LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantieconflict Ikea
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:12
Garantieconflict Ikea
Beste mensen
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 16 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen. De tweede optie is om ermee naar een filiaal te gaan, wat niet kan, want ik heb het laten bezorgen omdat ik geen vervoermogelijkheden heb.
De telefoniste van de klantenservice staat erop dat dit de twee enige mogelijkheden zijn om gebruik te kunnen maken van de garantie en dat is natuurlijk absurd, maar dat gegeven komt niet aan.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
In de zomer van 2018 heb ik een Mausundmatras gekocht bij Ikea en binnen een paar maanden lag ik in een diepe kuil die veel pijn aan mijn heupen gaf.
Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
Ik heb gekozen voor een Myrbackamatras van memoryfoam en dat heb ik eerst uitgetest in de winkel.
Nu ben ik 16 maanden verder en lig weer in een enorm diepe kuil, dus ik bel Ikea om daar mijn klacht te deponeren.
Nu willen ze weer fotobewijs, maar dat is niet te leveren, want memoryfoam veert terug in zijn originele staat en aldus is er aan de buitenkant niets te zien dat er sprake is van een enorme kuil, dus zit ik nu met een probleem waarvan ik niet weet hoe ik dat op moet lossen. De tweede optie is om ermee naar een filiaal te gaan, wat niet kan, want ik heb het laten bezorgen omdat ik geen vervoermogelijkheden heb.
De telefoniste van de klantenservice staat erop dat dit de twee enige mogelijkheden zijn om gebruik te kunnen maken van de garantie en dat is natuurlijk absurd, maar dat gegeven komt niet aan.
Na het telefoontje met iemand met een groot bord voor het hoofd ben ik te boos om helder te denken, dus is aan jullie de vraag, zonder me de trein in te sturen met een 2 persoonsmatras, wat kan ik het beste doen?
Re: Garantieconflict Ikea
Als je bij twee verschillende matrassen een kuilvorming krijgt....dan denk ik (jawel, een mening) dat het bed zèlf de veroorzaker is.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Garantieconflict Ikea
Of het ligt bij de slaper. Ik heb hier bij een beddenzaak een matras gekocht, het bleek dat ik een exemplaar nodig had dat wat extra kilootjes kon hebben. Het ding ligt er nu een jaar of 4, of 5, en nog niks aan het handje. In tegenstelling tot de vorige. Die was inderdaad op een gegeven moment doorgezakt.
Maar dat is het antwoord op een vraag die niet gesteld is.
De vraag is hoe Ikea de matras kan beoordelen. Er wordt immers garantie geclaimd, maar om te beoordelen of TS inderdaad voor garantie in aanmerking komt, zal er inderdaad ofwel een foto moeten worden verstuurd, ofwel de matras moet op een of andere manier die kant op. Andere opties zijn er niet.
Maar dat is het antwoord op een vraag die niet gesteld is.
De vraag is hoe Ikea de matras kan beoordelen. Er wordt immers garantie geclaimd, maar om te beoordelen of TS inderdaad voor garantie in aanmerking komt, zal er inderdaad ofwel een foto moeten worden verstuurd, ofwel de matras moet op een of andere manier die kant op. Andere opties zijn er niet.
Re: Garantieconflict Ikea
Waar bestaat de bedbodem uit?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12818
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Garantieconflict Ikea
Het eerste matras is dus 100% terugbetaald in de vorm van een tegoedbon. Zonder dat er naar gekeken is kon u een nieuw matras uitzoeken. Hele nette service.
Het doorzakken kan inderdaad komen door of een verkeerde bedbodem of niet het juiste matras onder de slaper.
U praat over een 2 persoons matras. Dat wil zeggen dat er 1 grote lattenbodem onder moet liggen. En dan eentje die geschikt is voor uw matras. 9 van de 10 mensen hebben 2 1 persoons lattenbodems onder een 2 persoons matras liggen. De zijkanten van de lattenbodems zijn star en de latten kunnen veren. Dan krijg je aan de zijkanten en middenin van het matras een starre ondersteuning en daartussen veert het. Dan krijg je dus kuilvorming tussen de starre gedeeltes.
