LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Heerda
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2007 12:31

ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door Heerda »

Ik ben op zoek naar advies/ervaringen met een matras combinatie van nasa traagschuim als top en onderlaag met een pocketvering.
Dit wordt o.a. geboden door nasafit waarbij je de matras 3 weken mag uitproberen. Wordt mij geadviseerd door een speciaalzaak. Ik heb rugklachten met een matras met alleen pocketbinnenveren (zoals wel soft als hard).

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door mihoen »

kijk eens bij leen bakker. daar hebben ze er 1. ben de naam ff kwijt. dan kun je m voelen in de winkel. moet je alleen wel weten hoe je bodem is.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door jls63 »

om te beginnen, de NASA houdt zich bezig met ruimtevaart en niet met matrassen, toppers e.d.. Dus, winkels die nasaschhuimproducten verkopen, is besodemieteren waar je bij staat.

Wat 3 weken uitproberen, moet je met een korreltje zout nemen. Je kunt het uitleggen, als dat de verkoper geen verstand ervan heeft, en dus moet je het zelf maar zien op te lossen. Tevens betaal je gewoon een matras en als deze niet bevakt krijg je het geld niet retour, maar moet je een nadere bij hen kopen. Soort koppelververkoop. Als het wel bevalt, krijg je dan een nieuwe of moet je de matras houden welke je 3 weken hebt uitgeprobeerd. En is de matras die krijgt, wel nieuw of ook al uitgeprobeerd door anderen? Uiteindelijk wordt in bed niet alleen geslapen en derhalve is het niet hygiensch verantwoord.

Als u werkelijk rugklachten heeft, ga naar een goede gerenomeerde beddenwinkel en dus niet naat leen bakker, kwantum, retteketet geen beter bed enz.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door mihoen »

@jls

het is maar net wat men wilt, wil je een matras van max 400 euris, of ligt je bestedingsbedrag hoger? als je niet meer dan 400 KUNT uitgeven, kun je wel naar een bedderie of iets van dien aard-goed advies en blabla- , maar die gaan jou echt een matras van 2000 niet verkopen voor 400

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door jls63 »

het is maar wat je wilt. Als je een Ferrari wilt kopen en je hebt het geld niet, is de keuze of sparen en wachten of iets kopen bij wat je budget past. Maar ga dit dan niet vergelijken met een hele dure Ferrari of in dit geval met een dure matras.

Goede traagschuimmatrassen kosten 1 persoons minimaal rond de 1000.= of meer. En wie zegt dat dit de juiste oplossing is? Ga na een goede beddenwinkel en leg je probleem uit. Zo kunnen zij rekening houden met je wensen, bodem, besteedbaar bedrag en eventuele lichamelijke klachten.

Een goede matras kost nou eenmaal geld. Een goedkope matras lijkt leuk, maar de vreugde van het het prijsvoordeel vergaat al snel als men binnen afzienbare tijd weer een nieuwe, en vaak wel duurdere, matras moet kopen. Goedkoop is niet voor niets duurkoop!!

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door mihoen »

waar leest men dan ik vergelijkingen maak met een ferrari? LEZEN!

daarbij: je betoog staat vol met vage termen. wat is duur? wat is goed? wat is goedkoop? wat is slecht? wat is leuk? termen die volledig persoonlijk zijn, en niet te gvangen is vage begrippen

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nasa matrassen

De associatie die men heeft met de naam nasaschuim is dat het materiaal high tech is doordat het bij Nasa gebruikt wordt. Tempur gebruikt nasa dan ook continu in hun marketing uitingen terwijl het materiaal uiteindelijk niet door nasa gebruikt wordt. Vandaar dat de benaming nasa matras niet echt logisch is.

Bij het gebruik van de naam nasaschuim of nasamatras denkt men al snel dat nasa het schuim of matras produceert terwijl dit niet het geval is. Nasa produceert vrij weinig en zeker geen matrassen. De werkwijze van Nasa is om offertes op te vragen bij diverse producenten en hiervoor dan de goedkoopste te kiezen. Dit was indertijd Tempur. Omdat Tempur het materiaal onder licentie van NASA mocht gebruiken noemde zij hun matrassen Nasa matrassen of Tempur matrassen. Bij rhf kiezen wij voor de naam Traagschuimmatras of visco elastich polyurethaan schuim in plaats van nasa matras

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door mihoen »

het is voor een klant belangrijk dat men termen gebruikt die begrepen worden. als een klant weet wat nasaschuim is en uit zijn woorden is duidelijk dat voor hem nasaschuim hetzelfde is als traagschuim kunnen wat mij betreft de woorden door elkaar gebruikt worden.
een traagschuimmatras kan natuurlijk nooit worden verkocht als ZIJNDE nasaschuim, maar wel LIJKENDE OP. net als parmaham alleen uit parma mag komen, terwijl je wel ham mag verkopen a la parma. en dat geld ook voor champgane en andere artikelen

Arno Consu
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 22:52

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door Arno Consu »

Hallo Heerda,
Lees eerst heel goed de voorwaarden over de proefligperiode.
1 issue is hierin belangrijk. Niet goed? Geld terug. En daarmee bedoel ik het gehele bedrag.
Wanneer deze zaak daarmee instemt kan je gaan proefliggen.
Als een zaak andere voorwaarden heeft dan niet goed (al je) geld terug kan je wel eens een flink deel van het aankoop bedrag kwijt zijn wanneer het matras niet bevalt.
Succes.

pghverhagen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2011 16:46

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door pghverhagen »

Een traagschuim matras vormt zich naar je lichaam maar geeft geen ondersteuning die essentieel is voor rugpatienten. Ik had zelf veel last van lage rugpijn en ben er vanaf gekomen door een Dorsoo bed. Belgisch systeem met een hydraulische lattenbodem. Volgens mij het enige systeem met dynamische ondersteuning. En zij geven wel een unieke niet tevreden geld terug garantie. Als na 2 maanden geen beter slaapresultaat is kun je het bed teruggeven en krijg je je geld terug.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ pghverhagen, ben je hier nu alleen om reclame te maken ?

pghverhagen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2011 16:46

Re: ervaringen met traagschuim toplaag + pocketveringmatras?

Ongelezen bericht door pghverhagen »

@chocomelk: deel mijn ervaring. Ben misschien wat enthousiast over mijn Dorsoo bed maar kan het iedereen aanbevelen met slaapproblemen alsgevolg van rugklachten.

Gesloten