26 april zat ik op de site van Wehkamp, op zoek naar een boxspring (bed).
Er stond een mooie tussen, ik heb die besteld en meteen het geld via I-deal overgemaakt.
Er stond 1 week levertijd. Na 2 weken gebeld naar Wehkamp want er stond nog steeds 1 week levertijd. Wehkamp zei dat het bed nog niet op voorraad was, dat kan ik begrijpen, dus ik wachtte weer netjes af.
Na een maand zonder iets te horen van Wehkamp had ik geen geduld meer en heb ze gebeld.
Het bed was nog niet op voorraad. Die avond heb ik mijn bestelling geanuleerd samen met de medewerkster van Wehkamp en een ander soortgelijk bed besteld, die was wel eerder leverbaar.
Inderdaad kreeg ik netjes een sms met de datum en tijd dat het bed geleverd zou worden. Dat was dus donderdag 6 mei tussen 13:30 en 17:15.
Ik heb een fulltime baan, dus ik heb die dag vrij genomen van mijn werk.
De hele dag de deur niet uitgeweest, want ik wilde de bezorger niet mislopen.
Het was inmiddels 17:15 en er was niemand geweest. Ik om 17:30 Wehkamp gebeld en gevraagd of de bezorger nog kwam. De medewerkster zei dat hij misschien nog kon komen en dat ik moest wachten. Zo niet dan moest ik hun weer bellen (0900 voor de zoveelste keer).
Ik voelde me slecht behandeld, maar dit was nog niet alles. Dezelfde avond heb ik via de site van Wehkamp een mail gestuurd en daarin op een nette manier aangegeven dat ik het een slechte service vind van Wehkamp.
Vandaag bekijk ik mijn bankafschrift online en wat zie ik daar.
Wehkamp heeft het bedrag overgemaakt naar mijn rekening.
Ik heb dus nog geen één keer contact van hun kant gehad, zij beslissen dus zelf zonder overleg met de klant wat er gebeurd.
Wat kan ik hier aan doen, dit is toch onbeschoft?
Ik heb nu dus nog geen bed..
Hoop op een reactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe Wehkamp met klanten omgaat :(
-
Re: Hoe Wehkamp met klanten omgaat :(
Hoi Cornjo,
Je kunt niet zeggen dat ze langzaam zijn. Je hebt blijkbaar de bestelling geannuleerd, en dezelfde/de volgende dag heb je je geld terug, dat gebeurt ook niet vaak. Of is het teruggestortte bedrag dat van het eerste bed, terwijl het tweede bed dan nog betaald moest worden? Dat zou misschien een hoop verklaren.
Even voor de goede orde: je zat op 26 april op de site van de Wehkamp, vandaag is het 8 mei. Ik weet niet hoeveel dagen bij jou een maand telt? Of bedoelde je 26 maart? Dat zou beter kloppen.
Wat je verder hiermee aanmoet weet ik ook niet. Blijkbaar wil Wehkamp geen klanten. Het is in ieder geval allemaal erg slordig geregeld.
Je kunt niet zeggen dat ze langzaam zijn. Je hebt blijkbaar de bestelling geannuleerd, en dezelfde/de volgende dag heb je je geld terug, dat gebeurt ook niet vaak. Of is het teruggestortte bedrag dat van het eerste bed, terwijl het tweede bed dan nog betaald moest worden? Dat zou misschien een hoop verklaren.
Even voor de goede orde: je zat op 26 april op de site van de Wehkamp, vandaag is het 8 mei. Ik weet niet hoeveel dagen bij jou een maand telt? Of bedoelde je 26 maart? Dat zou beter kloppen.
Wat je verder hiermee aanmoet weet ik ook niet. Blijkbaar wil Wehkamp geen klanten. Het is in ieder geval allemaal erg slordig geregeld.
Bedankt voor u reactie.
Ik heb inderdaad een verkeerde datum geschreven, het moest zijn 26 maart.
Over het geld dat is teruggestort, dat is juist het vreemde:
Ze hebben het teruggestort zonder reden, waarschijnlijk omdat ik een ontevreden mail heb gestuurd over de service van Wehkamp.
