LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glazen tafel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Melinda68
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2011 14:05

Glazen tafel

Ongelezen bericht door Melinda68 »

Wij hebben een jaar geleden een glazen salontafel gekocht van 335,- euro.
Nu laat een poot los. De winkel waar we het gekocht hebben zegt dat het onze eigen schuld is want die schade kan alleen ontstaan door gebruik.
Hij wil er ook niets aan doen.
Nu is mijn vraag als je een tafel normaal gebruikt mag ik dan niet verwachten dat hij langer dan een jaar mee gaat?

Dat het normaal is dat je een glazen tafel niet mag neerzetten, of per ongeluk met de stofzuiger er tegen aan gaan of misschien met je voet er achter blijven hangen?
Moet ik hier maar gewoon genoegen mee nemen?

De wet zegt dat het een deugdelijk product moet zijn, de verkoper zegt dat wij zelf door gebruik de schade hebben gemaakt en hij dus niet aansprakelijk is.

Ik hoop dat iemand hier meer van weet.

Groetjes Melinda

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Glazen tafel

Ongelezen bericht door henk51 »

niet mag neerzetten
Bedoel je niet verzetten oftewel op zij schuiven?
Verschuiven kan indien de vloer niet glad is slecht zijn voor de poten aangezien een glazen tafel meestal vrij zwaar is. Tillen is dan de enige optie.
misschien met je voet er achter blijven hangen?
Is dat een aantal keren gebeurd dan?


gr Henk

Melinda68
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2011 14:05

Re: Glazen tafel

Ongelezen bericht door Melinda68 »

Hoi Henk, ik gaf het voorbeeld met je voet erachter hangen. Dat is nooit gebeurd.

We zijn er juist altijd heel voorzichtig mee om gegaan omdat het een glazen tafel is. Ik ben bang dat hij breekt.

Schuiven doen we nooit omdat hij op een dik vloerkleed staat. Dat gaat niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Glazen tafel

Ongelezen bericht door crazyme »

Wellicht eenvoudig te lijmen.

Maak een deal met de winkel, zij vragen de lijm op bij hun leverancier en jij plakt de poot vast.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Glazen tafel

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Zoals vorig bericht aangeeft kan het te maken hebben met het lijm. Dit kan verschillende oorzaken hebben waardoor dit niet meer goed hecht (droogte? warmte?). Door beweging zal dan de kopzware tafelpoot los kunnen laten. Met nieuwe lijm zal dit te verhelpen moeten zijn. Als het niet het lijm is al de schroef goed aangedraaid? Een salontafel hoort te staan, hierdoor kan de poot niet los komen. Door schuiven en/of stoten wel. Daar kan de winkel ook weinig aan doen.

Gesloten