LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug of retourneren bij Woonsquare
Geen geld terug of retourneren bij Woonsquare
Wij als jong stel net een huis gekocht gingen voor inspiratie eens een kijkje nemen bij woonsquare.
Eenmaal binnen was de verkoopster zo agressief in verkoop dat je gewoon geen nee kon zeggen.
Volgende dag spijt van de aankoop. Wij bellen naar woonsquare om te annuleren.
Dit was helaas al niet meer mogelijk. (Wij hadden met ons brave gedrag al 25% aanbetaald en dat zouden wij dan kwijt zijn plus er zou dan nog eens 10% met een factuur boven opkomen)
Met veel tegen zin toch de koop door laten gaan. Want in de winkel is ons verteld dat het gemaakt zou worden van eikenhout.
Na 3 maanden wachten gister de meubels ontvangen. (Dressoir, eettafel, salontafel en tv meubel)
Wat blijkt.
De meubels zijn niet van eiken.
Alleen de deurtjes van het dressoir en tv meubel zijn van echt eiken. (Het blad is gemaakt van soort hout dat ik niet kan beoordelen met een front van fineer.)
Ik heb tegen de bezorgers gezegt dat ze alles mochten mee nemen omdat ik dit niet accepteer. Dit weigerde zij en wij werden verwezen naar de klantenservice.
Zij hebben een uur in ons huisgestaan en mijn vriend die heeft maar gewoon afgerekend om van het gezeik af te zijn. (Waar ik niet mee eens was)
Wij hebben grof geld betaald voor meubels dat niet van eiken is gemaakt. Terwijl zij dit wel zo in de winkel verkopen. En prijzen hanteren naar deze kwaliteit.
Verder werken zij met cwb. En volgens mij zijn hun voorwaarden in strijd met de wet.
Ik had gewoon kosteloos volgende dag mogen opzeggen. En mijn geld retour moeten ontvangen.
Eenmaal binnen was de verkoopster zo agressief in verkoop dat je gewoon geen nee kon zeggen.
Dit was helaas al niet meer mogelijk. (Wij hadden met ons brave gedrag al 25% aanbetaald en dat zouden wij dan kwijt zijn plus er zou dan nog eens 10% met een factuur boven opkomen)
Met veel tegen zin toch de koop door laten gaan. Want in de winkel is ons verteld dat het gemaakt zou worden van eikenhout.
Na 3 maanden wachten gister de meubels ontvangen. (Dressoir, eettafel, salontafel en tv meubel)
Wat blijkt.
Alleen de deurtjes van het dressoir en tv meubel zijn van echt eiken. (Het blad is gemaakt van soort hout dat ik niet kan beoordelen met een front van fineer.)
Ik heb tegen de bezorgers gezegt dat ze alles mochten mee nemen omdat ik dit niet accepteer. Dit weigerde zij en wij werden verwezen naar de klantenservice.
Zij hebben een uur in ons huisgestaan en mijn vriend die heeft maar gewoon afgerekend om van het gezeik af te zijn. (Waar ik niet mee eens was)
Wij hebben grof geld betaald voor meubels dat niet van eiken is gemaakt. Terwijl zij dit wel zo in de winkel verkopen. En prijzen hanteren naar deze kwaliteit.
Verder werken zij met cwb. En volgens mij zijn hun voorwaarden in strijd met de wet.
Ik had gewoon kosteloos volgende dag mogen opzeggen. En mijn geld retour moeten ontvangen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 sep 2016 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid
Re: Geen geld terug of retourneren bij Woonsquare
Koop = koop
Je kunt niet zomaar kosteloos annuleren. Volgens de cbw voorwaarden zijn de kosten dan maximaal 30% (maar daar zal 16again je alles over vertellen waarom dat te veel is)
Het belangrijkste : je hebt het recht om te krijgen wat je gekocht hebt. En je kunt de geschillencommissie inschakelen om dat recht te halen.
Ik denk alleen dat er sprake is van een misverstand.
Wanneer wordt gesproken over een eiken dressoir, dan wil dat niet zeggen dat het hele dressoir van massief eiken is. Dat is tegenwoordig nog een zeldzaamheid.
Grote panelen worden vaak gefineerd en daar is niets mis mee.
De grote vraag is : wat heeft de verkoopster precies gezegd en kunt u dat op een of andere manier bewijzen ?
Was het model in de showroom wel volledig massief ?
Bijvoorbeeld door de prijs, wat heeft u bijvoorbeeld voor het dressoir moeten betalen ?
