LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eetkamerstoelen gekocht in 2005 - in juli 06 nog niet thuis

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Roger M

Eetkamerstoelen gekocht in 2005 - in juli 06 nog niet thuis

Ongelezen bericht door Roger M »

Beste Radar,

Inmiddels heb ik via uw website begrepen dat er heel veel gedupeerden op service van de Meubelman cq. Sanders Meubelstad zitten te wachten.

Vandaar ook mijn brief met het verzoek om te overwegen om een uitzending te besteden mbt dit actuele probleem.

In november 2005 hebben wij 4 eetkamerstoelen gekocht bij Sanders. Omdat wij een vloer van natuursteen hebben, bestelden wij deze stoelen met parketrollen.

Elke drie weken ontvingen wij een brief waarin door de Meubelman vermeld werd dat de stoelen nog niet binnen waren en hielden ze een slag om de arm wanneer de stoelen wel geleverd zouden worden. Dit is maanden zo gebleven.

We hebben gevraagd om leenstoelen, omdat wij anders zonder stoelen zouden zitten. We gaven duidelijk aan dat het stoelen moesten zijn die geen krassen zouden achterlaten op de vloer. (vandaar de parketrollen).

We hebben de leenstoelen ontvangen en de jongens die de stoelen brachten, (volgens mij vakantiewerkers, gezien de professionaliteit en de leeftijd) moesten zelf stevig lachen om de stoelen die ze af moesten leveren. Lichtblauw, ontzettend lelijk, metalen bramen waar je je handen aan opentrekt tot bloedens toe en pootjes van metaal. Ze gaven een velletje plakviltjes erbij, die moesten we maar onder de stoelen plakken.

Dit ging drie keer goed, daarna de eerste krassen op de vloer. Dus gevraagd voor andere leenstoelen. Dit bleek het bedrijf niet helemaal te begrijpen. We hebben uiteindelijk zelf voor andere stoelen gezorgd en we hebben moeten smeken of ze de stoelen aub weer wilden ophalen, omdat ze in de weg stonden. Een afspraak maken over levering en ophalen is niet mogelijk bij de Meubelman. Een zeer onvriendelijke Rita gaf aan dat we de dag van tevoren maar moesten bellen en dat ze zich niet konden aanpassen. Dit kost mij dus een hele vrije dag ipv een halve, want ik kan niet van vandaag op morgen vrij pakken. Firma de Meubelman gaf na veel zeuren 10% korting op de kosten “om het leed te verzachten”.

Maanden later, we geloofden al niet meer in de levering, werden de bestelde stoelen geleverd. Bij aflevering bleken alle vier de stoelen beschadigd. Zeer veel krassen en lakschade op alle 16 stoelpoten, vlekken in het leer. De stoelen werden met behulp van de parketrollen over de straat naar binnen gereden, dus deze waren ook al beschadigd.

De jongetjes gaven mij twee mogelijkheden:

1) De stoelen accepteren, dan zou een monteur van de meubelman de stoelen komen nakijken en het frame vervangen. Dan moest alles betaald worden.
2) De stoelen weigeren, dan gingen ze naar de fabriek en werden de frames aldaar vervangen en zouden ze teruggestuurd worden. Dan hoefden we nog niets te betalen.

Aangezien de stoelen duur genoeg waren, nam ik geen genoegen met reparatiestoelen en gingen ze mee terug.

Toen begon het feest pas echt…

Vanaf dit moment zijn de stoelen volgens de meubelman geleverd en is het een service kwestie geworden. Ik zou nu niet meer onder de koop uit kunnen zonder boete te moeten betalen, aldus Dhr Wolf, van de customer service. Dhr Wolf zei dat ik de stoelen niet had hoeven weigeren, maar ook dat de frames niet te vervangen zijn. Er moesten vier nieuwe stoelen besteld worden, verwachtte levertijd 8 weken. De stoelen zijn 14/6 besteld volgens de Meubelman. Omdat ik bang was dat we dezelfde stoelen terug zouden krijgen, heb ik de stoelen als leenstoelen gevraagd. Dit was akkoord.

Kort daarna werd ik gebeld, dat er in het bedrijf een parketwieltje onder de stoel was afgebroken. Ze zouden de stoelen bezorgen en een monteur langssturen om de stoel te repareren. De stoelen werden bezorgd, de monteur is nooit geweest. Wel kregen we een bruine envelop via de post van een firma die we niet kenden. In de envelop zat een onderdeel van een wieltje, zonder begeleidende brief. Blijkbaar moesten we de boel zelf repareren.