Maar ik heb niks geanuleerd bij het laatste bed, zij beslissen nu dus zelf dat ik als klant kan fluiten naar het bed omdat ik in een mail ontevreden was over de service. Volgens mij was die mail terecht na deze gebeurtenissen.
Een bedrijf kan toch niet zonder overleg een bedrag terugstorten?
Ik zag trouwens net op de Wehkamp site hele andere bedden staan dan die ik had besteld. De collectie is vernieuwd, misschien was mijn bestelde bed niet eens aanwezig en hopen ze dat ik nu een duurder bed bestel.
Ik heb inderdaad een verkeerde datum geschreven, het moest zijn 26 maart.
Over het geld dat is teruggestort, dat is juist het vreemde:
Ze hebben het teruggestort zonder reden, waarschijnlijk omdat ik een ontevreden mail heb gestuurd over de service van Wehkamp.
Maar ik heb niks geanuleerd bij het laatste bed, zij beslissen nu dus zelf dat ik als klant kan fluiten naar het bed omdat ik in een mail ontevreden was over de service. Volgens mij was die mail terecht na deze gebeurtenissen.
Een bedrijf kan toch niet zonder overleg een bedrag terugstorten?
Ik zag trouwens net op de Wehkamp site hele andere bedden staan dan die ik had besteld. De collectie is vernieuwd, misschien was mijn bestelde bed niet eens aanwezig en hopen ze dat ik nu een duurder bed bestel.
-
Dan zou het best wel eens kunnen dat ze leveringsproblemen met de leverancier hadden, en dat om die reden de bedden niet geleverd konden worden. Dan is men blijkbaar op zoek gegaan naar een andere leverancier, en hebben ze nu dus een ander programma.
Wellicht dat dit dan de reden was dat ze het geld terug hebben gestort, immers, ze kunnen niet leveren, dus dan is het niet meer dan correct dat ze zo gauw mogelijk je geld terug storten. En dat ze daar geen maanden mee wachten. Dan heeft dat terugstorten van je geld niks te maken met jouw klacht.
Het zou dan alleen wel handig zijn geweest dat ze even een brief hadden gestuurd met tekst en uitleg, zodat je wist waar je aan toe was.
Het is een gokje, ik ben geen insider, maar het lijkt me redelijk aannemelijk dat het ongeveer zo gegaan is. En dan valt het, de non-communicatie buiten beschouwing gelaten, nog wel mee. En wie weet is de brief nog onderweg.
Wellicht dat dit dan de reden was dat ze het geld terug hebben gestort, immers, ze kunnen niet leveren, dus dan is het niet meer dan correct dat ze zo gauw mogelijk je geld terug storten. En dat ze daar geen maanden mee wachten. Dan heeft dat terugstorten van je geld niks te maken met jouw klacht.
Het zou dan alleen wel handig zijn geweest dat ze even een brief hadden gestuurd met tekst en uitleg, zodat je wist waar je aan toe was.
Het is een gokje, ik ben geen insider, maar het lijkt me redelijk aannemelijk dat het ongeveer zo gegaan is. En dan valt het, de non-communicatie buiten beschouwing gelaten, nog wel mee. En wie weet is de brief nog onderweg.
Dat zou toch een rare reactie van Wehkamp zijn:
Donderdag hebben ze een bezorger op pad gestuurd, ik kreeg daar een sms over met datum en tijd van bezorging.
Dan hadden ze die brief wel voor de sms gestuurd niet?
Donderdag hebben ze een bezorger op pad gestuurd, ik kreeg daar een sms over met datum en tijd van bezorging.
Dan hadden ze die brief wel voor de sms gestuurd niet?
-
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u voor bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]
Met vriendelijke groet,
Frits Pieters
wehkamp.nl
Met vriendelijke groet,
Frits Pieters
wehkamp.nl
Bedankt voor de reactie, maar ik heb al een ander bed gekocht. Hier werd wel gewoon het bed zoals afgesproken gebracht.
Perfect bed, geen spijt van
Perfect bed, geen spijt van