We overwegen de aanschaf van meubels van het merk Henders & Hazel.o.a. het bijzetfeauteuil Angelica.
Wie heeft ervaring met dit produkt en over de eventuele service bij gebreken b.v. ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Henders & Hazel
Re: Henders & Hazel
Service hangt af van de betreffende dealer. De levertijden kunnen zeer fors uitlopen.
-
Dat laatste hadden wij wel al ervaren. De verkopers hadden daar geen greep op maar deden wel hun best om ons van dienst te zijn. Ze verdienen wat dat betreft een 'warme douche', vind ik, maar we moesten wel héél veel geduld hebben.
Mijn probleem is, dat ik H&H zélf graag een klacht onder de aandacht wil brengen over het feit dat de zitting van de gekochte stoel blijvend afdrukken achterlaat van 'de zitter', waar we ons aan storen; 't is net alsof het leer van de zitting te ruim is of de vulling daaronder te slap. De stoel is al een keer omgeruild (hulde voor de verkopende zaak!) maar het probleem blijft zich voordoen.
H&H zit ergens in het zuiden van het land en is niet te googelen; waar de stoel gefabricieerd werd is ons onbekend, waarschijnlijk ergens in het verre oosten.
Onder één van de door ons gekochte stoelen staat (door een werknemer?) in het chinees geschreven: 'Je kunt je lot niet ontlopen'
Een voorspellende geest?
Mijn probleem is, dat ik H&H zélf graag een klacht onder de aandacht wil brengen over het feit dat de zitting van de gekochte stoel blijvend afdrukken achterlaat van 'de zitter', waar we ons aan storen; 't is net alsof het leer van de zitting te ruim is of de vulling daaronder te slap. De stoel is al een keer omgeruild (hulde voor de verkopende zaak!) maar het probleem blijft zich voordoen.
H&H zit ergens in het zuiden van het land en is niet te googelen; waar de stoel gefabricieerd werd is ons onbekend, waarschijnlijk ergens in het verre oosten.
Onder één van de door ons gekochte stoelen staat (door een werknemer?) in het chinees geschreven: 'Je kunt je lot niet ontlopen'
Een voorspellende geest?
Henders & Hazel is een franchise-meubel-keten met een aantal filialen door het hele land. Het concept is ontwikkeld door de fabrikant van de meubelen zelf. Ik heb in een bedrijf gewerkt wat ook franchise-nemer was van deze winkel en mijn ervaringen met service is prima! Levertijden kunnen inderdaad wel eens lang zijn maar daar is niet zoveel aan te doen. Het zijn mooie meubelen voor niet teveel geld. Als je een lederen fauteuil hebt gekocht dan is het vrij normaal dat het lijkt alsof het leer "te ruim" zit. Leer kan rekken en plooien en is min of meer elastisch net als onze huid. Een lederen meubelstuk blijft dan ook zelden superstrak.
Wat betreft de service hangt het natuurlijk ook af van de eigenaar van de betreffende henders en hazel maar van de fabriek zelf weet ik dat ze prima service verlenen.
Wat betreft de service hangt het natuurlijk ook af van de eigenaar van de betreffende henders en hazel maar van de fabriek zelf weet ik dat ze prima service verlenen.
-
Bedankt voor je antwoord Jolen. Je vergelijkt het leer met de menselijke huid, maar een 'lubberende' huid zou je ook niet willen, toch? Even voor de goede orde: we hebben járenlang ervaring met leren stoelen, maar het is voor het eerst dat we zien dat de bilafdruk van de gebruiker bij normale zit blijvend achterblijft. En dat al toen de nieuwe stoelen voor het eerst werden gebruikt.
Dat móet een oorzaak hebben, denken wij, dat z'n oorsprong vindt bij het maken van het produkt. Daarom wilde ik H&H daar zélf graag op wijzen.
Dat móet een oorzaak hebben, denken wij, dat z'n oorsprong vindt bij het maken van het produkt. Daarom wilde ik H&H daar zélf graag op wijzen.
Ik denk dat je dan mazzel gehad hebt in het verleden. Gelukkig "lubbert" mijn huid nog niet maar dat zal nog wel komen . Misschien heb je leer van een oude koe . Ik heb zelf eetkamerfauteuils van Henders en Hazel en die lubberen ook wel iets maar ik stoor me er niet zo aan. De leverancier van de H & H meubelen is Habufa te Hapert. Als je dat even Googled dan vindt je de gegevens wel en kun je je opmerking kwijt. Succes!