zijn geuit om wel degelijk aan te geven dat de winkelier slechte service heeft en niet klantvriendelijk is.
Maar...ik vind in dit geval, dat VC keurig heeft gehandeld....zo doen ze normaal niet hoor. Als je daar iets koopt, calculeer je gewoon in dat de kwaliteit niet top is. Niets mis mee, daar is hun prijs ook naar.
Voor een duppie op de eerste rij zitten willen we allemaal wel
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Dat is een keiharde veroordeling jegens de winkel.Umad schreef:Om te voorkomen dat meer mensen tegen deze teleurstelling aanlopen plaatst TS een berichtje op internet waarin ALLEEN staat dat TS GEEN pluim geeft omdat ze de spullen niet terug kon brengen voor geld. Wel zo makkelijk toch?
Ook de zin:
Is zeer duidelijk een veroordeling jegens de winkel.deze spullen in orginele verpakking retour naar winkel ,daar begon de ellende pas echt goed, na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
Als iemand zou schrijven:
Ik ging met de spijtaankoop terug naar de winkel. Toen begon de ellende pas echt goed, de winkelier gaf het geld niet terug. Al met al, geen pluim voor die winkel.
Dan geeft die schrijver aan de lezer een zeer duidelijke veroordeling aan het adres van de winkel.
Kort gezegd: de koper uit zijn ongenoegen, omdat de koper niet zijn zin gekregen heeft: een verwend nest die haar zin niet krijgt.
Laatst gewijzigd door BBCS op 25 nov 2011 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Ik ben er wel eens geweest. Ik kan niet zeggen dat ik het zo'n geweldige winkel vind.Strieper schreef:...als je Van Cranenbroek kent, WEET je dat dat ook zo isBBCS schreef:....Dergelijke zinnen zijn geuit om wel degelijk aan te geven dat de winkelier slechte service heeft en niet klantvriendelijk is.
Maar...ik vind in dit geval, dat VC keurig heeft gehandeld....zo doen ze normaal niet hoor. Als je daar iets koopt, calculeer je gewoon in dat de kwaliteit niet top is. Niets mis mee, daar is hun prijs ook naar.
Voor een duppie op de eerste rij zitten willen we allemaal wel
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Omdat anderen (bedrijven) iets wel doen is geen reden om aan te nemen dat iedereen dat doet. Zucht... die teleurstelling was niet nodig als TS wist hoe de vork in de steel zat. Als je dit weet, ben je niet teleurgesteld omdat je weet wat je kunt verwachten, zeg ik altijd maar. Kinderen drammen ook soms als ze teleurgesteld zijn en hun zin niet krijgen, toch wordt ze dit vaker afgeleerd. Ik mag van mening zijn dat TS een verkeerde veronderstelling hanteert en ik mag dat ook ventileren op het forum.Umad schreef:Zucht... Hoezo ten onrechte? Dus jij/jullie gaat nu bepalen hoe TS zich moet gedragen? Hij/ze is teleurgesteld, dat plaatst hij/ze op een forum, niet meer en minder. Hij/ze beschuldigd de firma nergens van, maar uit alleen de teleurstelling omdat er bedrijven zijn die deze service WEL hanteren.
Nee, voor mij zijn al die topics totaal overbodig. Als mensen nu eens zouden weten hoe het zit, dat is pas makkelijk en scheelt een hoop topics hier. Koop=koop en ruilen is een gunst en geen recht. TS mag best een pluim geven omdat TS tegoedbonnen krijgt de winkel had ook kunnen zeggen: vette pech we doen helemaal niets. Tis maar net hoe je er tegenaan kijkt, denk ik dan.Umad schreef:Om te voorkomen dat meer mensen tegen deze teleurstelling aanlopen plaatst TS een berichtje op internet waarin ALLEEN staat dat TS GEEN pluim geeft omdat ze de spullen niet terug kon brengen voor geld. Wel zo makkelijk toch?
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Is het ook niet....verre van zelfsBBCS schreef:Ik ben er wel eens geweest. Ik kan niet zeggen dat ik het zo'n geweldige winkel vind.Strieper schreef:...als je Van Cranenbroek kent, WEET je dat dat ook zo isBBCS schreef:....Dergelijke zinnen zijn geuit om wel degelijk aan te geven dat de winkelier slechte service heeft en niet klantvriendelijk is.
