LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fashion4Home ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Opzoek1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2011 01:12

Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door Opzoek1 »

Heeft er iemand ervaring met Fashion4Home (http://www.fashion4home.nl/)? Ik vind de meubels er strak uit zien, en redelijk betaalbaar. Ik vraag me echter af wat de kwaliteit ervan is. Anyone?

Opzoek1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2011 01:12

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door Opzoek1 »

Niemand?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Meer reclame maken, dan krijg je vast wel klanten.
En klachten, en dan ben je zo wereldberoemd op dit forum... :mrgreen:

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door oom agent »

Ik ben ook op zoek naar ervaringen, er is niets te vinden... Het vreemde is ook dat de producten die ze verkopen ook nergens anders (via google) te vinden zijn..

De showroom is in de buurt van Berlijn, net eventjes te ver weg voor de aanschaf van een slaapbankje. :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Infurn is een vergelijkbaar bedrijf, bestaat iets langer geloof ik, met een showroom in Londen. (zelfde firma ?) Over dit bedrijf zijn heel veel klachten o.a. op dit forum.

Mijn idee is als je geen geld hebt voor een showroom(pje) in nederland je niet serieus bent te nemen als meubelbedrijf. Je neemt behalve jezelf ook je klanten niet serieus als je ze vraagt even naar Berlijn te tuffen.

Hoe staat het trouwens met de levertijden ? :?


Als je lang wilt wachten en niets aanbetaald kun je de gok wel eens nemen als je het elders niet kan vinden op internet. Mogelijk heeft het ook een reden dat het niet op andere plaatsen te koop is :idea: . Het zie er allemaal erg chinees uit. Dit kan problemen geven met garantie.
Mogelijk dat echte winkels het daarom niet willen verkopen.

Nogmaals betaal niets aan. Kijk bij Infurn tot wat een toestanden dit kan lijden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Retourrecht: een bank terugsturen kost je altijd 110 euro. Zelf terugbrengen mag niet....

Overigens is de nl site een slecht vertaalde versie van het duitse original. Hoe serieus ben je dan.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door 16again »

Retourrecht: een bank terugsturen kost je altijd 110 euro. Zelf terugbrengen mag niet....
Dat is heel wat beter dan de winkels in Nederland!
Dit retourrecht houdt volgens mij in dat je aanschafprijs terug krijgt en koop ontbonden wordt.

Bij CBW winkels kun je zodra je je handtekening plaats, alleen tegen 30% van de aanschafprijs van de koop af. Is het product geleverd, dan kun je niet meer terug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Retourrecht: een bank terugsturen kost je altijd 110 euro. Zelf terugbrengen mag niet....
Dat is heel wat beter dan de winkels in Nederland!
Dit retourrecht houdt volgens mij in dat je aanschafprijs terug krijgt en koop ontbonden wordt.

Bij CBW winkels kun je zodra je je handtekening plaats, alleen tegen 30% van de aanschafprijs van de koop af. Is het product geleverd, dan kun je niet meer terug.
Ach jee, daar heb je 16 anti cbw weer.....

Misschien moet je je even gaan verdiepen in de wet koop-op-afstand. Die wet is niet van toepassing op stenen winkels. En heel misschien heeft dat ook wel een reden ?

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door 16again »

De wet koop op afstand biedt geen 30 dagen retourrecht, maar slechts 8.

Opzoek1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2011 01:12

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door Opzoek1 »

Dank voor de reacties; ik denk dat ik dan toch maar op zoek ga naar een andere meubelzaak

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

16again schreef:
Retourrecht: een bank terugsturen kost je altijd 110 euro. Zelf terugbrengen mag niet....
Dat is heel wat beter dan de winkels in Nederland!
Dit retourrecht houdt volgens mij in dat je aanschafprijs terug krijgt en koop ontbonden wordt.

Bij CBW winkels kun je zodra je je handtekening plaats, alleen tegen 30% van de aanschafprijs van de koop af. Is het product geleverd, dan kun je niet meer terug.

Hou je er wel even rekening mee dat de meeste CBW winkels producten APART voor een comm. laten maken? En wanneer mensen het annuleren ze dus met een extra item in opslag zitten die ze met korting in de showroom weer moeten verkopen?

nschoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2011 20:47

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door nschoot »

Ik heb begin juli bij f4h een slaapbank gekocht. Ik had wat vragen en werd keurig en snel in het nederlands tewoord gestaan (Gezien de naam denk ik een nederlander). Levertijd is volgens de site 8-12 weken, dus heb helaas nog niks in huis.

Laatste bericht (vorige week) was dat de bank in een containerschip werd geladen en onderweg is. (ik gok van ergens in Azie naar Berlijn). Ik hoop dus binnen een paar weken de bank te ontvangen. Ik heb keurig updates gehad (productie begint, kwaliteitscontrole afgerond, op transport) maar er is helaas geen online statuspagina of "persoonlijke" pagina, dus na bestelling is het afwachten tot je wat hoort.

Ik heb gekozen voor f4h omdat de meubels er goed uitzien, heel aardig geprijsd zijn en ze de juiste maten slaapbank hadden voor onze zolder :-) ik weet niet of ik daar een bank had gekocht voor dagelijks gebruik in de woonkamer, want je wil er toch even op zitten en de kleur moet maar net goed uitvallen. Voor een zolder is het risico minder. Als dit een succes wordt durf ik misschien meer :-)

nschoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2011 20:47

Re: Fashion4Home ervaringen?

Ongelezen bericht door nschoot »

Bij deze de beloofde update. Afgelopen maandag (26-9) belde fashion4home voor een afleverafspraak en deze heb ik gemaakt voor afgelopen woensdag. De bank is keurig thuisbezorgd door een transportbedrijf (Transport Service Nederland) . Helaas werd de bank niet uitgepakt en in elkaar gezet, maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Het inelkaar zetten bestond uit het vastschroeven van de poten (beugels) en het bevestigen van een hendel voor het in/uitklappen. Er zat een handleiding bij hoe alles bevestigd dient te worden.

De bank staat inmiddels op z'n plek. De kleur (en het model) komt bij daglicht goed overeen met de verwachting op basis van foto's op de website. De bank is netjes afgewerkt. Het stikwerk ziet er keurig uit en de bank voelt degelijk aan (degelijker dan bijv. een IKEA bank). Dit is gevoel, het moet natuurlijk nog blijken. Wij zijn er erg tevreden mee. Hopelijk zijn onze toekomstige logees dat ook :-)

Dus: goede ervaring, alles volgens afspraak geleverd en ruim binnen de vooraf gestelde tijd (Het heeft alles bijelkaar denk ik 9 weken geduurd) en de kwaliteit is naar behoren. Nadeel: Het is toch wel een lange periode om te wachten, zeker vergeleken bij bijv. IKEA :)

Nog een update ten op zicht van de site: Er is inmiddels een persoonlijke pagina op hun website waar je op kunt inloggen en je bestelling kunt volgen.

Gesloten