Dit is niet meer gebeurd, want kort daarna braken nog een aantal wielen af, wat als gevolg had dat we nog een aantal flinke krassen op de vloer erbij hebben.

Dit verhaal teruggekoppeld naar Dhr Wolf. Hij beloofde de fabriek te bellen om een voorraadje wieltjes te bestellen, zodat we voorlopig vooruit zouden kunnen als er weer wieltjes zouden afbreken. (ja u leest het goed). We hebben nog aangegeven dat vorig jaar deze stoelen uit de nieuwe collectie waren en dus nu verouderd, maar hier zit volgens Dhr Wolf geen prijsverschil in, verder ging hij er ook niet op in. Hij gaf wel aan dat er nog nooit eerder problemen zijn geweest met de parketrollen. (zie onderaan de brief voor het bewijs van het tegendeel)

Op deze wieltjes wachten we nu al een aantal weken en waarschijnlijk worden onze nieuwe stoelen binnenkort geleverd. Dan maar hopen dat ze in orde zijn en het probleem niet opnieuw begint.

Als we op dit punt gewoon zouden annuleren, hebben we als resultaat: een flink aantal krassen op de vloer, een aantal vrije dagen voor niets opgenomen, een hoop telefoonkosten en nog steeds niet de stoelen die we zo mooi vinden. Om maar te zwijgen over de korting “om het leed te verzachten” die we dan kwijt zullen raken.

Ik heb deze brief opgesteld naar aanleiding van een brief op uw website met verzoek tot het benoemen tot de “koude douche”. Een stuk uit deze brief als citaat:

Een klein jaar geleden hebben wij 4 eetkamerstoelen gekocht bij Sanders. Omdat wij een houten vloer hebben, bestelden wij deze stoelen met parketrollen. Bij aflevering bleken deze rollen niet goed te werken. Na meerder pogingen om het euvel te verhelpen, bleek het niet te verhelpen te zijn.

13 juli 2006: Ik belde nogmaals met de vraag waar de wieltjes bleven. Er werd mij beloofd dezelfde dag of uiterlijk de dag erna terug te bellen met informatie hieromtrent.

18 juli 2006: Ik heb nog steeds geen telefoontje gehad van de meubelman, dus nog maar eens gebeld. Dhr Breddels beantwoordde de telefoon. Dhr Breddels is een parttime medewerker bij de Meubelman en geeft aan dat Dhr Wolf niet meer bij de Meubelman werkt. Er staat niets in de computer over de bestelling van de wieltjes aldus Dhr. Breddels.
Nieuwe wieltjes bestellen heeft volgens Dhr. Breddels weinig zin. “Deze zouden zeker drie weken onderweg zijn en de fabriek heeft bevestigd dat de stoelen in week 32 bij de Meubelman geleverd worden. Dan zouden de stoelen in week 33 a 34 bij mij thuis geleverd kunnen worden”. Hierop stelde ik de vraag waarom ik de vorige keer binnen enkele dagen een onderdeel van de wieltjes geleverd kon worden en dit nu zo lang duurt. Volgens Dhr. Breddels was de vorige keer het probleem van de wieltjes uitgebreid bekend bij de Meubelman en hebben zij een grote doos met wieltjes besteld. Vanuit deze doos is toen geleverd en nu is de doos leeg. (Dhr Wolf zei destijds dat het probleem met de wieltjes geheel onbekend was).

Verder zou er in augustus geen monteur beschikbaar zijn om de wieltjes te monteren. Daarop heb ik aangeboden om dit zelf te proberen, om in ieder geval gebruik te kunnen maken van de leenstoelen. Dhr. Breddels heeft toen contact opgenomen met de fabriek, belde korte tijd later terug dat niemand bereikbaar was. Hij zou de zaak overdragen naar een collega en deze zou mij morgen terugbellen.

In de winkel van Sanders Meubelstad heb ik inmiddels gezien dat mijn stoelen uit de nieuwe collectie inmiddels uit de handel genomen zijn. Er wordt druk overlegd of een nieuwe fabriek een betere versie van deze stoelen gaat maken, bevestigt mij de Meubelman. Volgens zowel Sanders als de Meubelman worden deze stoelen op allerlei technische vlakken enorm verbeterd om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

Waarschijn zal ik helaas nog de oude versie krijgen, zonder deze verbeteringen.

