We hebben in oktober/november 2014 een order geplaatst bij GardenGallery in Dronten. We zouden in januari 2015 gebeld worden voor een leverafspraak in mei. We hadden halverwege januari 2015 nog niets vernomen. Telefoonnummer gebeld: failliet, althans daar kwamen via speurwerk op internet achter.
Meteen een e-mail gestuurd naar de curator van die toko. De curator deelde ons per e-mail mee dat het product niet meer geleverd kon worden. We hebben toen de curator een mail gestuurd met de mededeling dat dan de koopovereenkomst ontbonden was. Geen reactie meer gehad.
Wat schetst onze verbazing? Vorige week komt er ineens een mail van een totaal andere partij Tuinmeubelland waarin stond dat zij zich verplicht hadden de orders over te nemen en alsnog tot levering zouden overgaan. Uiteraard willen wij dit niet meer, we hadden immers van de curator van GG te horen gekregen dat product niet meer geleverd kon worden en dus zijn wij hiervan uit gegaan plus het feit dat wij nooit een contract met Tuinmeubelland zijn aangegaan.
Vandaag Tuinmeubelland maar eens even gebeld om 10.20u. Wat schetst onze verbazing? Het bandje zegt: op dit moment zijn wij gesloten, u kun ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 10.00u tot 17.00u. Nou het is toch echt maandag en al ruim na tienen... Ongelooflijk bedrijf: ga hier niet mee in zee!!!
Inmiddels maar eens even een advocaat ter raadpleging het voorgaande voorgelegd en een klacht via ConsuWijzer ingediend.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GardenGallery vs. Tuinmeubelland Zaandam/Veghel/Dronten
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 sep 2012 22:02
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: GardenGallery vs. Tuinmeubelland Zaandam/Veghel/Dronten
Een klacht op basis waarvan? Dat jij het er niet mee eens bent dat ze failliet zijn? Je moet blij zijn dat een ander bedrijf het wil overnemen en wil leveren. Zo niet dan kan je naar je centen fluiten.peteroidtmann schreef:We hebben in oktober/november 2014 een order geplaatst bij GardenGallery in Dronten. We zouden in januari 2015 gebeld worden voor een leverafspraak in mei. We hadden halverwege januari 2015 nog niets vernomen. Telefoonnummer gebeld: failliet, althans daar kwamen via speurwerk op internet achter.
Meteen een e-mail gestuurd naar de curator van die toko. De curator deelde ons per e-mail mee dat het product niet meer geleverd kon worden. We hebben toen de curator een mail gestuurd met de mededeling dat dan de koopovereenkomst ontbonden was. Geen reactie meer gehad.
Wat schetst onze verbazing? Vorige week komt er ineens een mail van een totaal andere partij Tuinmeubelland waarin stond dat zij zich verplicht hadden de orders over te nemen en alsnog tot levering zouden overgaan. Uiteraard willen wij dit niet meer, we hadden immers van de curator van GG te horen gekregen dat product niet meer geleverd kon worden en dus zijn wij hiervan uit gegaan plus het feit dat wij nooit een contract met Tuinmeubelland zijn aangegaan.
Vandaag Tuinmeubelland maar eens even gebeld om 10.20u. Wat schetst onze verbazing? Het bandje zegt: op dit moment zijn wij gesloten, u kun ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 10.00u tot 17.00u. Nou het is toch echt maandag en al ruim na tienen... Ongelooflijk bedrijf: ga hier niet mee in zee!!!
Inmiddels maar eens even een advocaat ter raadpleging het voorgaande voorgelegd en een klacht via ConsuWijzer ingediend.
Re: GardenGallery vs. Tuinmeubelland Zaandam/Veghel/Dronten
Ik blijf mij verbazen over mensen die in werkelijk elke situatie wel iets negatiefs kunnen vinden.peteroidtmann schreef:Vorige week komt er ineens een mail van een totaal andere partij Tuinmeubelland waarin stond dat zij zich verplicht hadden de orders over te nemen en alsnog tot levering zouden overgaan. Uiteraard willen wij dit niet meer, we hadden immers van de curator van GG te horen gekregen dat product niet meer geleverd kon worden en dus zijn wij hiervan uit gegaan plus het feit dat wij nooit een contract met Tuinmeubelland zijn aangegaan.
Je betaalt aan een bedrijf welke failliet gaat. Normaal gesproken (99% van de gevallen) ben je dan gewoon je centen kwijt zonder dat er ook maar iets wordt geleverd.
Nu krijg je toch de meubelen, en nu klaag je daar weer over.
(Met een opmerking dat een tuinmeubel winkel (notabene in de winter!) de telefoon niet snel genoeg oppakt)
Zie het als een mazzeltje, trek een fles wijn open een vier dat je een keer geluk hebt gehad !
Wanneer je staatsloterij wint, ga je de staatsloterij dan aanklagen dat het zo lang heeft moeten duren ??