U weet wat voor bedbodem u heeft, als u dat wilt delen is te achterhalen of daar winst ligt te behalen.
Het doorzakken kan inderdaad komen door of een verkeerde bedbodem of niet het juiste matras onder de slaper.
U praat over een 2 persoons matras. Dat wil zeggen dat er 1 grote lattenbodem onder moet liggen. En dan eentje die geschikt is voor uw matras. 9 van de 10 mensen hebben 2 1 persoons lattenbodems onder een 2 persoons matras liggen. De zijkanten van de lattenbodems zijn star en de latten kunnen veren. Dan krijg je aan de zijkanten en middenin van het matras een starre ondersteuning en daartussen veert het. Dan krijg je dus kuilvorming tussen de starre gedeeltes.
U weet wat voor bedbodem u heeft, als u dat wilt delen is te achterhalen of daar winst ligt te behalen.
Re: Garantieconflict Ikea
is het matras ook zoals bij eigenlijk elke matras die ik ken in de gebruiks voorschriften staat regelmatig gedraaid ook in de lengte?
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Garantieconflict Ikea
Na proef liggen ooit, maar 10 minuutjes liet ik ook daar een deuk achter, foto van gemaakt en 5 minuten later alles weer weg.
Dit traagschuim hoorde juist een kuil te komen waar je in komt te liggen en moeilijker draaide.
Heb je lang genoeg proef gelegen, minimaal 15 minuten maar na 10 minuten vond ik het moeilijk draaien en zweterig....
En man en vrouw, ik mag nooit vreemd gaan............
en aan andere kant slapen,
dat is wel 23 Kg verschil dus ook hebben we een andere matras van die serie.
Dit traagschuim hoorde juist een kuil te komen waar je in komt te liggen en moeilijker draaide.
Heb je lang genoeg proef gelegen, minimaal 15 minuten maar na 10 minuten vond ik het moeilijk draaien en zweterig....
En man en vrouw, ik mag nooit vreemd gaan............
en aan andere kant slapen,
dat is wel 23 Kg verschil dus ook hebben we een andere matras van die serie.
Margeautje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:12
Re: Garantieconflict Ikea
Beste mensen, ik weeg 80 kilo, dus niet echt heel erg bovenmaats.
Ikea heeft mij een dubbele bedbodem aangeraden en die heb ik ook genomen.
Het ledikant zelf is ook van Ikea, dus als dat de veroorzaker zou zijn dan heeft Ikea nog meer uit te leggen.
Het matras wordt regelmatig gedraaid. Keren kan niet, want het heeft alleen een bovenslaapzijde.
Ikea heeft mij een dubbele bedbodem aangeraden en die heb ik ook genomen.
Het ledikant zelf is ook van Ikea, dus als dat de veroorzaker zou zijn dan heeft Ikea nog meer uit te leggen.
Het matras wordt regelmatig gedraaid. Keren kan niet, want het heeft alleen een bovenslaapzijde.
Re: Garantieconflict Ikea
Ik slaap op een Håstens. Daar draai je helemaal niks aan.
Kuilvorming komt nooit door het wel of niet draaien. Memoryfoam kan niet eens een kuil vormen, daarom wordt het gebruikt in alle ziekenhuizen. Mocht TS een kuil in bed ervaren dan zal ze , naar mijn mening, moeten uitkijken naar een andere bedbodem. Latten kunnen onderhevig zijn aan belasting.
Re: Garantieconflict Ikea
U krijgt uit coulance de mogelijkheid uw matras om te ruilen, u koopt kennelijk een goedkoper type terug. Het is dan toch volkomen logisch dat Ikea u niet ook nog eens geld gaat terug geven ?Margeautje schreef: ↑12 mei 2020 18:51Ik heb contact opgenomen met Ikea en deze wilde foto's met bewijs van de kuil, dus dat heb ik ze toegezonden. Zij vonden dat er niets te zien was, maar uit coulance mocht ik het matras eenmalig omruilen voor een ander en kreeg ik het teveel betaalde geld terug op een tegoedpas, dat laatste zinde me geenszins, want dat is je geld gijzelen, maar goed, aldus geschiedde.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Garantieconflict Ikea
je kan toch een foto maken terwijl je er op gaat liggen dan zie je toch die kuil wel?