Tot zover de stand van zaken tot dinsdag 18 juli 2006. (Aankoopdatum 17-11-2005)

R. Milder

16again

Re: Eetkamerstoelen gekocht in 2005 - in juli 06 nog niet thuis

Ongelezen bericht door 16again »

Wordt het niet eens tijd in de diverse meubelman topics, om de geschillencommissie te laten bepalen, waar het geduld van de koper op houdt, en wanprestatie van de verkoper (met bijbehorende ontbinding koop+ eventueel schadevergoeding) begint?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Wordt het niet eens tijd in de diverse meubelman topics, om de geschillencommissie te laten bepalen, waar het geduld van de koper op houdt, en wanprestatie van de verkoper (met bijbehorende ontbinding koop+ eventueel schadevergoeding) begint?
Dag 16again

In principe kan de consument dat zelf doen door op de verkoopbon een finale leveringsdatum te laten schrijven. Dus, bijvoorbeeld kopen op 1-8-2006 krijgt dan als uiterste leveringsdatum van 1-10-2006. Wordt die leveringsdatum niet gehaald, dan kun je zonder meer de koop annuleren en je aanbetaling terug eisen. Nog beter is natuurlijk géén aanbetaling te doen.

Vriendelijke groet, Paula.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Helaas hebben de huidige klagers weinig aan de tip:koopovereenkomsten zijn al gesloten, dus finale levertijd kan niet meer besproken worden.

De CBW voorwaarden kennen overigens al een uiterste levertijd:
1 maand na verlopen van de zogenaamde vermoedelijke levertijd kan je de koop ontbinden.
(bijvoorbeeld: levering week 19-21, dan kan je van de koop af zodra week 21 met een maand verstreken is)

In de meubelman topics is echter sprake niet echt sprake van verlopen levertijd, maar problemen bij service/reparatie/omruiling.

Zeker gezien de klachten van beschadiging vloer is voorlegging bij geschillencommissie hier aan te raden.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag 16again,

Het was ook geen tip voor de huidige klagers. De voorgestelde werkwijze kan gehanteerd worden door consumenten bij alle tricky consumentenaankopen.

Vriendelijke groet, Paula.

Roger M

Hier volgt dan het vervolg op mijn eerder geplaatst verhaal:

Datum….. (nog invullen): Op 13 juli 2006 heb ik mail met de inhoud van dit document aan Trosradar gestuurd. Ik heb een kopie van deze mail doorgestuurd aan De Meubelman en aan Sanders. De directeur (Dhr. Jurgen Menting) persoonlijk heeft mij een aantal dagen later gebeld om op deze mail te reageren. Hij gaf aan normaal gesproken “allergisch” te reageren op dit soort acties. Daarna heeft hij geprobeerd om mij uit te leggen hoe de organisatiestructuur binnen zijn bedrijf in elkaar zit en dat “De Meubelman” er alles aan gedaan heeft om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Wat als een vervelend gesprek begon, werd uiteindelijk een verhelderend verhaal. Helaas lost dat onze problemen niet op. Hij kan de stoelen niet sneller laten komen, maar zal er voor zorgen dat de leenstoelen zo snel mogelijk gebruikt kunnen worden. Ik kreeg zijn gsm nummer met de mededeling dat ik hem mocht bellen als er problemen waren, maar dat hij over een aantal weken op vakantie was en dan natuurlijk weinig kon betekenen. Hij garandeert mij dat de wieltjes zo snel mogelijk opgestuurd worden en dat als de stoelen arriveren deze zeer nauwkeurig gecontroleerd worden alvorens deze naar ons toe komen. Verder geeft hij aan duidelijke instructies te zullen geven naar de chauffeurs, zodat de stoelen cq wielen niet nogmaals beschadigen. Hij vroeg of ik de wieltjes zelf kan/wil monteren, aangezien tot augustus geen monteur beschikbaar is en ik zodoende de stoelen eerder kan gebruiken. Omdat dit eenvoudig blijkt te zijn, ga ik hiermee akkoord, zodat alles bespoedigt kan worden. Ik heb mijn ongenoegen over de werkwijze en met name de communicatiewijze van zijn werknemers uitgesproken (Dhr Wolf en Mw. Rita). Dhr Menting gaf aan dat Dhr Wolf met deze reden uit zijn huidige functie is geplaatst.

Een behoorlijke tijd later…..