Je kunt niet zomaar kosteloos annuleren. Volgens de cbw voorwaarden zijn de kosten dan maximaal 30% (maar daar zal 16again je alles over vertellen waarom dat te veel is)
Het belangrijkste : je hebt het recht om te krijgen wat je gekocht hebt. En je kunt de geschillencommissie inschakelen om dat recht te halen.
Ik denk alleen dat er sprake is van een misverstand.
Wanneer wordt gesproken over een eiken dressoir, dan wil dat niet zeggen dat het hele dressoir van massief eiken is. Dat is tegenwoordig nog een zeldzaamheid.
Grote panelen worden vaak gefineerd en daar is niets mis mee.
De grote vraag is : wat heeft de verkoopster precies gezegd en kunt u dat op een of andere manier bewijzen ?
Was het model in de showroom wel volledig massief ?
Bijvoorbeeld door de prijs, wat heeft u bijvoorbeeld voor het dressoir moeten betalen ?
LinaCai schreef:Eenmaal binnen was de verkoopster zo agressief in verkoop dat je gewoon geen nee kon zeggen.
Nee, dat is toch echt een misvatting. Het is hier al vaker gezegd maar in een winkel is het koop=koop. U was er met uw volle verstand bij toen u ja zei. Als u uzelf niet kunt beheersen in winkels is het misschien beter er niet meer heen te gaan.LinaCai schreef:Ik had gewoon kosteloos volgende dag mogen opzeggen. En mijn geld retour moeten ontvangen.
Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding. Het lijkt me voor de andere partij lastig te bewijzen dat de schade die zij leiden 30% van het verkoopbedrag is. Is de productie van de meubels direct de volgende aangevangen? Dat lijkt me niet, aangezien de levering 3 maanden duurdenewmikey schreef:Nee, dat is toch echt een misvatting. Het is hier al vaker gezegd maar in een winkel is het koop=koop. U was er met uw volle verstand bij toen u ja zei. Als u uzelf niet kunt beheersen in winkels is het misschien beter er niet meer heen te gaan.LinaCai schreef:Ik had gewoon kosteloos volgende dag mogen opzeggen. En mijn geld retour moeten ontvangen.
Als ik kijk op hun website staat er bij een aantal lijnen: 100% massief eiken delen. Dat is best een beetje een rare manier van schrijven. Een meubel bestaat tenslotte uit allerlei delen, maar er staat niet dat álle delen 100% massief eiken zijn. Als de verkoper het op dezelfde manier aanprijst kan dat best verwarrend zijn.
Wat crazyme zegt, is natuurlijk wel zo. Bij bijvoorbeeld een salontafel is het blad vaak van massief hout en de poten zijn gefineerd.
En dat overdonderd worden door een verkoper, dat is natuurlijk best overdreven. Bij ons werkt: 'we kijken nog even verder' of 'we denken er nog even over na' altijd prima. Je kunt daarna gewoon de winkel uitlopen.
Wat crazyme zegt, is natuurlijk wel zo. Bij bijvoorbeeld een salontafel is het blad vaak van massief hout en de poten zijn gefineerd.
En dat overdonderd worden door een verkoper, dat is natuurlijk best overdreven. Bij ons werkt: 'we kijken nog even verder' of 'we denken er nog even over na' altijd prima. Je kunt daarna gewoon de winkel uitlopen.
Dan nog blijft de vraag of de schade die de verkoper heeft geleden toen de koop na 1 dag werd geannuleerd wel echt 30% bedraagt.
Ja maar, olaf, dat is een gepasseerd station. Dan hadden ze hier een topic moeten openen toen ze wilden annuleren. Ze hebben alles geaccepteerd, van de opdringerige verkoper, hoge annuleringskosten dus dan toch de verkoop maar door laten gaan en nu hebben ze zelfs de meubels die ze niet wilden afgerekend.
En wat ik op de website zie, is best mooi spul trouwens.
Beste olaf79, je leest weer eens selectief. Ten eerste is het contract hier niet ontbonden en heeft zelfs de levering al plaatsgevonden en ten tweede beweer ik nergens dat 30% van het verkoopbedrag maatgevend zou moeten zijn. TS stelde dat ontbinding "kosteloos" zou moeten kunnen en dat is uiteraard niet correct.olaf79 schreef:Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding. Het lijkt me voor de andere partij lastig te bewijzen dat de schade die zij leiden 30% van het verkoopbedrag is. Is de productie van de meubels direct de volgende aangevangen? Dat lijkt me niet, aangezien de levering 3 maanden duurde
Dat is nog maar de vraag...Immers door verkeerde voorlichting en of onrechtmatige voorwaarden hebben de kopers besloten van de ontbinding van het contract af te zien. Daardoor is hier sprake van dwaling...met als gevolg dat het hele contract wel eens vernietigbaar zou kunnen zijn...mh73 schreef:Ja maar, olaf, dat is een gepasseerd station. Dan hadden ze hier een topic moeten openen toen ze wilden annuleren. Ze hebben alles geaccepteerd, van de opdringerige verkoper, hoge annuleringskosten dus dan toch de verkoop maar door laten gaan en nu hebben ze zelfs de meubels die ze niet wilden afgerekend.
