Een meubel winkel verkoopt alleen maar.
Dan is monteur van fabriek/ importeur het enige wat ze kunnen doen.
Een productie fout of misbruik van zware personen?
En welke bank? een bed met kop en voeteneind vast spiraal zal meer doorhangen dan dwars gespannen....
Dit is leuk en voordelig voor kinderen en niet voor mijn 90 kg in deze hangmat bedden!
Ooit bij iemand op NASA Traag schuim bank gezeten en ik kwam weer traag overeind na uurtje zitten als Opa van 2 Augurkjes.
Zit heerlijk maar opslaan?
Even paar minuten proef zitten gaat prima maar na kwartier laat ik een dikke **** afdruk achter die langzaam weer moet verdwijnen!
En vraag bij tijdelijke bank ook gelijk of die niet groter is, want jou huis is blijkbaar ietsje minder ruim....
Ik kan met schuifpui open ook de woonkamer als garage gebruiken en dat heeft niet iedereen....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
Na de koop niet bellen maar schrijven. Er is een voorbeeldbrief bij ConsuWijzer te vinden. De boodschap kan zijn "je hebt 14 dagen om het te regelen en daarna is de koop ontbonden."PGBer schreef: ↑20 jun 2020 11:45Het irritante is dat de winkel mij steeds verwijst naar de klantenservice. Of, nee, zij geven wel door aan de klantenservice dat ze mij moeten bellen, maar dat doen ze steeds niet, waardoor ík steeds de klantenservice bel. De winkel zelf kan/wil niet meer doen, daar gaat de klantenservice over. Snap ik ook wel.
Re: (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
Wat is er precies doorgezakt ? Vaak wanneer iemand het heeft over doorzakken dan is eigenlijk het schuim versleten, of heeft geen stevigheid meer, dat past niet bij het stutten wat u noemt. Dat lijkt eerder constructief.PGBer schreef: ↑19 jun 2020 08:53Eerste aanzet tot reparatie gingen wij niet mee akkoord ("waarom niet meneer, zo heeft u nog een paar jaartjes plezier") want was oplap-reparatie, niet een degelijke. (weet zelf eea over meubelmaken/timmeren. Iets wat doorgezakt is stutten, is geen degelijke reparatie natuurlijk, en zeker geen oplossing als het product pas negen weken oud is, en toch zeker een jaar of 10 mee zou moeten gaan).
Weet u wat voor vulling de bank heeft ? Polyether, koudschuim, binnenvering of iets anders ?
Hoe heeft u vastgesteld dat de bank is gaan doorzakken ? Zit de bank nu veel zachter ?
Hoe oud is de bank nu ?
Hoeveel jaar garantie heeft u ?
Re: (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
Omdat de onderkant van de bank in het midden 3 cm lager boven de grond hangt, dan links en rechts van diezelfde onderkant, zoals eerder geschrevencrazyme schreef: ↑20 jun 2020 15:00Wat is er precies doorgezakt ? Vaak wanneer iemand het heeft over doorzakken dan is eigenlijk het schuim versleten, of heeft geen stevigheid meer, dat past niet bij het stutten wat u noemt. Dat lijkt eerder constructief.PGBer schreef: ↑19 jun 2020 08:53Eerste aanzet tot reparatie gingen wij niet mee akkoord ("waarom niet meneer, zo heeft u nog een paar jaartjes plezier") want was oplap-reparatie, niet een degelijke. (weet zelf eea over meubelmaken/timmeren. Iets wat doorgezakt is stutten, is geen degelijke reparatie natuurlijk, en zeker geen oplossing als het product pas negen weken oud is, en toch zeker een jaar of 10 mee zou moeten gaan).
Weet u wat voor vulling de bank heeft ? Polyether, koudschuim, binnenvering of iets anders ?
Hoe heeft u vastgesteld dat de bank is gaan doorzakken ? Zit de bank nu veel zachter ?
Hoe oud is de bank nu ?
Hoeveel jaar garantie heeft u ?
Heeft in dit geval niks met de kussens te maken, maar echt constructief. De leuningen (van ieder 25 cm breed) wijken ook enorm; bovenkant leuning naar binnen, onderkant, waar het pootje zit, naar buiten. (duidelijk te zien als er een waterpas op ligt).
Een bank van twee meter breed behoort gewoon poten in het midden te hebben, en niet op een pootje links en rechts te hoeven steunen. Direct bij levering/montage aangegeven, maar was niet nodig volgens monteurs.
Bank was bij aangeven van de eerste doorzak-klacht negen weken oud, zoals te lezen in het door u geciteerde stukje
Re: (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
De bank is minder dan zes maanden oud. Ik zou zelf kiezen voor vervanging zodat de wettelijke garantie opnieuw gaat lopen. De redelijke termijn wordt daardoor wel langer.
Re: (gebrek aan) actie winkel mbt ondeugdelijk product
Zoals verwacht zijn we niet gebeld door de fabrikant binnen de gestelde 14 dagen. We hebben dan ook gisteren, per brief, de koop ontbonden met behulp van de voorbeeldbrieven van Consuwijzer ed
Het is echt ronduit stuitend hoe slecht deze winkel communicatief met z'n klanten omgaat.
Zodra ik antwoord heb, zal ik dat hier wederom laten weten.
Het is echt ronduit stuitend hoe slecht deze winkel communicatief met z'n klanten omgaat.
Zodra ik antwoord heb, zal ik dat hier wederom laten weten.