2 augustus 2006: Zelf nog maar eens naar de Meubelman gebeld met de vraagstelling waar de parketwieltjes blijven. Na navraag heeft Dhr Deddens (oid) mij teruggebeld en bood zijn excuses aan namens De Meubelman. Volgens Dhr Deddens zouden deze wieltjes al tien dagen geleden bij mij bezorgd moeten zijn, maar zijn die niet verstuurd. Waarom, kan hij niet aangeven. Ze worden vandaag nog met de post naar mij verstuurd. Ook gaf hij aan dat de levering van de stoelen waar wij op wachten deze week zal zijn, dus volgende week kunnen wij de levering thuis verwachten. Ik vraag me dus af of het nog zin heeft om de wieltjes allemaal te monteren. Ik heb Dhr. Deddens gezegd dat ik benieuwd ben of ik de nieuwe stoelen eerder heb, dan dat ik de leenstoelen zover heb gemonteerd dat ik deze eindelijk eens kan gebruiken. Deze leenstoelen staan me nu al een behoorlijke tijd in de weg omdat ik ze niet kan gebruiken en niet op de (eetkamer)vloer durf te zetten en ik moet nog steeds op de bank eten, omdat ik geen eetkamerstoelen heb.

3 augustus 2006: Er zijn twaalf wieltjes gearriveerd, helaas zonder het essentiële deel om deze te kunnen monteren in de stoelen. Het plastic busje dat altijd breekt is er niet bij.

4 augustus 2006: Gebeld met Dhr. Deddens en doorgegeven dat we zo niets met de wieltjes kunnen. Hij gaf aan dat hij ervoor zou zorgen dat deze maandag verstuurd werden. Hij gaf aan dat de stoelen dit weekend werden verwacht. Dus het verhaal dat we de stoelen in de week van 8 augustus kunnen verwachten klopt nog steeds.

8 augustus 2006: (Dinsdag). ’s Ochtends met Dhr. Deddens gebeld omdat ik de boel niet meer vertrouw. Hij beloofde mij om na te vragen of de onderdelen verstuurd zijn, na te kijken of de stoelen al binnen zijn en mij dan terug te bellen. Om 16.00 uur nog geen onderdelen ontvangen, ook geen telefoontje. Nog maar eens gebeld. Dhr. Deddens gaf aan dat de onderdelen vandaag worden verstuurd en morgen zullen arriveren. Op de vraag waarom de onderdelen niet gisteren verstuurd zijn kon hij geen antwoord geven. Hij wist ook nog niet wanneer de stoelen zouden arriveren. Dit antwoord heeft hij vóór 16.30 uur en dan belt hij mij terug. Ik heb besloten om géén monteur te vragen, ze zullen nu in augustus wel weer beschikbaar zijn, maar dit kost de Meubelman onnodig geld en mij waarschijnlijk vertraging. Het is nu 16.45 uur…. Zou ik vandaag nog gebeld worden?

Roger M

Nog maar even een update er tegenaan gooien.

Het vervolg op 8 augustus:

Om 17.15 uur heeft Dhr Deddens teruggebeld met de mededeling dat de stoelen eind week 33 waarschijnlijk op donderdag zullen binnenkomen, dus in week 34 bij ons. Waarom hij dan eerst zei dat ze afgelopen weekend zouden binnenkomen is mij niet duidelijk.

Over drie maanden is het een jaar geleden dat ik de stoelen heb besteld, dus over drie maanden is het ook een jaar geleden dat ik mijn ontbijt, lunch en avondeten aan tafel heb kunnen nuttigen.

9 augustus 2006: Geen onderdelen ontvangen. Om 16.30 uur Dhr Deddens gebeld. Deze kan het magazijn vandaag niet meer bereiken en belt mij morgenvroeg terug.

10 augustus 2006: Dhr Deddens heeft gebeld. Hij geeft aan dat er iets mis is gegaan (“een foutje”) en dat de onderdelen vandaag worden verstuurd en morgen arriveren. Hierop antwoordde ik dat hij deze zin al een aantal dagen vertelt en dat ik dit geen foutje meer kan noemen. Wederom excuses namens de Meubelman.

Morgen heb ik de leenstoelen al de 60ste dag in mijn bezit, zonder dat ik ze gebruiken kan, of laten we het anders noemen, ze staan me al 60 dagen in de weg en niemand van de firma De Meubelman heeft het probleem tot nu toe kunnen oplossen. En dan vragen ze zich af waarom ik het vertrouwen in De Meubelman verlies.

Wordt vervolgd....

Gesloten