Maar...ik vind in dit geval, dat VC keurig heeft gehandeld....zo doen ze normaal niet hoor. Als je daar iets koopt, calculeer je gewoon in dat de kwaliteit niet top is. Niets mis mee, daar is hun prijs ook naar.
Voor een duppie op de eerste rij zitten willen we allemaal wel
Massale palletverkoop, van alles heel veel en niet bepaald netjes opgesteld
Typische discounter.
Groot geworden, ooit, door de handel in zitmaaiers
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
[ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]emmy75 schreef:Omdat anderen (bedrijven) iets wel doen is geen reden om aan te nemen dat iedereen dat doet. Zucht... die teleurstelling was niet nodig als TS wist hoe de vork in de steel zat. Als je dit weet, ben je niet teleurgesteld omdat je weet wat je kunt verwachten, zeg ik altijd maar. Kinderen drammen ook soms als ze teleurgesteld zijn en hun zin niet krijgen, toch wordt ze dit vaker afgeleerd. Ik mag van mening zijn dat TS een verkeerde veronderstelling hanteert en ik mag dat ook ventileren op het forum.
Volgende alinea maakt het duidelijker.
Precies. Voor JOU zijn ze overbodig. Dat jij in de gelukkige situatie verkeerd tijd te over te hebben om zo vaak dit forum te lezen dat je goed op de hoogte bent, betekend nog niet dat dit voor iedereen het geval is. Je kunt als consument onmogelijk overal van op de hoogte zijn. Vandaar dat dit forum voor onwetenden een bron van informatie kan zijn. Alleen jammer dat de arrogante betweters ipv informatie verschaffen liever gaan beschuldigen want de "toon van het mailtje staat me niet aan". Hoezee!emmy75 schreef:Nee, voor mij zijn al die topics totaal overbodig. Als mensen nu eens zouden weten hoe het zit, dat is pas makkelijk en scheelt een hoop topics hier. Koop=koop en ruilen is een gunst en geen recht. TS mag best een pluim geven omdat TS tegoedbonnen krijgt de winkel had ook kunnen zeggen: vette pech we doen helemaal niets. Tis maar net hoe je er tegenaan kijkt, denk ik dan.
Ook al is het voor jou misschien de meest simpele regel die er is, ik wist het ook niet tot dit topic. Bovendien, als mensen wisten hoe het zat, kon je dit forum wel sluiten.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2011 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Prima. Je hebt gelijk. Een veroordeling is duidelijk iets anders maar dat gaat er niet in vrees ik.BBCS schreef:Dat is een keiharde veroordeling jegens de winkel.Umad schreef:Om te voorkomen dat meer mensen tegen deze teleurstelling aanlopen plaatst TS een berichtje op internet waarin ALLEEN staat dat TS GEEN pluim geeft omdat ze de spullen niet terug kon brengen voor geld. Wel zo makkelijk toch?
Ook de zin:
Is zeer duidelijk een veroordeling jegens de winkel.deze spullen in orginele verpakking retour naar winkel ,daar begon de ellende pas echt goed, na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
Als iemand zou schrijven:
Ik ging met de spijtaankoop terug naar de winkel. Toen begon de ellende pas echt goed, de winkelier gaf het geld niet terug. Al met al, geen pluim voor die winkel.
Dan geeft die schrijver aan de lezer een zeer duidelijke veroordeling aan het adres van de winkel.
Kort gezegd: de koper uit zijn ongenoegen, omdat de koper niet zijn zin gekregen heeft: een verwend nest die haar zin niet krijgt.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Ook ik heb niet altijd goede ervaringen met Cranenbroek Budel meegemaakt.