Indien je eerste matras onder garantie is omgeruild (coulance noemen ze het, maar je hebt gewoon garantie), heb je wederom garantie op het geruilde product.
Indien je eerste matras onder garantie is omgeruild (coulance noemen ze het, maar je hebt gewoon garantie), heb je wederom garantie op het geruilde product.
Re: Garantieconflict Ikea
Als een produkt onder garantie wordt vervangen begint de garantieperiode niet weer opnieuw. De oorspronkelijke garantietermijn blijft geldig.ElleFlowers schreef: ↑12 mei 2020 21:58je kan toch een foto maken terwijl je er op gaat liggen dan zie je toch die kuil wel?
Indien je eerste matras onder garantie is omgeruild (coulance noemen ze het, maar je hebt gewoon garantie), heb je wederom garantie op het geruilde product.
Als je dus een jaar garantie hebt en na 10 maanden gaat je produkt kapot en wordt onder garantie vervangen heb je daarna dus nog 2 maanden garantie en niet weer opnieuw een jaar.
Re: Garantieconflict Ikea
ElleFlowers schreef: ↑12 mei 2020 21:58je kan toch een foto maken terwijl je er op gaat liggen dan zie je toch die kuil wel?
Oh je bedoeld een selfie .als je op verende matras gaat liggen krijg je toch een kuil !
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: Garantieconflict Ikea
Ga erop liggen en laat via een selfi of de foto door iemand anders de kuil zien.
Re: Garantieconflict Ikea
De reactie van Ikea , sorrie ik zie geen kuil . probleem opgelost m/v
Re: Garantieconflict Ikea
Dat hele matras bestaat toch hopelijk niet uit memory foam? Dat is vreselijk.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Garantieconflict Ikea
garantie gaat opnieuw lopen.
Re: Garantieconflict Ikea
Op deze pagina van de Consumentenbond staat wat anders:
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Garantieconflict Ikea
Stel je koopt tv waarvan je mag verwachten dat hij 5 jaar meegaat. Na 4 jaar gaat deze kapot en krijg je een vervangende tv. Na 1 jaar en een dag daarna gaat die tv ook kapot. Dan kan je stellen dar de garantie is verlopen uiteraard. De verkoper heeft 5 jaar een werkende tv geleverd. Een kleine kanttekening kan er bij dit voorbeeld wel gemaakt worden. Als de consument de TV al vier jaar gebruikt heeft is het redelijk dat de consument voor de reparatie of de vervanging een vergoeding betaalt aan de winkelier. Die strikte beperking gaat dan niet helemaal vliegen.Erthanax schreef: ↑13 mei 2020 00:28Op deze pagina van de Consumentenbond staat wat anders:Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
Re: Garantieconflict Ikea
Er zijn juridische onderlegde personen die het op dit punt met de Consumentenbond oneens zijn.
Alfatrion hoort daar volgens mij bij heb ik ooit gelezen. Ik heb wel de indruk dat de opvatting van de Consumentenbond eerder 'mainstream' is, dan die van alfatrion, in wiens interpretatie het woord 'aflevering' uit de wetstekst volgens mij een cruciale rol speelt.
Afijn, het is hier niet aan de orde: verstrijken van een garantietermijn speelt geen rol en bovendien, hoewel over 'omruilen' wordt gesproken, is het tweede product een ander product (een nieuwe aankoop lijkt mij).
Daarmee raken we off topic (ruis?) en voor sommigen is dat heel aantrekkelijk.
Alfatrion hoort daar volgens mij bij heb ik ooit gelezen. Ik heb wel de indruk dat de opvatting van de Consumentenbond eerder 'mainstream' is, dan die van alfatrion, in wiens interpretatie het woord 'aflevering' uit de wetstekst volgens mij een cruciale rol speelt.
Afijn, het is hier niet aan de orde: verstrijken van een garantietermijn speelt geen rol en bovendien, hoewel over 'omruilen' wordt gesproken, is het tweede product een ander product (een nieuwe aankoop lijkt mij).
Daarmee raken we off topic (ruis?) en voor sommigen is dat heel aantrekkelijk.