Dat zijn nogal aannames
Hoe kom je hier bij? Larie! Er is wettelijk bepaald onder welke voorwaarden je een (koop)overeenkomst mag ontbinden.olaf79 schreef:Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding.
Je kunt wel besluiten contractbreuk te plegen, maar daar kunnen consequenties aan zitten die misschien verder gaan dan enkel de schade vergoeden, en die je wellicht niet leuk vindt.
Laatst gewijzigd door k2p op 29 sep 2016 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
En TS blijft op de bank liggen....
Ja? Staat er gevangenisstraf op?k2p schreef:Hoe kom je hier bij? Larie! Er is wettelijk bepaald onder welke voorwaarden je een (koop)overeenkomst mag ontbinden.olaf79 schreef:Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding.
Je kunt wel besluiten contractbreuk te plegen, maar daar kunnen consequenties aan zitten die misschien verder gaan dan enkel de schade vergoeden, en die je wellicht niet leuk vindt.
Natuurlijk zijn het aannames, ik was er niet bij. Bij een annuleringsvergoeding van 35% na 1 dag lijkt me redelijk bezwarend. Ik denk niet dat dat stand houdt in de rechtbank...crazyme schreef:Dat zijn nogal aannames
Zie onderstaande website
http://www.juridische-supermarkt.nl/alg ... ingskosten
-
Gederfde winst is ook schade, en begint al voor je handtekening droog is.olaf79 schreef:Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding. Het lijkt me voor de andere partij lastig te bewijzen dat de schade die zij leiden 30% van het verkoopbedrag is. Is de productie van de meubels direct de volgende aangevangen? Dat lijkt me niet, aangezien de levering 3 maanden duurdenewmikey schreef:Nee, dat is toch echt een misvatting. Het is hier al vaker gezegd maar in een winkel is het koop=koop. U was er met uw volle verstand bij toen u ja zei. Als u uzelf niet kunt beheersen in winkels is het misschien beter er niet meer heen te gaan.LinaCai schreef:Ik had gewoon kosteloos volgende dag mogen opzeggen. En mijn geld retour moeten ontvangen.
Uh wat? Ben je gewoon aan het trollen? Nee, voor een gevangenisstraf zal je eerst iets strafbaars moeten doen. Maar denk eerder aan zaken als een contractuele boete, incassokosten, gerechtelijke kosten, etc.olaf79 schreef:Ja? Staat er gevangenisstraf op?k2p schreef:Hoe kom je hier bij? Larie! Er is wettelijk bepaald onder welke voorwaarden je een (koop)overeenkomst mag ontbinden.olaf79 schreef:Iedereen heeft het recht een contract eenzijdig te ontbinden. De andere contractpartij heeft dan recht op schadevergoeding.
als de verkoper heeft gezegd dat de meubels geheel uit eiken bestaan en het staat ook zo op de site, maak daar dan als de donder een screenprint van als bewijs...
daarna, schrijf hen een aangetekende brief dat de meubels niet voldoen aan de mondelinge toezegging en de informatie op de site en dat u de koop wilt ontbinden, dit wil men uiteraard niet en dus zult u daarna de klacht voor moeten leggen bij de geschillencommisie...
daarna, schrijf hen een aangetekende brief dat de meubels niet voldoen aan de mondelinge toezegging en de informatie op de site en dat u de koop wilt ontbinden, dit wil men uiteraard niet en dus zult u daarna de klacht voor moeten leggen bij de geschillencommisie...
hoe moet ik dat voorstellen? als je nee zei, ging hij slaan of zo?berndv schreef:LinaCai schreef:Eenmaal binnen was de verkoopster zo agressief in verkoop dat je gewoon geen nee kon zeggen.
ts mag best eens reagerenLinaCai schreef:Wij als jong stel net een huis gekocht gingen voor inspiratie eens een kijkje nemen bij woonsquare.
Wat blijkt.