Op aanraden van een verkoper heb ik een pomp voor een vijver gekocht. Helaas was de pomp te krachtig en spoot het water over de vijver heen. Ik ben daarop teruggegaan en heb met moeite de pomp kunnen ruilen tegen een kleinere model. Uiteraard kreeg ik ook te maken met het feit dat je geen geld terug krijgt. Dus op aanraden van een verkoper een te grote pomp gekocht en het verschil werd alleen met een tegoedbon betaald. Ik heb daarop de manager laten komen en heb aangegeven dat ik het weinig fair vond hoe hier een klacht afgehandeld werd. Ik heb ongeveer een kwartier tot 20 minuten moeten wachten tot ik uiteindelijk mijn geld toch terugkreeg. Ik ben op zo'n moment zeer standvastig (misschien koppig) en blijf wachten tot het probleem is opgelost. Het ging welliswaar om een paar euro maar ik vind het principieel verkeerd dat zij een fout maken en ik vervolgens mijn geld niet terugkrijg. Alles is na veel moeite weer goed gekomen maar sinds die tijd is de liefde voor deze winkel bij mij wel een beetje bekoeld.
Op aanraden van een verkoper heb ik een pomp voor een vijver gekocht. Helaas was de pomp te krachtig en spoot het water over de vijver heen. Ik ben daarop teruggegaan en heb met moeite de pomp kunnen ruilen tegen een kleinere model. Uiteraard kreeg ik ook te maken met het feit dat je geen geld terug krijgt. Dus op aanraden van een verkoper een te grote pomp gekocht en het verschil werd alleen met een tegoedbon betaald. Ik heb daarop de manager laten komen en heb aangegeven dat ik het weinig fair vond hoe hier een klacht afgehandeld werd. Ik heb ongeveer een kwartier tot 20 minuten moeten wachten tot ik uiteindelijk mijn geld toch terugkreeg. Ik ben op zo'n moment zeer standvastig (misschien koppig) en blijf wachten tot het probleem is opgelost. Het ging welliswaar om een paar euro maar ik vind het principieel verkeerd dat zij een fout maken en ik vervolgens mijn geld niet terugkrijg. Alles is na veel moeite weer goed gekomen maar sinds die tijd is de liefde voor deze winkel bij mij wel een beetje bekoeld.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Was uw uitleg wel correct ?zwartjens schreef: Op aanraden van een verkoper heb ik een pomp voor een vijver gekocht. Helaas was de pomp te krachtig en spoot het water over de vijver heen. .....
maar ik vind het principieel verkeerd dat zij een fout maken en ik vervolgens mijn geld niet terugkrijg.
U stelt eenvoudig dat zij het verkeerde advies hebben gegeven, maar wellicht was uw voorstelling van zaken onjuist. U zal niet de eerste zijn die niet kan uitrekenen hoeveel liter de vijver groot is.
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Winkels als van cranenbroek zijn leuk voor consumenten die zelf precies weten wat ze nodig hebben. Als de consument advies nodig over de aanschaf van een vijverpomp kan deze beter naar een vijverspecialist gaan. De keuze van de winkel ligt dan toch echt bij de consument zelf.zwartjens schreef:Ook ik heb niet altijd goede ervaringen met Cranenbroek Budel meegemaakt.
Op aanraden van een verkoper heb ik een pomp voor een vijver gekocht. Helaas was de pomp te krachtig en spoot het water over de vijver heen. Ik ben daarop teruggegaan en heb met moeite de pomp kunnen ruilen tegen een kleinere model. Uiteraard kreeg ik ook te maken met het feit dat je geen geld terug krijgt. Dus op aanraden van een verkoper een te grote pomp gekocht en het verschil werd alleen met een tegoedbon betaald. Ik heb daarop de manager laten komen en heb aangegeven dat ik het weinig fair vond hoe hier een klacht afgehandeld werd. Ik heb ongeveer een kwartier tot 20 minuten moeten wachten tot ik uiteindelijk mijn geld toch terugkreeg. Ik ben op zo'n moment zeer standvastig (misschien koppig) en blijf wachten tot het probleem is opgelost. Het ging welliswaar om een paar euro maar ik vind het principieel verkeerd dat zij een fout maken en ik vervolgens mijn geld niet terugkrijg. Alles is na veel moeite weer goed gekomen maar sinds die tijd is de liefde voor deze winkel bij mij wel een beetje bekoeld.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15 sep 2012 19:39
Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel
Ik ben een fan van Cranenbroek winkels. Goedkoop, degelijk en groot assortiment. Jammer dat er geen centrale vestiging is. Ze liggen allemaal in het zuiden.