LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschillencommissie Wonen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
MARGARETDEZEEUW

Geschillencommissie Wonen

Ongelezen bericht door MARGARETDEZEEUW »

Lees helaas al meerdere klachten over hen.
Half november vorig jaar heb ik ze ingeschakeld omdat wij geen oplossing konden vinden met Sofa Factory in Veenendaal. Direct het verschuldigde bedrag overgemaakt zodat ze daar de zaak spoedig in gang konden zetten.
Half december maar eens gebeld hoe het er voor stond. Er was nog niets verzonden naar de ondernemer, dit zou direct gebeuren.
Eind januari nog altijd niets vernomen van zowel de ondernemer als de geschillencommissie. Dus maar weer gebeld. Er was nog altijd niets ondernomen terwijl mij dit half december toegezegd was!
De deskundige zou langs komen om de boel op te nemen en een rapport uit te brengen. Kreeg een mail een paar dagen later dat er een experiment zou gaan plaats vinden. De deskundige zou langs komen en de ondernemer ook...
Er zou dan geprobeerd worden om op dat moment tot een oplossing te gaan komen. Er volgde een datum waarop dit plaats zou gaan moeten vinden.
Op de bewuste datum staat de ondernemer voor de deur alleen de deskundige is niet op komen dagen. Wederom telefonisch contact gezocht met de geschillencommissie om te vragen hoe of wat. Volgens hen had de ondernemer de afspraak afgezegd waarop de deskundige niet is gekomen en naar een ander adres is gegaan. De ondernemer beweerde hier al vloekend dat hij niet had afgezegd...
De deskundige zou contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Dit gebeurde dan ook een ruime week later. De beste man is alleen geweest en heeft een rapport geschreven.
Half maart maar weer eens contact gezocht met de geschillencommissie waar het rapport bleef. Het ging al met al toch wel erg lang duren op deze manier.
De fout werd afgeschoven op de deskundige, hij had volgens hen nog altijd geen rapport ingediend, de zaak werd nu aan iemand toegewezen en deze zou er op toe zien dat het spoedig zou worden opgelost.
Vanmorgen maar weer eens contact gezocht want het rapport is nog altijd niet ontvangen bij ons. De verklaring was dat de deskundige een fout had gemaakt met indienen en toevallig gisteren waren ze er achter gekomen. Nu moet de deskundige het rapport nogmaals indienen en pas dan kan het naar ons worden toegestuurd.
Al met al zijn we nu 5 maanden bezig en er is nog altijd geen zicht op een datum voor een zitting of wat dan ook. Ze pochen op hun site dat ze klachten snel en binnen 4.7 maanden oplossen....
Vraag me nu echt af hoe lang het nog gaat duren.
Het heeft me al een extra vrije dag gekost, heb netjes betaald en waarvoor?
Elke keer als ik bel word me van alles toegezegd maar nakomen ho maar!
Waardeloos gebeuren dus daar! Het geld hebben ze al ontvangen dus waarom zouden ze nog veel moeite voor je doen.
Dat jij al vanaf september 2008 op een kapotte bank zit maakt ze blijkbaar niet uit. Dat de ondernemer maar wat doet en zich niet aan de afspraken en levertijden houdt maakt ze ook niets uit. Lekkere bedoening daar!
Het enige wat er werkt is het afschuifsysteem, zij doen nooit wat fout!
Laatst gewijzigd door MARGARETDEZEEUW op 07 apr 2010 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: Geschillencommissie Wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

Hier herken ik de geschillencommissie totaal niet in. Ik heb een aantal malen met ze te maken gehad maar ze behandelen elke zaak zeer correct.

Wat ik ook erg opmerkelijk vind is het woord "inspecteur" wat u telkens gebruikt. de SGW gebruikt hiervoor een totaal andere benaming. Dat u die benaming niet kent doet mij vermoeden dat u maar wat roept.

MARGARETDEZEEUW

Re: Geschillencommissie Wonen

Ongelezen bericht door MARGARETDEZEEUW »

Wil ook wel het woord deskundige gebruiken hoor als dat beter is...
Fijn dat de zaken bij jullie beter zijn gegaan, bij mij is het een opeenstapeling van fouten en afschuiven van. Vind dat dit dan ook best gezegd mag worden.
Zij roepen dat ze de zaken vlot afhandelen, daar merk ik niets van!
Zeker niet als ze niets doen en pas aktie ondernemen als ik bel en dat lijkt mij toch niet de manier van werken!

Gesloten